Gå til innhold

Høygravid of fått besøksforbud av typen??

Anbefalte innlegg

Uff, jeg er i en utrolig vanskelig situasjon. Jeg har termin 05.06 og har enda ikke fortalt foreldrene mine at jeg er gravid. Jeg er kjempe redd og det har eg vært hele tiden.. Er stor fra før av så jeg har klart å holde graviditeten skjult hele veien. Jeg bor hjemme med foreldrene mine.. Det som er problemet er at faren til barnet er såpass ustabil at jeg ikke et hva jeg Kal gjøre.. Jeg er ikke etnisk norsk, så jeg må nesten ha han ved min side for å fortelle det til foreldrene mine..

Jeg hadde glemt å logge ut av Facebook og broren min leste mld jeg hadde sendt barnefaren. Broren min ble kjempe sint og ringte å skjelte han ut. Barnefaren er overbevist om at det er jeg som fikk han til å ringe, men det gjorde jeg ikke. Nå har jeg fått besøksforbud, har termin om to dager og helt fortvilet!!! Vil egentlig beholde barnet, men tror adopsjon blir det beste?? Hva tror dere? Broren min betvile hvor langt på vei jeg er, så fikk overtalt han til å ikke si noe hjemme enda.. Ibsen andre som vet noe..

Hva skal gjøre???? Vær så snill, hjelp meg. Jeg er helt handlingslammet

Fortsetter under...

Hei kjære deg. Ta kontakt med din helsestasjon nå i dag. De jobber tverrfaglig med mange instanser og kan hjelpe deg, og sette deg i kontakt med noen som kan hjelpe deg. Ikke si noe til familien din, men ring/dra opp på helsestasjonen nå på morgenen. Du er etter nicket ditt å dømme en voksen dame som ifølge våre lover har det fulle og hele rett til å bestemme over ditt liv. Det har familien din ingen rett til. Det er ditt, ditt barn og din kjæreste sitt liv, dere er en familie dere tre. Masse lykke til videre :-)

Støtter anbefalingen om å kontakte helsestasjon for å få råd og hjelp :)

Har du selv lyst til å beholde babyen da. Hvis svaret er ja så synes jeg ikke adopsjon er riktig løsning.

Siden du ikke er norsk så vet jeg ikke hvordan ting fungerer hos dere, men du er en voksen dame som jeg er helt sikker på at kommer til å klare det utmerket godt på egenhånd også dersom du flytter hjemmefra. Du vil også få en god del støtte økonomisk og veiledning vil du også få mye av bare du ber om det.

Ønsker deg masse lykke til, dette ordner seg nok selv om det er vanskelig nå :)

Enig med de andre, ta kontakt med helsestasjon.

Jeg forstår deg veldig godt fordi jeg også er utlending og har dominerende familie, men jeg klarte å overbevise de at jeg er sjefen over mitt eget liv. Idag 9 år etter at jeg ble gravid med kjæresten som 17 åring har familien min stor respekt både for meg og mannen og de er kjempe glade i våre barn.

Kan du ikke dra til krisesentre i tillfelle familien din reagerer aggressivt?

Håper deg ordner seg for dere :)

Lykke til :)

Endret av Gutt04+Gutt10+AugGutt13

Du følges vel opp av jordmor og lege også, viktig at du informere jordmor også slik at hun kan informere litt til sykehuset også slik at det ikke blir noe ekstra belastning under fødsel og at du kan få veiledning også der. Du blir jo på sykehus noen dager så håper du får god oppfølging og veiledning. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...