Gå til innhold

Navn med kristne røtter, men som også fungerer i dagens samfunn! Ay caramba!!!

Anbefalte innlegg

Trenger både jente og guttenavn. Storebror har kalles Alex i det daglige, og navnet på lillesøster/bror må matche noe, men trenger ikke å klinge perfekt.

Vil gjerne bruke navn fra bibelen, men en god del utgår jo fort... Har tenkt på dobbeltnavn hvis jente, slik at vi kan bruke et "modrene" navn og et gammelt navn sammen, siden jentenavn er vanskeligst i mine øyne.....

Hjelp?!? Har vurdert noe med Sefanja til jente, evnt noe med Maria. Maria Isabelle er litt pretensiøst kanskje, men det ringer godt i ørene mine... Kan Emily Sefanja gå hvis man til daglig bruker Emily? Vet de er litt "out there" disse jentennavnene, men sliter som sagt -.- Vil ha et navn som kan brukes internasjonalt også, siden pappa'n har utenlandsk opphav.

Evig takknemlig for svar!

Anonym poster: a9f0cc230e638b6727620bd597226586

Fortsetter under...

Hva mener du med at noen navn utgår? Profeten Sefanja var en mann, ville ikke brukt det på en jente. Maria Isabelle klinger veldig godt, synes ikke det er presensiøst.

Abel

Eliah

David

Johannes

Jonathan

Matheus

Samson

Samuel

Silas

Silas gir meg dårlige vibber pga DaVinci koden :P Men elers er jeg enig i guttelista :D Takk ^^

Det jeg mener med at noen navn utgår, er at mange av jentenavnene som er i bibelen ikke passer helt inn i vår familie, blir for "gamle" og "sære". Ja, Sefanja er en mann i bibelen, men navnet blir brukt til jenter i dag, go figure :huh: Er bare helt fortapt i Sefanja 3.17 :wub: Nydeligste verset i hele bibelen synes jeg :) Men Maria Isabelle ligger godt an ja :D

Jeg liker så godt Simeon. :)

Sefanja er nytt for meg men nydelig. Sålenge det uansett er et "stumt" navn nr 2 kan dere jo kombinere det med akkurat det navnet dere har lyst til

Av bibelske jentenavn er jeg også blitt veldig glad i Rakel.

Lykke til med navnejakten. :)

Sefanja klinger bare utrolig rart i mine ører... Møtte ellers en guttebaby i dag som het Nathaniel, og det betyr jo "Guds gave" :-) Ellers hva med:

Eva Elisabeth

Anna Elisabeth

Adam

Jeg liker Sefanja, med kan hende det blir litt for likt andre navn (Stefania for eksempel)

Her er mine favoritter, noen litt sære og noen litt mer normale:

Aron

Gabriel

Rafael

Mikael/Mikal

Absalom/Absalon

Jacob

Tomas

Peter

Isak

Ezechiel

Caleb

Benjamin

Abraham

Matthias (betyr Guds gave)

Eva

Lydia

Ada

Ruth

Rebekka

Ester

Susanna

Magdalena

Sara

Miriam

Hanna

Lea

Dorthea (Betyr Guds gave)

Josefine (feminin form av Josef)

Serafina (Etter serafim, en type engel)

Annonse

Tusen takk for alle gode svar ^_^ Har fått mange gode ideer nå! Skal rote litt rundt med navn fremover og håper jeg lander på noe snart :wub:

Gjest Siklerotte

Det er jo en hel haug med bibelske navn å velge mellom (noen finere enn andre):

Silas, Abel, Ezekiel, Christian, Matheus, Daniel, Adam, Linus, Ismael, Andreas, Ariel, Aaron, Gideon, Augustus, Isak, Lukas, David, Marcus, Benjamin, Johannes, Caleb, Cain, Jason, Joachim, Darius, Felix, Matthew, John, Jonah, Mark, Elias, Levi, Isaiah, Ibrahim, Noah, Abraham, Immanuel, Judah, Jacob, Joseph, Eli, Elijah, Gabirlel, Enoch, Timotheus, Jonathan, Luke, Tobias, Tobiah,Michael, Nathan, Nathanael, Nicolas, Nicodemus, Joel, Samson, Simeon, Zachariah, Zacharias, Peter, Paul, Philip,

Adah, Dinah, Anna, Naomi, Leah, Delilah, Hannah, Martha, Susannah, Miriam, Rebecca, Rachel, Tabitha, Elizabeth, Esther, Sarah, Eunice, Ruth, Tarah, Maria, Mary, Eva, Eve, Adina (var vel egentlig en mann i Bibelen, men). Chloe, Claudia, Elisha, Abigail, Lydia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...