Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er det. Men du bør likevel være forskiktig. Jeg var også veldig fysen på spekemat når jeg gikk med nummer 1, JM sa at jeg bare skulle spise og kose meg, for det var god kvalitet på kjøtt i Norge. Men dette er jo 7 år siden, og mye har skjedd siden den gang. Jeg ville nok ha vært veldig forskiktig. Se om det er noe annet som kan hjelpe på dillen før du hiver deg ut i det. Greit å ikke ta noen sjanser.

Skrevet

Jeg får holde meg i skinnet : )) nå holder jeg kvalmen i sjakk her ned iskalde friske jordbær nam nam : ))

Skrevet

Det står at det dessverre ikke hjelper pga fare for listeria. Men du kan spise det om det blir skikkelig varmebehandlet først.....

Kjedelig, for det er så godt!

Skrevet

Jeg ville ha venta viss jeg var deg.

Vil tro at det ikke hjelper så mye å fryse det isåfall, må stekes viss det skal hjelpe..

Skrevet

Jeg og har utrolig lyst på spekemat, spesielt fenalår og baconpølse. Men legen har sagt at jeg må holde meg unna såfremt jeg ikke varmebehandler det. Listeria stryker ikke med i fryserne. :( Får bare spise ekstra mye til 17.mai neste år!

Skrevet

...men er det ikkje litt hysteri ute og går også? I sist svangerskap så holdt eg meg borte, og det gjekk skeis i veke 24, sånn at man har uansett ingen garantier. Eg innbiller meg at norske produsentar er meir nøye på hygiene, enn f.eks utenlandske produsentar av spekeskinke, men kan godt ver eg tar feil altså.

Uansett, det er jo ikkje så mange år sidan det ikkje låg noko "retningslinjer" for dette.... Eg synest kanskje dette blir litt som å bli superhysterisk pga av katten. Ein får ikkje automatisk toksoplasmose av å vere borti ein katt! Håndhygiene osv er viktig! Men for all del, dette må me alle velge sjølv. Personleg orkar eg berre ikkje å vere hysterisk! Så om eg får servert noko med spekemat, har eg ingen problem med å ete det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...