Gå til innhold

7,5 måned, bare gråter når han skal legge seg. Hva skal jeg gjøre? :(

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 7,5 mnd gråter helt vilt når han skal legge seg. Det har aldri hvert noen problem å legge han tidligere, men nå har han snudd helt om. Så fort jeg beveger meg mot døren klikker det helt for han, å gråter å gråter helt til en av oss kommer inn igjen. Han er da vanskelig å roe ned :( Faren og stemoren min mener at det er min feil (jeg var der på besøk i helgen) siden jeg går inn til han når han skriker. Men jeg klarer ikke å høre på den såre gråten hans :( Kjenner at jeg blir mer og mer fortvilt for hver dag, og håper at noen har noen gode tips til en førstegangs mamma.

Fortsetter under...

Mini er her 6 mnd neste uke. Han har veldig lett å legge fram til 4 mnd. Den siste måneden har han vært helt umulig! bare snur og vrir på seg og hyler og skriker. Prøver å ikke la han sovne med puppen, og da blir han enda mer sinna. Det vi gjør er at vi sitter inne hos han til han sovner. Stryker på ryggen, synger, lager ussjussj lyder.. Noen ganger tar det det 5 min andre ganger kan det ta en time ... :-/

Takk for svar dere :) Nå har han holdt på i to timer, jeg har prøvd å sitte der inne uten å si noe eller se på han, jeg har prøvd å stryke på han å synge for han. Men han sovner ikke så lenge jeg er der, alt for nysgjerrig. River ned sprinkelbeskyttelsen og klapper meg på låret. Jeg gir han ikke noe oppmerksom het, men han gir seg ikke. Han er rolig så og si hele tiden når jeg sitter der inne, men begynner å gråte så fort jeg går ut. Aaah, vanskelig det her :( Jeg skulle aldri sagt at vi har så flink en baby, som legger seg uten noe problem ;)

Jeg mener det er helt riktig at du går inn til han når han gråter:)

Kan du ligge/sitte ved siden av ham og late som du sover? Hva gjør han da?

Jeg sitter på en stol vedsiden av sengen hans, og gjør ingenting ut av meg. Jeg ser heller ikke på han, da begynner han og rive ned sprinkelbeskyttelsen og stikker hendene ut å klapper på meg og river i buksa/genseren min. Så blir han lei det, så styrer han videre med bamsene sine også prøver seg på meg igjen osv. Når jeg hadde sittet der i en time i sta, gikk jeg ut og han sutert litt i 3-4 min så sovnet han. Da var det 2 timer siden vi la han. Håper virkelig at dette bare er en periode og at jeg ikke skjemmer han bort som enkelte i familien mener :( han er jo ennå lille babyen vår, klarer ikke tanken på at han skal ligge i timesvis å gråte seg i søvn, blir fysisk dårlig av tanken :(

Annonse

Jeg vil tro det bare er en periode han går igjennom, og jeg syns det er riktig av deg å vise ham at du er der, slik at han ikke føler seg engstelig og forlatt. Ikke hør på hva enkelte andre i familien mener. Du kjenner barnet ditt best!

Min gutt er like gammel og er også urolig til tider. Han har sovet på eget rom siden 20 mai og det har gått greit... men i går var han utrøstelig. Han får pupp... og våkner/gråter hver gang han legges i senga. Jeg sang og koste med han... han sovnet og våknet hver gang jeg gikk. Endte med at jeg la han i senga mi.... da sovnet han ;) Kan nok være separasjonsangst ja. Men han fikk IKKE pupp når jeg tok han med inn til meg... klødde han kun på ryggen og sang litt rolig. Det er ny rekord at han ikke sovnet til puppen! :D

...og ja det er helt riktig av deg å gå inn til han når han gråter. Jeg lar ikke min gutt ligge å gråte alene... litt sutring godtar jeg fordi han ofte sutrer i det han sovner... men ikke gråting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...