Kenga Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Sitter her i over 20 plussgrader og koker bort. Drikker mye vann, men syns fremdeles det er ubehagelig varmt. Noen tips for avkjøling som ikke innebærer økt forkjølelserisiko?
Hermine87 Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Her går det i mye vannis og isbiter og ikke være ute i sola for lenge..
mibella Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Her går det også masse i iskaldt vann. Prøver å kle meg så lett som mulig. Likevel er det på grensa til uutholdelig, så varmt som det er nå... Når jeg skal sitte ute i hagen i ettermiddag tar jeg nok med meg 10l-bøtte med kaldt vann til føttene og setter meg under epletreet. Kjenner også ei som skylte håret med kaldt vann og pakket en håndduk rundt fordi det virket avkjølende.
Kenga Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2013 Har noen hjemmelagde smoothieis i fryseren, men er lei smaken. Noen som har tips....? De i barnehagen flirte godt da jeg spurte om jeg kunne putte hodet i vasken før jeg gikk hjem med guttungen :-P
MaiBaby13 Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Vann med is. Men overlever det lille av varme som er her da.. Ikke 20 pluss enda
Queenmee Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har bretta en kjøkkenhåndduk rundt isbiter, og legger mot pulsårene på håndleddene. På den måten blir hele blodomløpet, og dermed kroppen kjølt ned. Har alltid en ferdig håndduk i fryseren, da blir nemlig håndduken også fryst. Av en eller annen grunn blir det lite søl med smeltevann på denne måten, og det passer meg bra. Har alltid ferdigblanda mugge med iste i kjøleskapet, samt at jeg (prøver) å spise litt lettere måltider. Ikke tunge retter. Man svetter jo mer når kroppen jobber, selv med fordøyelse. Salat med ris og kyllingvoppi var veldig deilig lunchmat igår, rundstykke idag:)
Vimse + gullene Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Bena i kaldt vann er topp! enten i sjøen eller balje med vann
Gjest Trulte med to små Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Kaldt fotbad, kaldt drikke med isbiter, masse saftis og vifte godt plassert ved siden av sofaen der jeg sitter
jentene på haugen Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 sitter med bena i fotbad med deilig kaldt vann, isposer i nakken og håndledd og masse kald drikke. Spiser mye vannmelom..føles forfriskende. Gud jeg er glad jeg har maks 25 dager igjen med dette. Håper å få tilbake normal temperatur når jentene er ute.
Kenga Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2013 Tusen takk for gode tips hele gjengen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå