Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?? 12+1, blør og har enda ikke fått kommet til første sv.kontroll...

Anbefalte innlegg

Jeg er så urolig :(

Rødt friskt blod på papiret i dag.. Er alene hjemme med barna da samboer er ute på byen ikveld (for første gang på over et år..typisk!) Ikke kommer jeg meg til legevakt heller før han kommer hjem å kan se etter barna..

Er ekstra bekymret siden jeg enda ikke har vært på en eneste kontroll å sett at alt står bra til med den lille i magen.. (dette er ikke mitt valg, den nye fastlegen min slipper meg ikke til før de har oppdatert pasientlistene sine)

Er det noen som har opplevd blødninger som var helt ufarlige, som kanskje kan roe meg litt ned? Er helt på gråten av fortvilelse :(

Har ikke smerter, bare litt ubehag som er på grensen til vondt i det jeg vil gjette er egglederområdet.. kommer å går litt, og så blir det litt stikkinger også innimellom..

P.s Unnskyld for at jeg tar opp dette temaet her på 2.tri.. Vet det ikke er noe gøy, og at man er drittlei av snakket om det etter å ha vært i 1.tri forumet..

Fortsetter under...

Jeg har hatt en blødning i uke 7 eller 8... husker ikke. Dro til legen fordi jeg trodde jeg holdt på å miste, men han sa at så lenge det er friskt blod og ingen smerter så er det ufarlig. Ellers ingenting annet å gjøre...bare vente og håpe at det går bra...

Gjest tuttemor

hei !!

Det der er ikke morsomt :( jeg begynte selv å blø litt på jobb onsdag uke 10 (det var akkurat uka etter jeg var på UL og sjekka at alt sto fint til). Det holdt på så smått utover kvelden (hadde litt murringer) men det kom ikke mye... var akkurat som det var utvanna/oransje...

Hadde litt på torsdags morgen og så forsvant det.

Natt til fredag hadde jeg skikkelig mensmurringer, gikk på do, ingenting. Prøvde sove litt til, gikk på do igjen på mårran og da kom det ganske mye på papiret...!! Ringte legevakta, de sa de mest sannsynlig ikke kunne gjøre noe, men jeg sa at de kunne sjekke med UL om alt var OK. Så de skulle prøve..

Etter litt venting og time på legevakta fikk jeg henvisning til UL på gyn på sykehuset. De så at jeg hadde spor av blødning, men verken livmorhalsen var åpen og ungen sprella rundt !

SÅ hu sa at alt så fint ut enn så lenge så hvis ikke smertene ble VERRE eller mye mer koagulert blod så skulle jeg bare ta det med ro...

(lett å si).. blødde så smått frem og tilbake i 3 dager til, så slutta det.

Men jeg slo meg aldri til ro med det egentlig siden jeg ikke vet HVORFOR jeg blødde, og sjekker papiret febrilsk hver eneste gang jeg er på do... ikke morsomt.

Skal på UL igjen i mårra og da håper jeg alt fremdeles står bra til inni der :)

Som sagt, min baby sprella hvertfall fortsatt rundt imens og etter jeg haddde blødd, så det trenger ikke bety MA eller noe sånt (SA kan det jo ikke ha vært siden det var såpass lite). I hvert fall var det ikke en MA når jeg var på sykehuset.. Blir spennende å se i mårra, er fortsatt ganske bekymra.

Men syns uansett du skal grine deg til å få henvisning til UL/evt bestille time. Er helt forferdelig å gå å ikke vite...

Fikk du vært på legevakta ? og har det gitt seg litt? off, tenker på deg !

Hei og takk for svar! :)

Da samboer kom hjem ringte han umiddelbart til legevakten så jeg fikk snakket med dem.. De ville ikke ta meg inn, så jeg måtte bare se det an til mandag å heller ringe fastlegen min hvis det ikke gikk over... Litt rart syns jeg siden jeg hadde friskt blod og smerter.. Men nå har det faktisk gått over.. Har ikke blødd på noen timer, så satser på at det bare er en hoven slimhinne eller noe sånt som Kenga skriver over... :)

Jeg er litt ekstra bekymret siden jeg kanskje har fått den 5.barnesykdom (har ikke hatt den som liten, og minsten i huset hadde det for en tid tilbake). Jeg ringte jo fastlegen ang min bekymring til om jeg var smittet, men svaret jeg fikk var sorry-ring tilbake i juni, for vi har ikke fått oppdatert pasientlistene våre selv om du ifølge deg har oss som lege fom 1.mai... Så da er det jo ikke annet å gjøre enn å leke venteleken og håpe alt går bra.. Og det skal det gjøre!! :)

Jeg er så urolig :(

Rødt friskt blod på papiret i dag.. Er alene hjemme med barna da samboer er ute på byen ikveld (for første gang på over et år..typisk!) Ikke kommer jeg meg til legevakt heller før han kommer hjem å kan se etter barna..

Er ekstra bekymret siden jeg enda ikke har vært på en eneste kontroll å sett at alt står bra til med den lille i magen.. (dette er ikke mitt valg, den nye fastlegen min slipper meg ikke til før de har oppdatert pasientlistene sine)

Er det noen som har opplevd blødninger som var helt ufarlige, som kanskje kan roe meg litt ned? Er helt på gråten av fortvilelse :(

Har ikke smerter, bare litt ubehag som er på grensen til vondt i det jeg vil gjette er egglederområdet.. kommer å går litt, og så blir det litt stikkinger også innimellom..

P.s Unnskyld for at jeg tar opp dette temaet her på 2.tri.. Vet det ikke er noe gøy, og at man er drittlei av snakket om det etter å ha vært i 1.tri forumet..

Jeg hadde flere blødninger i 1.trim. Var inne til sjekk og hjertet slo som bare det.

Tusler videre til 3. trim i morgen, så her gikk alt kjempefint :)

Så lenge du ikke blør mye og har smerter, så går det stort sett fint, men sørg for å få time til kontroll uansett :)

Om fastlegen ikke vil ta deg inn så er det også mulig å ta privat ul i uke 12.

Annonse

Årsaken til at legevakten ikke vil ta deg inn er vel at blødninger ikke et så unormalt, samt det er jo faktisk ingenting de kan gjøre hvis noe skjer såpass tidlig

Syns det er så utrolig dårlig av legevakta å ikke ta deg inn.....greit nok at de ikke får gjort noe hvis det viser seg at du aborterer, men da veit du i allefall da! kan du ikke ringe en annen legevakt da?

men så lenge du ikke blør mer og smertene ikke har tatt seg opp så er nok alt bra :)

hold oss oppdatert!

Gjest tuttemor

de prøvde seg på meg også, men jeg sa at de KAN ta UL på sykehuset, så blir i hvert fall JEG rolig. og da sa de at de kunne jo prøve...

Selv om ikke de kan gjøre noe så er det grusomt å ¨gå å lure på hva som skjer...

men nå er det mandag i morgen så enten kan du ringe legen og kreve å få komme da, evt ringe en annen legevakt eller privat UL bare for å se om alt er fint der inne :)

Gjest Vinglepetrine

Jeg har to barn og er nå gravi i uke 12. Har hatt styrtblødninger i alle 3 graviditetene. Denne gangen skjedde det i uke 9. Hadde smerter og MYE friskt blod, også en koagulert "klump". Jeg ringte legevakta og fikk beskjed om at jeg antagelig hadde mistet. Jeg maste meg til UL på sykehuset dagen etter og der fikk jeg beskjed om at jeg hadde mistet, hun fant ikke noe på UL. Siden symptomene mine på graviditet bare ble værre bestilte jeg time til privat UL uken etter og der kunne gyn se en sprell levende baby med flott hjerterytme.

Håper alt går bra med deg !

Jeg våknet av RIKELIG frisk blødning i uke 13+5. Også en stor koagel når jeg gikk på toalettet. Ikke smerter, bare litt murr. Fikk komme inn til UL, sprellende baby :) Hos meg er det en kant av morkaka som ligger foran åpningen og hadde løsnet litt i kanten. Sykemeldt 1 mnd, ikke blødd mer. Satser på at den kryper oppover :)

Annonse

Da har jeg vært hos legen, og alt var i skjønneste orden :wub: Livmora mi var helt intakt, og nesten komt opp til navlen allerede :D Ingen tegn til mer blødning.. Er henvist til ultralyd bare for å være helt på den sikre siden :) Takk til alle som har hjulpet til med å berolige meg! Dere er gode! :) :) Har tatt oss til rette i dag å handlet de første babyklærne også :wub: Gud for en herlig følelse :) :)

Vet ikke om det er så stor forskjell på 12+1 og 11+6 sånn sett. Bra det har gått fint. Håper du slipper det fremover!

Blødde selv til ca 12+noe, men så gav det seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...