Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er ikke anbefalt å la barna sitte før de kan sette seg opp selv. Ryggene blir unødvendig belastet, og det kan gi ryggproblemer selv i voksen alder. I tillegg menes det at det er de barna som blir satt opp som blir rumperutsjere istedet for å å lære seg å krabbe, noe som igjen er viktig å lære for utviklingen av hjernen.

Dette er ihvertfall det ekspertene her til lands (Tyskland) har fortalt meg, så min sønn på 8 1/2 mnd sitter i stol og på fang, men på gulvet får han krype rundt til han har lært det selv:)

Og så vidt jeg vet lærer de som regel å krabbe før de kan sette seg opp, og gjennomsnittlig krabber de med 8-9 mnd? Altså jeg synes ikke du skal bekymre deg;)

Annonse

Det var en ren tillfällighet att jag upptäckte att lillan kunde sitta själv. Tidigare satt hon bara på fanget men gungade då hela tiden fram och tillbaka, tränade upp styrkan kanske!? Men vi övade inget på att sitta själv.

Krypa klarar hon inte helt ännu, tagit 1-2 steg bara, men hon växlar mellan att åla sig fram och sätta sig upp hela tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...