Modesty Blaise. Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Som snart førstegangs mamma, så dukker jo de store kompliserte spørsmålene opp i forhold til innkjøp av ting og tang Og nå har forvirringen rundt hva vi skal kjøpe til å ha i sengen dukket opp. Hva anbefaler du, vanlig dyne eller sovepose? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 I senga bruker du dyne. Pose i vogna på vinteren og dyne på sommeren. Hvorfor sier vel seg selv Liker du å sove i sovepose? Anonym poster: c3ab67b0f91acc75dc05576a8fa50e81
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Vi har hatt dyne i sengen og vognen på sommeren og saueskinnspose i vognen om vinteren. Eller er det slik pose du på en måte binder fsst ungen i senga du mener?? Det har vi aldri brukt. Har ikke hatt behovet, men noen har kanskje behov for det hvis de har veldig urolige barn om nettene?
Modesty Blaise. Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2013 I senga bruker du dyne. Pose i vogna på vinteren og dyne på sommeren. Hvorfor sier vel seg selv Liker du å sove i sovepose? Anonym poster: c3ab67b0f91acc75dc05576a8fa50e81 Vi har pose til å ha i vogna Men flere anbefalinger går jo på å ikke bruke dyne til de aller minste. Og IKEA selger jo f.eks ikke dyner til de minste, kun posene. ( ikke at ikea er der jeg velger å hente informasjon om alt til små barn altså )
Modesty Blaise. Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2013 Vi har hatt dyne i sengen og vognen på sommeren og saueskinnspose i vognen om vinteren. Eller er det slik pose du på en måte binder fsst ungen i senga du mener?? Det har vi aldri brukt. Har ikke hatt behovet, men noen har kanskje behov for det hvis de har veldig urolige barn om nettene? Nei, det er mer sånn dynepose i tynt stoff jeg tenker på. (Får ikke linket fra tlf) Jeg tenkte ikke å lenke henne fast i sengen, det håper jeg virkelig at jeg slipper!!
me_87 Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 sovepose i sengen er greit når de blir så store at de sparker av dynen.
Modesty Blaise. Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2013 Sånn type tenker jeg på http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/80194834/
Arlinn77 Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Da jeg fikk mitt først barn brukte jeg dundyne i starten. Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Har brukt denne fra han var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:) En vinner her i huset, anbefales sterkt!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Gutten min er 2 år å bruker fortsatt kun sovepose. Dyne har han alltid sparket av seg. Anonymous poster hash: 0673f...8a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Da jeg fikk mitt først barn brukte jeg dundyne i starten. Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Har brukt denne fra han var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:) En vinner her i huset, anbefales sterkt! så jo helt genial ut ! men grusomme farger =/ lys gul eller pistasj Anonymous poster hash: 98b3e...455
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Vi måtte gå over til sovepose på vår 2 uker gamle krabat. Han kaver sånn om natten at han sparket av seg både dyne og teppe og av en eller annen grunn greier han å ake seg opp i et hjørne av sengen slik at han våknet av å dunke hodet i kantbeskytteren. Har ikke seler på vår sovepose da. Er en litt tykkere som går over skuldrene og har glidelås foran på skrått. Den har også armer man kan feste på om det blir for kaldt med tynn pysj på armene. Har et helseteppe over i tillegg. hvor er denne fra da?? Anonymous poster hash: 98b3e...455
Arlinn77 Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Da jeg fikk mitt først barn brukte jeg dundyne i starten. Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Har brukt denne fra han var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:) En vinner her i huset, anbefales sterkt! så jo helt genial ut ! men grusomme farger =/ lys gul eller pistasj Anonymous poster hash: 98b3e...455 Da jeg fikk mitt først barn brukte jeg dundyne i starten. Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Har brukt denne fra han var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:) En vinner her i huset, anbefales sterkt! så jo helt genial ut ! men grusomme farger =/ lys gul eller pistasj Anonymous poster hash: 98b3e...455 Farger er jo smak og behag:) Vi har den gule, og den er superfin synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Da jeg fikk mitt først barn brukte jeg dundyne i starten. Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Har brukt denne fra han var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:) En vinner her i huset, anbefales sterkt! så jo helt genial ut ! men grusomme farger =/ lys gul eller pistasj Anonymous poster hash: 98b3e...455 Den gule var jo skjønn Nydelig babyfarge Anonymous poster hash: 0673f...8a5
Fae Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Vi måtte gå over til sovepose på vår 2 uker gamle krabat. Han kaver sånn om natten at han sparket av seg både dyne og teppe og av en eller annen grunn greier han å ake seg opp i et hjørne av sengen slik at han våknet av å dunke hodet i kantbeskytteren. Har ikke seler på vår sovepose da. Er en litt tykkere som går over skuldrene og har glidelås foran på skrått. Den har også armer man kan feste på om det blir for kaldt med tynn pysj på armene. Har et helseteppe over i tillegg. hvor er denne fra da?? Anonymous poster hash: 98b3e...455 Den er kjøpt av svigers på prenatal (i utlandet, men de har nettbutikk)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Begge mine barn måtte bruke sovepose, for de sparket av seg dyna og lå i alle retninger
me_87 Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Jeg syns også den gule var fin! Den var så typisk babyfarge syns jeg.
Fae Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Vi måtte gå over til sovepose på vår 2 uker gamle krabat. Han kaver sånn om natten at han sparket av seg både dyne og teppe og av en eller annen grunn greier han å ake seg opp i et hjørne av sengen slik at han våknet av å dunke hodet i kantbeskytteren. Har ikke seler på vår sovepose da. Er en litt tykkere som går over skuldrene og har glidelås foran på skrått. Den har også armer man kan feste på om det blir for kaldt med tynn pysj på armene. Har et helseteppe over i tillegg. hvor er denne fra da?? Anonymous poster hash: 98b3e...455 Den er kjøpt av svigers på prenatal (i utlandet, men de har nettbutikk) Er denne vi har http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prenatal-Prenatal-newborn-slaapzak-99373.htm?startValue=17&rangeValue=4&prevVisit=true&id=99373
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Vi måtte gå over til sovepose på vår 2 uker gamle krabat. Han kaver sånn om natten at han sparket av seg både dyne og teppe og av en eller annen grunn greier han å ake seg opp i et hjørne av sengen slik at han våknet av å dunke hodet i kantbeskytteren. Har ikke seler på vår sovepose da. Er en litt tykkere som går over skuldrene og har glidelås foran på skrått. Den har også armer man kan feste på om det blir for kaldt med tynn pysj på armene. Har et helseteppe over i tillegg. hvor er denne fra da?? Anonymous poster hash: 98b3e...455 Den er kjøpt av svigers på prenatal (i utlandet, men de har nettbutikk) Er denne vi har http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prenatal-Prenatal-newborn-slaapzak-99373.htm?startValue=17&rangeValue=4&prevVisit=true&id=99373 jeg synes denne var finere !! men er den noe tynn ..? mtp vinter og slik ? Anonymous poster hash: 98b3e...455
Fae Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Vi måtte gå over til sovepose på vår 2 uker gamle krabat. Han kaver sånn om natten at han sparket av seg både dyne og teppe og av en eller annen grunn greier han å ake seg opp i et hjørne av sengen slik at han våknet av å dunke hodet i kantbeskytteren. Har ikke seler på vår sovepose da. Er en litt tykkere som går over skuldrene og har glidelås foran på skrått. Den har også armer man kan feste på om det blir for kaldt med tynn pysj på armene. Har et helseteppe over i tillegg. hvor er denne fra da?? Anonymous poster hash: 98b3e...455 Den er kjøpt av svigers på prenatal (i utlandet, men de har nettbutikk)Er denne vi har http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prenatal-Prenatal-newborn-slaapzak-99373.htm?startValue=17&rangeValue=4&prevVisit=true&id=99373 jeg synes denne var finere !! men er den noe tynn ..? mtp vinter og slik ? Anonymous poster hash: 98b3e...455 Nei. Den er ganske tykk. Kan ikke bruke på sommer
Madolyn Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 (endret) Vi brukte babydyne på begge guttene våre de første ukene, men innså fort at det ikke gikk. Enten sparket de dyna av seg og ble iskalde, ellers dro de den over ansiktet og fikk panikk. Vi kjøpte derfor fort denne til førstemann: http://www.englebarn.no/ullsovepose-42.aspx Når den ble for liten gikk vi over til denne: http://www.mimmis.no/produkt/3207-bambino-merino-ullsovepose-bla.aspx Den siste er spesielt praktisk mtp bleieskift og lufting, da den har glidelås hele veien rundt Har ikke opplevd at posene har hemmet bevegelsene i særlig grad, eldstemann klarte fint både å sette seg opp og å reise seg opp i disse posene. Vi valgte å legge litt penger i det og kjøpe soveposer i 100 % pustende merinoull, barna har jo tross alt på seg posen 10-12 timer i døgnet. Eldstemann gikk over til dundyne igjen når han var 2 år gammel, helt uten problemer. Babydynene har imidlertid vært fine å ha under babyen i bagvogna og i senga. Gir babyen et ekstra lunt og trangt rede, hvor de kan sove godt uten å våkne av at de slår ut med armene (pga umoden kjernemuskulatur). Endret 4. november 2013 av Madolyn
DramaMama Skrevet 4. november 2013 #21 Skrevet 4. november 2013 Vi brukte babydyne til 3 mnd, da begynte hun å sparke av seg dyna hele tiden. Så byttet vi til juniordyne, det hjalp litt, men hun våknet fremdeles av å være kald når hun sparket av seg dyna. Da kjøpte vi en Candide sovepose 6 mnd + og det er en av de tingene jeg nå ikke kunne klart meg uten. Hun sover mye bedre, fryser aldri - og er det ekstra kaldt legger jeg bare dyna oppå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå