Gå til innhold

3 SA = Habituell abort -hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei, etter tre spontanaborter (den siste i dag...) på ett år er jeg nå i kategorien for habituell abort. Det rare er at jeg har barn fra før, så jeg kan altså få barn, det er bare det at kroppen min av en eller annen grunn ikke får det til mer..

Har mistet i første trimester alle tre gangene. Jeg er langt under 35, så det er ikke alderen som er problemet.

Er det noen som har opplevd det samme eller som har noen tanker om hvilke skritt jeg bør gjøre nå? Hva kan årsaken være? Hva kan hjelpe?

Akupunktur?

Progesteron?

Blodfortynnende?

Er det noe annet jeg kan spørre legen om?

Jeg er klar for alt. Har forsøkt i snart to år og er veldig lei av å blø..

Anonym poster: d748f09ac5b8198e8259f183258b9bdc

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054394-3-sa-habituell-abort-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Progesteronkrem trenger du strengt tatt ikke å ha "utredning" for å ta så jeg hadde bedt om det i første omgang. Progesteron er ikke skadelig på noen som helst måte og kan kun bidra til å holde på fosteret.

Jeg fikk progesteron uten at de i det hele tatt tok progesteronprøver av meg og fikk det kun for å hindre en evt abort.

Den kremen jeg fikk heter crinone og den kan i allefall gyn skrive ut men den er litt dyr, da den koster rundt 500-600 kr for 15 dager.

Denne skal man gå på til man er 12 uker.

Uansett så bør du gå til gyn og få en utredning der. :)

Du har faktisk krav på utredning av underlivet, når man er habituell abort. Da legges du inn,og de sjekker blant annet blodgjennomstrømmingen i livmoren din. Da vil du få svar på om du må bruke blodfortynnende. Leste om det i Ønskebarn denne uken faktisk. Lykke til.

Du har krav på utredning, ja (så lenge de tre abortene er etter hverandre og man var gravid med samme mann), men du legges ikke vanligvis inn for å gjøre det. Det vil tas både blodprøver og endel undersøkelser, samt en nøye gjennomgang av din medisinske historie. Det er langtfra sikkert at man finner noe, hvis jeg ikke husker feil finner man en årsak hos under halvparten av de som får diagnosen - men uansett er det ting man kan prøve når du blir gravid igjen.

Lykke til!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...