Gå til innhold

Fra 3 til 2 dupper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mini er 8,5 mnd. I går hadde han 3 dupper, mens i dag hadde han kun 2. Men da varte den andre hvilen i over 2 timer. Vi kommer til å forsøke oss på at han kun har 2 hviler og ikke at han sover etter klokka 15 ca. Vi ser da at ha sovner raskere om kvelden.

Sannelig ikke alltid lett å vite hva som er rett og galt med disse småtrolla :)

Annonse

Her blir mini 6 mnd neste uke. Han har fortsatt 3-4 dupper. Enten 3 korte på 30-40 min, eller 2 korte og en lang på 1.5-2 timer.. :-/ Har også veldig lyst til å fått det ned til to litt lengre dupper. Men tenker at når han vokser litt til, vil han ikke trenge den korte duppen på ettermiddagen.

Får helst ikke sove etter 17.00. Før lå vi han 18.30-19.00. Nå venter vi til 19.30. Men han sover enormt dårlig..

Datteren min på 5,5 måned var i en slags overgangsfase før vi reiste bort for sommeren.

Vi står opp mellom 05.30 og 06.30 hver dag, og hun har vanligvis pleid å ha tre lurer.

Den første ca 8-9-tiden, avhengig av når vi stod opp. Denne varer i ca en time.

Den andre kommer 2-3 timer etter den første ble avsluttet, altså sånn sirkus 12. Denne luren varer 1,5-2 timer.

Den tredje kommer i 16-tiden. Vi prøver å ikke la henne sove lenger enn 1730 uansett, ellers blir det vanskelig å legge henne på kvelden, som er i 1930-tiden.

Men i det siste begynte hun å utsette den første luren litt, slik at hun var lenger våken. I tillegg varte den ofte litt lenger enn en time. Eks. hendte det hun ikke sov før 09.30 og da sov hun gjerne til 11-1130.

Hun var fortsatt våken 2-3 timer etter det, og da hendte det hun ikke trengte sove før i 14-tiden.

SIden denne luren pleier være ganske lang, var det dermed ikke behov for en tredje.

Dette har hun stort sett ordnet selv - jeg bare følger hennes signaler, så godt det lar seg gjøre.

Når det er sagt så er vi jo borte nå i sommer, og nå sover hun minst tre ganger på dagen og til sammen over en time mer enn det hun gjør hjemme.

Så hvordan det blir når vi kommer hjem i august med en nesten 8 måneder gammel baby vet jeg sannelig ikke :-)

I dag tok mini første dupp 09.45 istedenfor 08.30...Normalt varer den i 30 min, men nå har han sovet i 1.5 time.. ... forandring på gang? :rolleyes:

Det er sånn det har vært hos oss og:) Jeg tenker meg at det kanskje blir en gradvis overgang til to lurer, så noen dager blir sånn, andre ikke. Vi dro før jeg rakk å se hvordan det utviklet seg, og feriesovingen har hittil vært litt annerledes enn hjemmesovingen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...