Gå til innhold

Andre som sliter med matlysten...?

Anbefalte innlegg

Er nå straks i uke 34, og har siste uken mistet lysten fullstendig på alt som heter mat!

Pga svangerskapsdiabetes skal jeg helst spise 4-6 måltider for dag for å holde blodsukkeret stabilt, men sliter bare med å få i meg to måltider i løpet av hele dagen :-(

Ingenting frister.... får kanskje i meg ett knekkebrød med smøreost til frokost, deretter blir neste måltid middag med familien, hvor jeg får i meg mindre enn ungene.

Eneste jeg faktisk har lyst på er små plommetomater, men kan jo ikke leve på det!

What to do?!

Andre med samme problem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144053116-andre-som-sliter-med-matlysten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da - du får prøve å holde det gående jevnt og trutt med tanke på diabetesen... Her er det litt motsatt, begynt å føle meg som et matvrak ettersom det blir mye hjemmegåing nå på slutten og kroppen er øm og sliten. Når jeg går alene hjemme og mannen er på jobb blir det mye feil mat - prøver å spise litt frukt og riktig, men er liksom litt lei alt for tiden. Går bare å venter...

Har du lyst på tomater syns jeg du skal spise det! Det er i hvertfall sunt og godt!

Ja, jeg!

Her er kvalmen kommet tilbake, og det eneste som hjelper er å spise. Men samtidig blir jeg utrolig kvalm av å spise, så klarer en bit eller to før jeg må gi meg for ikke å kaste opp.. For ikke å snakke om at sykehusmat generelt er dååååårlig da! Halvlunken fisk og poteter som bærer preg av å ha vært pakket i plastikk var middagen her i dag. Den forsvant ut igjen uten at jeg hadde spist mer enn en liten smule.

Slitsomt for deg som har svangerskapsdiabetes i tillegg!

Samme her! Glemmer av å spise... Føler meg liksom aldri sulten. Og bærer på tvillinger i uke 32. Men sykehuset bryr seg ikke om at vekta mi ikke går opp så lenge gutta i magen vokser normalt og har det fint! Jeg har hatt samme vekt siden starten på april, ikke opp et gram på 2 mnd.

Ja, jeg!

Her er kvalmen kommet tilbake, og det eneste som hjelper er å spise. Men samtidig blir jeg utrolig kvalm av å spise, så klarer en bit eller to før jeg må gi meg for ikke å kaste opp.. For ikke å snakke om at sykehusmat generelt er dååååårlig da! Halvlunken fisk og poteter som bærer preg av å ha vært pakket i plastikk var middagen her i dag. Den forsvant ut igjen uten at jeg hadde spist mer enn en liten smule.

Slitsomt for deg som har svangerskapsdiabetes i tillegg!

Ja jeg hadde ikke brydd meg så mye om ikke det var for diabetesen, for merker jo at jeg er mye slappere for tiden nå som jeg ikke spiser jevnlig! Men vet som sagt ikke hvordan jeg skal klare å tvinge i meg mat.....

Hvorfor ligger du på sykehuset da? Ja maten der er jo ikke den mest appetittelige, så der misunner jeg deg ikke!

Ligger på sykehus pga invalidiserende bekkenløsning som gjør at jeg ikke klarer meg hjemme lenger. Klarer ikke gå på do, dusje, ja i det hele tatt bevege meg uten hjelp. Trenger sterke smertestillende (intravenøs morfin) i perioder for å holde ut. Teller ned dager til jeg blir satt i gang!

Annonse

Ligger på sykehus pga invalidiserende bekkenløsning som gjør at jeg ikke klarer meg hjemme lenger. Klarer ikke gå på do, dusje, ja i det hele tatt bevege meg uten hjelp. Trenger sterke smertestillende (intravenøs morfin) i perioder for å holde ut. Teller ned dager til jeg blir satt i gang!

Uffa, stakkars deg.... Det hørtes fryktelig ut! God bedring og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...