Gå til innhold

Trenger hjelp å råd om kropp, graviditet og plager/smerter

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 18. Og har litt flere ting jeg lurer på som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Først; jeg har helt siden jeg ble gravid har veldig mye smerter. Ofte krampe lignende "tak" som holder på i maks et minutt, men maaaange ganger om dagen rett over skambeinet (virker det som for meg), har spurt mye etter dette hos både lege og jordmor gang på gang, de har hele tiden sagt at det er normalt å ha en del smerter i svangerskapet for ting skal jo strekke seg, voksne mye osv. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kan skjønne at det skal være så vondt og at dette er andre smerter enn det som jeg kan kjenne er livmorbåndende som strekker seg. De har hele tiden avfeid meg, helt til forrige uke, da hadde jeg gått med blod i urinen i en måned. Legen mente det ikke var noe å gjøre med dette, var så på kontroll hos jordmor og hun kunne ikke skjønne at jeg skulle gå med blod i urinen. "heldigvis" fikk jeg en sånn krampe mens jeg var hos henne, og først da reagerte hun på dette. Hun trodde jeg kunne ha nyrestein. Lang historie kort, har vært på ultralyd av nyrene og har ingen store nyresteiner som de kan se der. Er dermed like langt, blod i urinen og krampesmerter mange ganger i døgnet uten at lege eller jordmor gjør noe. Har hørt hjertelyden mange ganger, så e liv der, så også en liten sniktitt av babyen på ultralyden av nyrene, hjertet banket som bare det.

Skal på OUL denne uken.

Er det noen som har opplevde dette selv??eller noe lignende?? eller har noen råd å komme med?? Er førstegangsfødende og setter pris på litt hjelp her!

Så; i dag kjente jeg meg så hoven nedentil, kjente tilslutt etter og da er jeg så hoven i skjeden at det nesten "tyter ut" for å si det på den måten. Jeg antar at dette er normalt og ufarlig. Flere med dette??

Hilsen små oppgitt "mamma" som ikke vet sine arme råd snart.

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Synes dette høres rart ut... Blod i urinen og krampeliknende smerter, kan nesten høres ut som UVI eller nyrebekkenbetennelse eller noe. Men det har du vel blitt sjekket for? Dette trenger jo ikke å høre sammen med svangerskapet i det hele tatt. Man kan bli syk uavhengig av graviditet liksom. Hadde bedt om ny time hos legen og bedt om sjekk for UVI. Jeg har personlig aldri kjent noe liknende verken under første graviditet eller nå. At du er veldig hoved nedentil er heller vanlig graviditetsplage, men blod i urinen skal man da ikke ha.

Du sier at det kjennes ut som om noe tyter ut der nede. Jeg bare tenker høyt, men du kan ikke ha fremfall av livmor da? Vet ikke engang om det går an mens man er gravid, men ut i fra det du beskriver, høres det sånn ut. Spør legen din du.

Jeg har vært gravid en gang før, og jeg hadde ikke så mye smerter som du beskriver. Jeg ville nok tatt det opp med legen.

Hadde UVI da jeg først fikk blod i urinen. Gikk på en kur med selexide (hvis jeg husker rett), og etter det har jeg fremdeles blod i urinen, men legen sier at det ikke er bakterier/ tegn til at det er UVI nå. (har testet ca 4 urinprøver etter kuren)

Skal til legen igjen neste uke, men synes det er vanskelig da jeg til nå bare har blitt avfeid,(ble endelig trodd etter å ha vært hos jordmor, og har fått en unnskyldning fra legen etter at han var så frekk å spørre meg om hvorfor jeg ikke hadde fortalt noen om smertene mine - noe jeg har gjort alle gangene jeg har vært der) så hvor hard og påståelig/ufin må man være for å få hjelp?? Hva skal man kreve? JEG vet jo ikke hva dette er, så er jo helt avhengig av legen, og det virker jo helt håpløst når jeg ser hvordan de har vært til nå.

Kan legge til at krampene er så harde/vonde at jeg står tvibøyd fremover, klarer ikke å bevege meg før de går over og må omtrent puste meg igjennom de - men som sagt, varer kun i mindre en ett minuttt hver krampe. ( kjennes ut som noen tar tak med knyttneven, klemmer til og vriiiiiir, og når det egentlig ikke går Ann å vri mer, så går det jammen litt til) vet ikke noen bedre måte å forklare et på egentlig.

"hovenheten" i underlivet er det kun i dag jeg har lagt merke til/kjent.

Det er nesten sjelden de ser nyrestein på ul, du kan ha grus og. Har selv hatt det i svangerskap, blod pluss rielignende smerter. Har og hatt smertefulle kynnere over tid. Mas videre, spør på føden. Lykke til.

Ring legevakten ikveld du :) Fortell om krampene dine og at du har blod i urinen, så tar de deg nok inn med en gang..! Jeg hadde det for noen måneder siden (var ikke gravid da) og de tok meg straks inn til legevakten, hvor de derretter sendte meg til sykehus på akuttmottaket. Etter litt om og men fant de en kraftig nyrebekkenbetennelse, som skal være veldig smertefull. Kanskje det er dette du har?

Jeg ville i alle fall tatt meg en tur til legevakten, da får du ihvertfall en god utredning.. Etter det, ville jeg kanskje vurdert å byttet fastlege til en som faktisk hører på deg?

Lykke til og god bedring!

Annonse

Jeg har hatt det slik noen ganger alt i dette sv.skapet og i forrige sv skap. Bare blod i urin. Legene sier der kan være smååå småå grus isteden for steiner. . Vondt det å ;) ingenting å gjøre med det.. paracett ved anfall og drikke mye hele tiden for å skylle ut :) dersom smertene blir for gale og det ikke hjelper med paracett må du snakke med lege om andre smertestillende. . De sa de ga voltaren om det ble for gale.. og har lest folk som har fått paralgin forte osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...