Gå til innhold

NAN 3 ??

E83

Anbefalte innlegg

Dere som bruker NAN , går/gikk dere over til nr 3 da de ble 10 mnd?? Dette var noe nytt for meg! Så plutselig at det stod fra 10 mnd på pakken!! Trodde det var fra 12 mnd før?? Hva gjør dere? Kjøpte den jeg! Bruker den nå til min 10 mnd gammel baby! Skjønner ikke helt forskjellen på de heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lenge lurt på forskjellene mellom de ulike NAN-pakningene. Siden snuppa straks er 4 mnd, og jeg da etterfølgende skal starte med NAN 2, ville jeg gjerne vite grunnen. Derfor sendte jeg en mail til de, og fikk svar i dag. (15.juli-08)

Tenkte andre også kunne ha nytte av svaret, så her kommer det:

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie

Forbrukerkontakt

A/S Nestlé Norge

Dette er svaret ;) fant det på mammanett forumet ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg bryet!! ;) Greit å vite;) Ho ha jo fått variert kost siden ho hvetfall var 8 mnd! og bare brukt MME som ved siden av!! Men da er det vel riktig og gå til nr 3 nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte også på det samme, mannen kom hjem med nan3 i går og vi har en baby på 10 mnd...begynner med det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Noen her som trenger barnevskt avlastning, jeg har lang og god erfaring med småbarn pg gode attester og referanser, er nå ledig for oppdrag. Ta gjerne kontskt på tlf 95135097 vennlig hilsen Kirsti. Bor i Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...