Vannmann35 Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Nå er det 3 uker til termin, og vi har ennå ikke blitt enige om et bestemt guttenavn - synes det er skikkelig vanskelig! Vi har vært innom følgende: - Edvard - redd det blir Eddie - Gustav - blitt litt lei det egentlig... - Jens - litt for kort - Erik - litt for kort - Carl - mannens favoritt, jeg er mer skeptisk - dårlige assosiasjoner - Henrik - begge liker, men mannen er litt tvilende, og vil heller ha Carl - Martin - begge liker, uten at det er hallelujastemning... Vel - tips tas i mot med takk. Ikke dobbeltnavn. Storesøster heter Hermine.
Giss Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Fine navn! Jeg kjenner en Edvard og har aldrig hørt ham kallt Eddie. Jeg tror ikke det blir et problem om dere ikke bruker den forkortelsen og om han ikke bruker den selv. Mange gutter får jo diverse kallenavn på skolen og det kan man vel ikke hindre - men det kan lige gjerne bli noe helt annet og trenger ikke å ha noe med hans egentlige navn å gjøre. Jeg liker navnet skikkelig godt - men det merker du vel. Ville Christian være en mulighet? For meg har det navnet både litt av Carl og litt av Martin i seg. Jeg elsker navnet Henrik. Ulrik er også et fint navn og litt i samme stil. Det kan være der får svaret når dere ser ham.
Vannmann35 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2013 Christian heter min svoger, så blir litt for nært, ellers hadde absolutt det vært et alternativ :-)
Giss Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Christian heter min svoger, så blir litt for nært, ellers hadde absolutt det vært et alternativ :-) Det er virkelig ikke altid så enkelt....
Giss Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Om du liker Christian er da Fredrik et alternativ? Det har litt av Henrik i seg også.
Gjest Siklerotte Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Her jeg bor, ville Edward endt opp som Eddie eller Ed, men det er vel ikke så vanlig med kallenavn i Norge, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Ellers er Gustav veldig fint, Jens og Carl står begge best til et til navn, kjenner et søskenpar som heter Henrik og Hermine og synes det er fint, men kanskje litt likt (Henrik er fint), Martin er ok, men litt kjedelig og Erik er jeg ikke særlig glad i. Wilhelm, Albert, Alfred, Andreas, Victor, Ludvig
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Edvard og Gustav er nydelig, tror jeg ville valgt en av de. Erik er også fint, syns ikke det er kort, er jo like mange stavelser som de andre. Henrik og Martin er oppbrukt, syns jeg, og dermed noe kjedelig i mine øyne. Andre forslag: Albert Ludvig Jakob Anonym poster: 65e6164ca649e4dc1b7697ff80515a21
sommertiara Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Ser ingen grunn til at han skal bli kalt Eddie hvis dere og han ikke ønsker det. Edvard er et nydelig navn.
mibella Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Erik og Henrik er kjempefine. Synes heller ikke Erik er for kort, mtp antall stavelser. Har ikke hørt Edvard bli til Eddie her jeg bor, men muligheten er vel der (som med "Ludde" for "Ludvig" og "Sebbe" for "Sebastian" osv) - hva med Edvin? Jeg synes nok også at Martin er ganske kjedelig.. - hva med Magnus? Marius? Hans, Fredrik, Lars, Sigve, Sigurd, Jonathan, Johannes, Peder, Even, Anton, Askil, Eskil....?
Hun med alle ungene Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Hermine og Henrik passet bra Hva med Fredrik? Her jeg bor er det to Edvard,og begge blir kalt for Eddie...men om du ikke liker det,kan du jo bare si i fra om det
Cybele Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Gustav, Henrik eller Edvard Ingen ulemper med noen av navnene!
Vannmann35 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2013 Jeg liker Fredrik, men ikke mannen - noe med en kollega... Har også blitt nedstemt på Cedrik... Ikke lett å finne navn man kan enes om. Jentenavn er lettere, dere har vi flere på listen :-)
Giss Skrevet 4. juni 2013 #14 Skrevet 4. juni 2013 Om du liker Cedrik ville du da kanskje kunne like Cecil også? Det liker jeg veldig godt. Andre forslag til inspirasjon: Abel Morten Alvin Konrad Edvin
Ammie Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Jeg ville gått for Edvard. Tror ikke noen kommer til å kalle ham Eddie, kommer litt an på hvor du bor og om det der er vanlig med kallenavn eller ikke. Så lenge han ikke selv ønsker å bli kalt Eddie, så kaller nok ingen ham Eddie heller.
A5 Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Hermine og Henrik synes jeg passer godt sammen. Den eneste jeg vet om som heter Carl er Carl I.Hagen, så jeg tenker bare på ham når jeg hører det navnet... Jeg synes også at Christian og Alexander er fine navn som passer til Hermine.
*Dubsgirl* Skrevet 5. juni 2013 #17 Skrevet 5. juni 2013 Nå er det 3 uker til termin, og vi har ennå ikke blitt enige om et bestemt guttenavn - synes det er skikkelig vanskelig! Vi har vært innom følgende: - Edvard - redd det blir Eddie - Gustav - blitt litt lei det egentlig... - Jens - litt for kort - Erik - litt for kort - Carl - mannens favoritt, jeg er mer skeptisk - dårlige assosiasjoner - Henrik - begge liker, men mannen er litt tvilende, og vil heller ha Carl - Martin - begge liker, uten at det er hallelujastemning... Vel - tips tas i mot med takk. Ikke dobbeltnavn. Storesøster heter Hermine. 1. Hermine og Edvard - kjenner flere som heter Edvard - ikke en blir kalt Eddie! 2. Hermine og Henrik 3. Hermine og Gustav 4. Hermine og Martin 5. Hermine og Erik 6. Hermine og Jens 7. Hermine og Carl Andre forslag; (har ikke lest alle du har fått, så beklager om noe kommer dobbelt) Hermine og Anton Hermine og Julian Hermine og Bendik Hermine og Aksel Hermine og Adrian Hermine og Ludvig Hermine og Jakob Hermine og Emilian Hermine og Wilhelm Hermine og William Hermine og Oscar Hermine og Daniel Hermine og Ulrik Hermine og Benjamin Hermine og Mikkel Hermine og Didrik Hermine og August Hermine og Victor Hermine og Cornelius Hermine og Hadrian Hermine og Silas Hermine og Sebastian
NovemberBaby<3 Skrevet 6. juni 2013 #18 Skrevet 6. juni 2013 Hermine og Edvard - Veldig fine navn, I Norge er det ingen fare for at det blir Eddi. Hermine og Henrik - Fine navn, men syns de blir for like. Hermine og Gustav - Fine navn, men syns ikke de paste så godt sammen. Hermine og Martin - Veldig fine navn, passer godt sammen. Hermine og Erik - Hva med Hermine og Eirik? Hermine og Jens/Carl - Synes de navna blir for korte i forhold til Hermine. Lykke til!
junijuli Skrevet 6. juni 2013 #19 Skrevet 6. juni 2013 Merkelig, jeg vet faktisk om to Edvard'er som ble kalt Eddie på ungdomsskolen og/eller videregående... Men jeg vet også om en som ikke ble kalt det, og uansett tror jeg det var en ungdomsting og ikke et kallenavn de fortsatt buker/kommer til å bruke hele livet. Uansett synes jeg Edvard er et kjempefint navn, og om han vil ha kallenavn blir jo opp til ham uansett. Edvard og Hermine passer fint sammen. Gustav er veldig fint, og synes det går ok med Hermine. Men du skal selvsagt ikke bruke et navn du er lei av, om det er tilfellet. Jens er jeg enig i at er litt kort i forhold til Hermine. Det samme med Carl. Men Erik og Hermine synes jeg blir kjempefint sammen, og synes ikke at Erik er for kort. Henrik er litt likt Hermine, men synes ikke egentlig det er for likt. Helt ok navn. Martin er ok, også med søsterens navn, men om dere ikke virkelig liker det ville jeg ikke gått for det.
herewego Skrevet 6. juni 2013 #20 Skrevet 6. juni 2013 Hva med Emrik? Synes det passer fint med Hermine.
Vannmann35 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #21 Skrevet 11. juni 2013 I følge mannen står vi nå mellom: Lasse Carl Rebecca Lilly Amanda Jeg får håpe det blor en jente ;-) Liker Lasse da, men klarer ikke bli fortrolig med Carl....
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 11. juni 2013 #22 Skrevet 11. juni 2013 Synes Lasse er MYE penere enn Carl. Synes Hermine og Carl blir veldig krasj - men det er kanskje bare i mine ører, hehe Av jentenavna synes jeg absolutt Amanda er vakrest! Hermine og Amanda - perfekt! Hvilket jentenavn liker du best da?
Vannmann35 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #23 Skrevet 11. juni 2013 Vel, hvis jeg fikk velge hadde det blitt Othilia :-) Liker også Agnes, Cordelia, Cecilia og Harriet. Av guttenavn er det nok Andreas og Henrik som appelereer mest, evt. Jens Christian eller Hans Christian. Men - når mannen sier nei, så hjelper det jo lite - vi er jo to :-) Ut over det, så er det nok Rebecca jeg liker best, kanskje Amanda... Lasse har jeg altid likt, men litt usikker på om det er så fint med Hermine egentlig...
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 11. juni 2013 #24 Skrevet 11. juni 2013 Vel, hvis jeg fikk velge hadde det blitt Othilia :-) Liker også Agnes, Cordelia, Cecilia og Harriet. Av guttenavn er det nok Andreas og Henrik som appelereer mest, evt. Jens Christian eller Hans Christian. Men - når mannen sier nei, så hjelper det jo lite - vi er jo to :-) Ut over det, så er det nok Rebecca jeg liker best, kanskje Amanda... Lasse har jeg altid likt, men litt usikker på om det er så fint med Hermine egentlig... Othilia er jo bare helt nydelig! Synd mannen din ikke likte det da, det hadde jo vært supert med Hermine Det samme med Henrik og Hermine! Lasse er fint navn! Kanskje ikke det navnet som klinger best med Hermine, men absolutt ikke noe dårlig kombinasjon synes jeg da Uansett, masse lykke til med valget, og det blir spennende å høre hva dere velger
Vannmann35 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #25 Skrevet 11. juni 2013 Takk! To uker til termin, så valget blir nok tatt om ikke alt for lenge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå