Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillejenta mi hadde det travelt og kom til verden 24 dager før termin. Hun hadde det like travelt som storesøster som ble født 22 dager før termin og brukte bare 1 t og 45 min fra jeg våknet av at vannet gikk og jeg fikk en sterk, lang rie med en gang.

Jeg kjente egentlig at noe hadde skjedd iløpet av natta, hadde ganske heftige kynnere og kjente at småen hadde lagt seg godt nede i bekkenet (slet med å sitte fremoverbøyd og rett i ryggen). Begynte å kjenne på riene som jeg trodde var kynnere i nitiden, da vi begynte å se en film. Kom så mange etter hvert at jeg lastet ned en rieteller på mobilen og innså etter en stund at dette var rier. Pga pangstarten med første var jeg litt usikker, men ringte fødeavdelingen. Hadde da rier på under ett minutt, med minst 10 min mellomrom. De ba meg vente en time (selv om jeg fortalte om første styrtfødselen) og evt ta kontakt igjen om det tok seg opp. Måtte ringe igjen etter en halvtime da jeg fikk vonde rier med en gang jeg bevegte meg. Hadde heldigvis overnattingsbesøk, så vi kunne bare dra (dette hadde bekymret meg stort på forhånd).

Da vi kom i bilen haglet riene virkelig på, kom til sykehuset og mannen måtte ringe til føden for å få dem til å åpne døra siden ringeklokka ikke funket :P Hørte han si "Ja, det haster!!" ;) En jordmor kom og åpnet, jeg måtte da få rullestol siden riene haglet og var så vonde at jeg ikke kunne gå. Måtte ned en etasje og i heisen kom første pressrie. Ble løpt inn på fødestua, klarte å slenge overkroppen over fødesenga mens jordmor drog ned buksene på meg. Etter to (lange) pressrier var småen ute. Barnepleieren var av en eller annen grunn veldig opptatt av å ha av meg klærne og på med sykehusskjorta mens jeg sto der og presset, har enda ikke skjønt hvorfor :P

Vannet kom sammen med babyen, så alle (utenom mannen som sto på andre siden av senga) ble gjennombløte på beina inkludert meg selv. Måtte rett og slett flire av det hele da jeg var ferdig, nok en styrtfødsel tre uker for tidlig. Fra jeg kjente noe som helst til baby var ute gikk det 2 t og 45 min, fra riene tok seg opp og ble vonde tok det litt over en time.

Så det var min fødehistorie da. Lett, kjapp, ekstremt intens fødsel som resulterte i en frisk og perfekt baby og kun et par pyntesting på meg, akkurat som med storesøster. Reiste hjem etter 1,5 døgn :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144053224-historien-og-styrtf%C3%B8dsel-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Takktakk. Småen var nesten 3 kg og 50 cm lang, så hun var ikke så liten. Jeg er visst skapt for styrtfødsler for jeg har vært i kjempeform etter begge to. Særlig denne gangen siden jeg var så lei og hadde så masse plager som gravid at det var en enorm lettelse å få baby ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...