Gå til innhold

Det er jammen dyrere å dra på ferie til Danmark enn jeg hadde trodd :(

Anbefalte innlegg

Feriehusene der er jo egentlig ikke så innmari dyre. Men, med 3500 kr i ferjekostnader, så blir det dyrt alikevel.

Hvor mye bruker dere på kun reise og bo i Danmark?

Anonym poster: de2181831c2e7e5067a3ee964af61896

Fortsetter under...

Ja, det er dyrt å være på ferie i Danmark, men ekstremt flott også! Vi har vært der to ganger med barna, i to uker hver gang. Betalte vel rundt 6-7000 for feriehus i to uker og rundt 4000 for båt m/lugar og middag ene veien og uten lugar, men med to måltider tilbake igjen. Også forhåndsbetalte vi for billetter til to fornøyelsesparker, så det ble vel noen kroner det også ;)

I tillegg er det dyrt å handle mat og alt slikt i Danmark p.g.a. den danske krona står veldig sterkt. Men som sagt, det er et herlig feriemål med småbarn da!

Anonym poster: 1627f93b0e38ebc2137ede81420e5bc7

Nå er det ett par år siden, men syns jeg husker vi betalte 35000 for leie av hus 2 uker i juli. Så kommer ferje med bil og en masse diesel i tillegg. Husker ikke prisen der. Men det blir fort en dyr ferie om en vil bo luksuriøst, ha bil med og ta ferje med en romslig lugar. Kan like godt sette seg på flyet og bo på luksuhotell om man ønsker det.

Endret av Elsker livet

Vi bestilte allerede i februar og betalte 1800 for bil, fem mennesker og to hunder i bur T/R. Hundene koster 400 for å være i bur under overfarten. En vei med Fjordline og en vei med Colorline.

Sommerhus ble på 12000 danske kroner for 14 dager. Spesielt husdyrtilpasset og for 6 mennesker.

Annonse

3500 kr for ferge var da ikke så dyrt. Vi skulle en tur til legoland når yngste var nyfødt. 15.000 skulle de ha kun for ferja. Det var riktignok t/r fra Bergen inkl lugar, men jeg syns det var i overkant mye.

Anonym poster: 8a36ab22dc220fe785000a2932b6bb66

vi kjører, så ikke de helt store utgiftene, men blir fort 1500 en vei...ellers har vi med camp-let, så ferien blir ikke dyr synes jeg.

Anonym poster: f71daa334bc60e1e97b1b77e8c02d670

På ferjene (ihvertfall Colorline sine) blir billettene dyrere jo fullere båten begynner bli. Vi bestilte i januar/februar og betalte vel 7-800 kr hver vei med båten.

Jeg vil ikke ha privat hytte hvor man ikke aner hva man kommer til når det gjelder renhold o.l. og er heller ikke villig til å bruke siste dagen av ferien til å vaske etter oss, så vi velger å leie hus gjennom byrå eller på feriecenter så vi slipper vaskingen. Det må vi selvfølgelig betale litt for, men det er der verdt!

I år har vi leid hus i Ebeltoft, helt nede ved vannet (verandaen fungerer som brygge), rett ved stranden. På området rundt hyttene er det minigolf, lekeplasser, basseng o.l.

Vi er to voksne og fire barn som reiser, hele turen kom på 11.000,- Det er helt ok å betale synes jeg.

Anonym poster: 0f7fbe720b4bc408b60fb298cd44686c

Det er dyrt ja, og en riskikerer og ha drittvær i to uker.

Jeg liker Danmark veldig godt, og vi reiste 4 år på rad. Alle gangene hadde vi drittvær. Hvert år har vi gleda oss til å reise til Djurs, Fårup, Legoland osv, og spesielt til "badedelen" i Fårup og Djurs. Vel, vi har aldri fått bruk for den....

Fra nå av reiser vi kun til syden.

Anonym poster: 6111edbf133707a0cbb1f7cd8c4ff2ce

Jeg liker Danmark veldig godt, og vi reiste 4 år på rad. Alle gangene hadde vi drittvær. Hvert år har vi gleda oss til å reise til Djurs, Fårup, Legoland osv, og spesielt til "badedelen" i Fårup og Djurs. Vel, vi har aldri fått bruk for den....

Annonse

For oss som har fire barn er det mye billigere å leie hus i Danmark enn å ta inn på hotell i syden. Vi er for mange til de vanlige charter-turene og må betale ekstra for flyseter, leilighet eller suite, det blir dyrt...

Da er Danmark et godt alternativ, vi har vært der tre år på rad nå og hatt supert vær, varmere enn i Norge :)

Tror vi betalte 7.000 for fem netter på feriesenter (inkluderer gratis inngang til stort badeland) og ferje t/r for fire personer og bil inkludert middagsbuffé den ene veien. Synes det er helt OK pris, og hvertfall mye bedre enn 30.000 for syden som uansett blir i varmeste laget for de minste midt i juli. Syden kan vi dra til høst/vinter.

Og maten er jo mye billigere sammenlignet med Norge hvertfall..

Anonym poster: 268dc1e7396854e1ce4449af2689a99a

bestile tur i februar/mars og da var ferge veldig dyrt. Vi har feriehuset fra lørdag til lørdag, en bestemte oss å reise på søndagen i stedet og da var fergen over 1000kr billigere.

Så vi har hus til 7000kr er plass til 8 der men vi skal bare være 4 og så reiser vi med color line til danmark og fjordline tilbake. Søndag til lørdag

Anonym poster: f19261780a841e02c07e1923f4195124

For oss som har fire barn er det mye billigere å leie hus i Danmark enn å ta inn på hotell i syden. Vi er for mange til de vanlige charter-turene og må betale ekstra for flyseter, leilighet eller suite, det blir dyrt...

Da er Danmark et godt alternativ, vi har vært der tre år på rad nå og hatt supert vær, varmere enn i Norge :)

Vi har også 4 barn og for oss har det aldri vært økonomisk mulig å dra til syden i skoleferien. Reise og opphold for 6 mennesker i 14 dager begynner på 50 tusen og så skal man jo ha mat og drikke og lommepenger i tillegg.

Hvis man vil være trygg på godt vær er Bornholm et godt alternativ til fastlands- Danmark. Bornholm har enda flere soldager og store deler av sommeren er det nesten sydentemperaturer. :D

Man bør sjekke priser nøye. Også er det lurt å være color line medlem hvis man ønsker å reise med de. Vi var en uke i Danmark i fjor. Da betalte vi ca 8000 for feriehus, ferje og billetter til tre ulike parker. Vi hadde et helt greit sommerhus og kjørte med superspeed over. Har feriert billig i Danmark tidligere år også. Men som sagt må man være grundig i å sjekke priser.

Anonym poster: cae945dc9ae8f4ece6dbc23b1692e484

Har tre unger og synes ikke det er dyrt med Danmarksferie overhodet! Feriehus og ferge for ei uke koster ikke mer enn norgesferie a la Kristiansand dyrepark i tre dager. Elsker Danmarksferie, billigere enn sydenferie også.

Anonym poster: 205421418c0a8c68cb0ef575556fc69e

Reiser om noen dager :) bestilte for 3 mnd siden. Ca 7000 for hytter i Lalandia 5 netter med gratis inngang til store badelandet der. Og color line båten med beste sitteplasser/ bufeet. 2 voksne og 2 små barn . Inngang legoland kommer i tilleg ca 1500kr. Ikke ille pris det. Går selvfølgelig en del lommepenger når man reiser på ferie til f eks legoland el disneyland hvor det er myyye å kjøpe contra chartertur . Men iiikk gleder oss til ferie :)

Anonym poster: 61c9f78926c35596a800bd9de6be5cda

Det er veldig dyrt. Det samme med det å feriere i Norge. Svindyrt!

Syden er gjerne et rimeligere alternativ. Men vi liker å feriere i eget land, så da tar vi heller en kostnaden.

Danmark er jo veldig flott, og veldig dyrt. Det tar vi oss ikke råd til. Det kan endre seg om en stund, når vi blir ferdig med våre nasjonale prosjekter.

Det er veldig dyrt å leve i Danmark, Bergen godt med lommepenger.

Anonym poster: a4c78d3a4a00733f900b53cf04929a68

Danmarksferie er flott! Elsker landet, landskapet, strendene, og ikke minst folket! Vi har oftest bodd på campingplasser. Det er et alternativ jeg virkelig vil anbefale! I Danmark har man 5-stjernes campingplasser med et tilbud av aktiviteter, boalternativer, service, lekeplasser, badeland osv som får selv de beste norske campingplassene vi har bodd på til å virke som triste leirplasser i sammenligning. Billigere enn hotell og feriehus.

Og det er supert for både voksne og barn å bo på campingplass. Barna har alt de kan ønske seg av lekemuligheter og aktiviteter innenfor trygg rekkevidde, mulighet for masse nye ferievenner også. Og når barna er fornøyde kan foreldrene slappe av... B)

Jeg ville aldri dratt til syden i de to månedene vi faktisk har sommer her i Norden!

Anonym poster: 261aff51ee722ceea876284e90da68bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...