Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Interessert i erfaring, spesielt hvis du har bare en hund som familiehund og turvenn. Har litt lyst på rasen, men kommer ikke til å bruke den som trekkhund. Erfaring i forhold til barn, katt i huset, møte med andre hunder på tur osv. Anonym poster: 77939a795e2a7bdbb6ae3eeaa6215add
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Jeg kjenner noen som har en. Den er visstnok veldig snill, men jeg er redd for hunder som er helt ville og hopper på meg slik som den gjør.... Mer vet jeg dessverre ikke om den - bortsett fra at den er fin, da, med den pelsen og sånn :-) Anonym poster: 0d62e1c5e5e3fe993efccd5a73e76e33
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Vi har to stk alaska husky, samme type hund bare litt mer underdanig og en del mindre i størrelsen. Vi bruker dem foreløpig som tur- og familiehunder, og skal begynne å trekke til vinteren. Min erfaring i forhold til barn og andre folk er at de ikke bryr seg så mye om andre folk enn eieren, lette å håndtere ift temperament, reagerer lite på andre hunder. Katt har jeg ingen erfaring med siden vi ikke har prøvd å ha dem sammen med en katt. Eneste er at de er vimsete på tur siden de vil trekke, så tar litt tid før de går pent. Anonym poster: f1ef0a89801f9eb9513a172cdc2dd3e4
Appelsinpiken Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Har ei venninne som har malamute. De krever mye fysisk trening, men er kjempesnille. Og om en malamute reagerer negativt på et barn kvalifiserer det faktisk som rasestryk, for de er originalt bl.a. avlet som "barnevakt" mens foreldrene var på isfiske..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Har en veninne som har. Har forstått at de krever myyyyye trening. For henne som er singel og barnløs passer det visst veldig fint. Anonym poster: 1f89ce62d47df644165b035c59c0b1fc
Caprica Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Flott familiehund men den trenger mye mosjon. Så med mindre dere elsker å gå tur i mange timer i helgene (selvfølgelig itillegg til luftetur morgen og kveld til hverdags) ville jeg tenkt meg om to ganger - for hundens skyld.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Jeg og vil ha! Og vi skal ha. Men ikke før vi flytter helt på landet, hvor vi kan gå tur i skog og fjell hver dag. Nå bor vi i et felt. Har skog og fjell i nærheten. Men ikke stor hage. De vi kjenner som har slike hunder har store hager og går mye turer. En tur på to timer hver dag. Hundene er jo verdens snilleste. Og veldig rolige. Men jeg tror nok det har mye med de lange turene å gjøre... Anonym poster: 908a3aaed267a09d66c6d248a371a22c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Pleide å være feriepass for en. Han ble avlivet fordi han var aggressiv.. Jeg kunne ikke se det da, men.. Anonym poster: 075a8f34a993fb33986b41f8767e5bc5
wilmus Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 Vi hadde veldig lyst på, men kunne ikke ha siden vi bor på gård, og kan ikke ha hund med sterkt jaktinnstinkt. Det har den visst. (tar sau og sånt om den går løs) Også er det ganske vanlig at den kan bli agressiv mot andre hunder av samme kjønn. Men nyydelig hund da.. Så vi valgte samojed som er ganske lik i utseende, bare "jeg elsker alt og alle-gemytt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå