Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det? Nå synes jeg det er godt å være gravid:) masse liv, passe stor og fin mage som ikke er i veien. Nå gleder jeg meg å komme over til tredje trimester, mest for å få litt progresjon. Og jeg gleder meg til å få baby igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det rusler og går fremover her :) Slitt litt mer med bekkenet den siste uka, og det bekymrer meg, siden jeg akkurat nå er ferdig med studiene og må jobbe en del i sommer for å tjene opp til permisjon. Men jeg nyter endte studier og tar meg noen dager fri nå :) Synes magen er passe stor og fin, og nyter sparkene og bevegelsene hver dag :)

Gleder meg også veldig til å gå ut i permisjon og ha babytid igjen <3

Skrevet

Får du noe fysioterapi for å unngå mer problemer? Det må være litt slitsomt (psykisk) å vite at du må jobbe fram til permisjonen starter. Lykke til!

Skrevet

Straks 25 uker-huhei hvor det går. 20% sykmeldt siden jeg har ett yrke der jeg står hele dagen så veldig greit med litt redusering. Magen er rund og god, rumpa likeså.... Har begynt å ta inn vann og sliter litt med hofter. Ellers alt fint;)

Skrevet

Ja, det uroer meg en del at jeg ikke helt vet hvordan sommeren skal bli... Men det ordner seg nok :-) Snart er jeg trebarnsmor, og det overskygger bekymringene :-)

Skrevet

Varm! Utrolig varm, men nå har jeg kjøpt en bitteliten elektrisk vifte til å ha i vesken til nødhjelp ;) temmelig trøtt om kvelden og mye våken i løpet av natten.. Jeg jobber 70 % og føler meg nett som et middels kjøleskap.. Alt i alt går det bra - det kunne vært mye værre! (25+5)

Skrevet

Trives med magen og koser meg med sol og fint vær. Sover godt, litt vondt i hoften, men går til fysio.

Gøy med mye liv, og kjenner barnet blir sterkere :)

(23+1)

Skrevet

Jeg har kjøpt ny vogn i dag:) En rød Bumbleride Indie. Tidligere vogner er utslitt og ødelagt så jeg kunne kjøpe en ny. Måtte pakke opp og montere i dag, hehe, kunne ikke dy meg. Virker god, og gleder meg til å trille med baby.

Tidligere vogner vi har hatt er Simo kombi, Phil & Teds, Graco trille og Brio swing.

Skrevet

Jeg er akkurat gått inn i 25 uke. Er i god form, føler meg lett selv med stor mage. Kjenner jeg blir skikkelig anpusten i bakker og hjerte banker med høy puls selv ved små fysiske utfordringer, men holder meg allikevell aktiv med lange turer med hunden :) Føler meg takknemmelig som er frisk i svangerskapet og er uten store plager. Er veterinær med svært høyt tempo og utelukkende stående arbeidsstilling så må nokk trappe ned litt nå i løpet av de neste ukene.. Tenker kanskje jobbe 80% sånn at jeg kan holde ut til permisjon i stede for å slite meg ut allerede nå :) Gleder meg til 3 semester!

Skrevet

Jeg er 26+1 og i god form, kos med spark hver dag :) har litt problemer med bekkenet men det holdes i sjakk med manuellterapi :) har også begynt å få stor mage, den ligger heeelt øverst på den grønne linja på helsekortet, tror det kommer litt av at jeg er litt lav og rund fra før med kort overkropp så det blir litt mindre plass rett og slett... Gleder meg til 3.trimester <3

Skrevet

når er terminen deres da damer?

her er datoen 19.sept. 25 uker imorgen :)

kjenner daglig spark fra lille snuppa der inne, virker som hun trives godt.

verre med mora som gråter seg ut av senga pga vont bekken og bruker store deler av dagen på halting og soffa sitting. men det blir strikket babyteppe av slikt :)

ellers tar jeg inn vann som en svamp,. hoven og litt svimmel.

har i helga kjent litt på noe som ligner blodtrykksfall, høy puls og har lyst til å besvime. men rekker å hente meg inn igjen før jeg går i bakken.... men det er vel denne vena cava eller hva det heter som presser på pulsåren?

og kiloene har viiirkelig kommet. var 75 kg i desember, idag hadde jeg bikket 90.7 kg.

å disse kiloene sitter på hele kroppen..... fantastisk!!!

har kjøpt vogn, en brio happy duo. og jeg spanderte på meg ei joggevogn til ulent terreng :) da har jeg iallefall ingen unnskyldning når høsten kommer :)

gleder meg til 3. trim nå, siste innspurt...

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 27. Har vært i forholdsvis god form frem til nå, men en kombinasjon av bekkenproblematikk og småblødninger har nå gjort at jeg er 100% sykmeldt ut juni. Blir nok lange dager fremover, men heldigvis er det sommer og sol. Det hjelper på humøret! :)

Har ikke gjort noe innkjøp enda. Vi har det meste fra før. Det eneste vi egentlig mangler er gutteklær og bilsete. Jeg ser for meg at det blir kjøpt inn i siste liten ;) Graviditeten er fremdeles fjern for meg. Har ikke gått opp for meg at jeg skal ha barn nr 4. Jeg tror jeg driver å fortrenger det litt. hehe

Jeg får nok sjokk i september :P

Skrevet

Hei :)

Er i uke 24 med første. Formen er kjempebra nå og magen vokser som bare det ;) deilig å kunne slippe magen ut og at det virkelig synes at jeg er gravid!

Jeg kjenner masse spark og bevegelse fra snuppa hver dag, det er veeeeldig koselig og også litt rart ;) Har gått opp ca 7 kg til nå, synes ikke det er så ille med tanke på at jeg ikke har vært på jobb siden jeg fant ut jeg var gravid i midten av januar(pga risikoyrke)

Kjenner jeg begynner å få litt vann i kroppen,spes anklene, så er veeeeldig spent på hvordan det skal bli om denne sommeren blir supervarm(hadde jo vært tyyyypisk det!)

Har ikke kjøpt inn så mye enda, tar det med ro men burde vel begynne så smått snart :) Navn er heller ikke klart enda.

Termin er 30.sept, men blir nok før siden jeg har alvorlig fødselsangst og vil be om keisersnitt.

Skrevet

Babyen sparker som bare d:) alt står bra til m den lille gutten vår. Han skal komme 7 sept så e snart i 3trimester. Vært plaget med bekkenløsning men holdt d i sjakk m trening og fysioterapi. Gått opp svært lite i vekt (Puh) og ingen ødemer enda.

Jobber 60% men sykmeldt denne uken pga svært plagsomme blodtrykksfall. Håper d gir seg;) gleder meg til å bli 2 barnsmor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...