snart5bare89 Skrevet 5. juni 2013 #1 Del Skrevet 5. juni 2013 Klikk.noForumButikkOppskrifter← November 2013 » trening Svar Likersnart5bare89i dag, 21:41 Er det noen av dere gravide som trener? For et år siden var jeg aktiv på trening senter tre- fire ganger i uken og danset 3 timer i uken (jobber som danselærer). Det var på denne jeg traff min samboer. Å etter han flyttet inn har jeg bare blitt slappere og slappere. Jeg danser fremseles siden det er jobben min. Men idag møtte jeg noen av venninnen mine jeg ikke har sett siden jeg ble gravid. De er veldig ærlige å hun ene sa " du har ikke lagt mye på deg men du ser mer slapp ut" Jeg fortalte samboeren min dette og han sa. Ikke for å være stygg med deg og du vet jeg elsker deg men du er jo ikke like fast som du var før. Å det er jo ingen unnskyldning å ligge på sofaen hele tiden bare oga du er geavid. Å jeg er jo wnig med han, mn synes ikke det er konfortabelt å gå på treningstudio .Jeg er heler ikke fornøyd med kroppen i det hele tatt, å ja jeg er 17 uker på vei og kroppenforandres jo. Men det skal jo gå å han å holde kroppen litt stram selvom. Så det jeg lurer på er om dere har noen motivasjons tips til meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 6. juni 2013 #2 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg personlig skjønner ikke helt greia med å være så sinnsykt opptatt av hvordan kroppen ser ut når man er gravid. Man er gravid og da har man ett "fri år" til å slappe av, spise og kose seg og ta ting i sitt eget tempo. Selvfølgelig lurt å holde seg i aktivitet,men hallo...syns ikke man skal være opptatt av hvordan kroppen ser ut, stramme opp noe som uten tvil kommer til henge etter fødsel enten du vil eller ikke, og på slutten så kommer du nok ikke til å orke å trene noe særlig uansett. Prøv heller å slapp av og godta at kroppen er i forandring så får du heller ta kroppen fatt når du har født. Alle gravide er vakre uavhengig sprettrumpe eller ei! og for noen er det faktisk en unnskyldning til å ligge på sofaen når man er gravid, altså kvlame, kynnere, bekkenplager, trøtt og sliten etc.... Litt stygt å si som samboeren din sier syns nå jeg. Jeg tar i allefall livet med ro, prøver å stresse ned, sover mer enn jeg pleier,spiser godt, legger på meg og får større og større kul på magen og jeg nyter det! Det gjør heldigvis sambo også og elsker at jeg blir feitere Og det syns jeg du skal gjøre også,altså nyte kroppen din for den er i en fantastisk forandring! Endret 6. juni 2013 av hønemor0408 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145412976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 6. juni 2013 #3 Del Skrevet 6. juni 2013 Enig med Hønemor0408! Ikke at man nødvendigvis skal prøve å bli så slapp og feit som mulig, hehe, men at man lar kroppen forandre seg og slipper løs på den der kontrollen litt mer Jeg veide i utgangspunktet 10 kg mer før denne graviditeten enn jeg gjorde før nr.1 og nr.2, og jeg kjenner at jeg bryr meg veldig lite (lite negativt i hvert fall) om hvordan kroppen min forandrer seg i takt med graviditeten Først etter fødsel (en god stund etterpå!) skal jeg begynne å tenke på å finne tilbake til figuren min igjen! Nå nyter jeg at puppene blir større og magen større, og det gjør heldigvis mannen også Om du har lite fett på kroppen fra før så er det faktisk litt viktig at du bygger opp fettlagrene litt så du har litt ekstra å tære på og litt ekstra energi til fødselen og den første tiden etterpå Du må gjerne trene, men da for å få bedre muskulatur og bedre kondis, ikke for å se slankere og fastere ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145413108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitteliten87 Skrevet 6. juni 2013 #4 Del Skrevet 6. juni 2013 Slapp blir du uansett! For du skal ikke trene tungt, og da får du ikke strammet opp! Men beveg deg og tren for både deg selv og babyen! du blir i bedre form, får et lettere svangerskap og forhåpentligvis en lettere fødsel! Jeg trente tung styrke før jeg ble gravid, var kvalm første delen av svangerskapet, men har nå begynt å trene igjen.. Klart det blir slappere:) men man er faktisk gravid i 9 måneder, det er lenge! Og jeg synes personlig det å legge seg på sofaen, spise hva jeg vil, og "nyte" svangerskapet kan gjøre annerledes! For meg er det også å ha timer på sofaen, men å spise sunt, mye kos i helger, lange turer med hunden og en god treningstime 2-3 ganger i uka, med alt dette blodet får man god puls uansett Nyt deg selv, nyt svangerskapet og gjør det som passer for deg! Det er ikke farlig å trene så lenge du trener riktig:) og det er ufattelig sunt for både deg og babyen din! Men gjør det for deg selv, ikke for hverken kjæresten eller venner. Og har du vært godt trent før du ble gravid, er det enklere å komme i gang igjen etter svangerskapet uansett, så lenge du ikke slipper deg heeeelt løs lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145414562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart5bare89 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har to barn fra før av. I første svangerskapet danset jeg frem til selve termin dagen mens i andre fikk jeg bekken løsning så ble sengeliggende i 2 og en halv mnd. Jeg gikk da opp 36 kilo. Jeg er ikke sånn at jeg ser på svangerskapet som en grunn for å ligge på sofaen og spise usunt og feite meg opp for å så klage etter svangerskapet at jeg har noen kilo som jeg ikke får av. "Missforstå" meg rett. Men jeg orker ikke trening senter, så tenkte bare å få noen trenings tips. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145414741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll13 Skrevet 6. juni 2013 #6 Del Skrevet 6. juni 2013 Her er noen tips som kanskje kan passe: Siden du danser, så er du jo allerede litt aktiv. Forstår det sånn at det først og fremst er styrke du trenger, men ikke på treningssenter. Det er mange øvelser man kan gjøre hjemme. Knebøy, armhevinger, planken. Ryggøvelser er lurt pga at magen kan gi ryggprobl. Feks stå på alle 4 (på knærne) og løfte motsatt arm og bein opp slik at de er parallell med gulvet. Pass på at du ikke tar tyngre enn at du klarer å puste gjennom hele øvelsen. Mage kan du og trene i 2. Tri ved å sitte på rumpa og lene deg bakover. På skrå hvis magen har delt seg. Situps er ikke mye hjelp i lenger. Håper det er noe av dette du kan bruke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145414922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslofrk Skrevet 6. juni 2013 #7 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvis du søker på mammatv.no er det flere yogalvelser for gravide! Bra for oppstramming og tilpasset magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054438-trening-hjelp/#findComment-145414956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå