Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er gravid i uke 8.

Har planlagt og gledet meg masse til en lang sommerferie i Italia i sommer med mine to gutter (min mann og lillegutt på 2 år). På ferien vil jeg være er jeg 14-17 uker. Har ikke tidligere tenkt noe på at det skal være problemer med å reise til Italia, men nå har jeg søkt litt og blitt usikker... Bør vi vurdere å kansellere? Vi får jo ikke noe igjen av den dyre reisen heller, og hva skal vi gjøre i sommer da?

Hvis det er reell risiko, er det selvfølgelig ikke noe spørsmål, men det må da vel gå fint å reise så lenge man er veldig forsiktig med maten? Er det noen andre her som planlegger reise til sør-Europa i sommer?

Tenker å ta en toxoplasmose-test før vi reiser, og håper selvfølgelig den er positiv. Er den ikke det får jeg leve på pizza margerita, flaskevann og bananer disse ukene... Foreløpig er jeg så kvalm at det ikke virker som et offer i det hele tatt, hehe.

Guttene kan jo kose seg med den gode maten uansett og det er deilig med ferie, familietid og sol :)

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal også på ferie til Italia, men hvorfor er det "farlig"? De føder barn i Italia og;-)

Skrevet

så kjekt at du også skal på tur! Såvidt jeg forstår er risikoen fordi vi ikke er immune mot bakteriefloraen der som er anderledes enn hjemme. Men spurte legen i dag som ikke var bekymra, så da blir det ferie! Må leve litt og :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...