Gå til innhold

Hjelp! Skal på sommerfest med jobben...

Anbefalte innlegg

... Men kan jo ikke drikke alkohol! Vil ikke avsløre graviditeten enda for kollegaer og sjef, og er helt i villrede. Er det noen som har noen gode tips? Synes det er kjipt å fake at jeg drikker, og mistanker kommer umiddelbart hvis de merker at jeg ikke gjør det...

Fortsetter under...

Jeg er elendig til å juge så hvis jeg absolutt ikke ville at kollegaer skulle vite det tror jeg at jeg ville latt være å dra .... Men nå vet nesten alle på min jobb det for jeg er sykepleier og da er det ikke så lett å holde hemmelig : ) hvis du har bestemt deg for å dra ville jeg ba kjøpt alkoholfri vin og håpet ingen la merke til det : )

Jeg var i bryllup i helgen og det gikk veldig fint. Skålte med vin og latet som jeg drakk. Vinen berørte så vidt leppene og etter middagen drakk jeg alkoholfri øl som jeg fikk i vanlige ølglass. Eneste er at samboer ble skikkelig brisen da, siden han måtte drikke all vinen min slik at det minket i glasset, haha. Men fikk ingen spørsmål.. Kanskje det er litt vanskeligere på sommerfest, men vanligvis ligger ikke folk merke til hva som er i glasset bare en har et glass. Og jo mer en prøver å skjule, jo lettere oppdages det. Litt kjedelig å måtte gå glipp av sosiale eventer, med mindre du ikke føler for å dra da :) Lykke til

Med en gang man sier 'jeg skal ikke drikke i dag fordi ditt og datt' skjønner folk at man er gravid. Jeg sier heller ja takk til et glass vin men drikker ingenting av det. Hvis du tenker deg om, legger du merke til hva andre drikker? Man gjør ikke det vet du! Var på middag hos pappa her om dagen og sa ja takk til et lite glass vin, drakk ingenting og helte litt og litt ut i gresset uten at noen så det:)

Annonse

Hei jenter! Takk for gode råd og idéer :-) tror jeg ender opp med å bare helle ut litt og litt.. Det serveres drikke der vi skal være og det blir vanskelig å ta med eget. Dessuten tror jeg det er mye øl det går i, forhåpentligvis bokser, og da er det mye lettere å skjule ;-) det går sikkert fint!

Hvis det er en bar så går det å gjøre en liten avtale med bartenderen om da å servere alkoholfritt i glass, eplemost kan fint se ut som vin :P

Lykke til! :)

Jeg klarte å snike meg unna drikking fordi jeg MÅTTE kjøre bil til og fra arrangementet :P Men nå vet sjefen det fordi jeg har vært så dårlig siste uka og har da kommet forsent hver dag og gikk opp for hvite løgner. Er 7 uker i morgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...