Gå til innhold

Glutenfritt... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha selskap snart og skal lage lasagne til gjestene. Den skal ikke være glutenfri. En av gjestene har glutenallergi, hva i alle dager skal jeg lage til henne???

Anonym poster: d0e011de57a01389c740c9a117e7dc87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ann å bytte ut pastaen med skivet av sqash og kage ostesaus uten mel. Det blir etter min mening ikke like godt som den vanlige varianten, men helt ok.

Anonym poster: 9ba67e17d691b28eb4928546a5cc1b47

Skrevet

Skal du lage lasagne fra bunnen av? I såfall kan du skaffe glutenfri pasta og servere henne den med kjøttsausen du bruker i lasagnen, dersom du lager sausen glutenfri da. Hvis hun har cøliaki kan du nok også spørre henne, hun er nok klar over at det er vanskelig å lage glutenfritt for folk som ikke vanligvis gjør det :-)

Skrevet

Jeg har dessverre kjøpt inn alt til lasagnen, så den blir ikke glutenfri. Jeg må lage noe spesielt til henne. Hun har Cøliaki ja...

Skrevet

Jeg tenkte også at du kan kjøpe en bit glutenfri pasta og ha sammen med kjøttsausen slik at hun får noe av det samme som resten, eller du kan dra den helt ut og lage en liten glutenfri lasagne til henne der du bare har i det dere har som hun tåler som å bruke maizena eller potetmel i hvit saus og ikke mel i kjøttsaus (i alle fall ikke før du tar ut det hun trenger til sin del), men hvis ikke du ønsker det kan hun jo og bare få noe helt annet. I så fall kan det jo være hyggelig å høre med henne hva hun liker/ønsker. Hvis du ikke kjenner henne godt nok til å spørre kan du jo bare lage noe enkelt ut fra råvarer du kjenner, ikke halvfabrikat. Kjøtt(deig), ris/poteter, grønnsaker. Kan jo og gratinere noe i ovnen (poteter/potetstappe i ovnen med kjøtt og grønnsaker) og ha ost på toppen, så blir det litt likt utseendemessig...

Lykke til

Anonym poster: 8f9956bed472444e62e2a0eeddfed863

Skrevet

ddt er så trist å hele tida måtte spise noe annet enn alle andre...

du lager lett og fort hjemmelaget lasagne av dolmioglass ( som tomatsaus) glutenfri pasta, kjøtteig, og hvitsaus av maisenna med ost i... og det kan gjøres dagen i forveien også...

man føler seg så spesiel når man ikke er blitt husket på, eller må spise noe HELT annet enn de andre.. :(

bare en bagatell for en som ikke har cøliaki, men noe som KAN forrårsake klump i magen for en med cøliaki..

Anonym poster: 8c6d23341a241e53491335a41bbbb189

Skrevet

ddt er så trist å hele tida måtte spise noe annet enn alle andre...

du lager lett og fort hjemmelaget lasagne av dolmioglass ( som tomatsaus) glutenfri pasta, kjøtteig, og hvitsaus av maisenna med ost i... og det kan gjøres dagen i forveien også...

man føler seg så spesiel når man ikke er blitt husket på, eller må spise noe HELT annet enn de andre.. sad.png

bare en bagatell for en som ikke har cøliaki, men noe som KAN forrårsake klump i magen for en med cøliaki..

Anonym poster: 8c6d23341a241e53491335a41bbbb189

Signerer denne :-) Hilsen en med cøliaki

Anonym poster: 0807defe518dbf1f0fc614ff6c567929

Skrevet

Ja, har tenkt at det må se likt ut :) Hun skal få noe som ser likt ut, takk for mange gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...