Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Har noen andre her hatt det før?

Jeg hadde det med sønnen min (han er 9) og var mye inn og ut av sykehuset. Slet med høyt blodtrykk etter fødsel og ble innlagt igjen pga dette.

Er utrolig redd for å få det igjen denne gangen :(

Vet at det ikke oppstår før etter uke 20 og er "bare" 12+5 idag, men kjenner på angsten allerede :( sliter veldig med svimmelhet nå :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144052622-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det med førstemann.

Men fikk det ikke med de tre neste, selv om blodtrykket steg mot slutten.

(Denne gangen er det høyt allerede, men det er jo ingen andre tegn.)

Jeg er og utrolig svimmel, uggen og ekkel.

Men svimmelheten kan vel tyde på blodtrykksfall?

Du skal vel bli litt ekstra fulgt med om du har hatt svangerskapsforgiftning?

Jeg hadde ukentlige kontroller siste delen av svangerskapet, trygt at de følger med.

Har du snakket med lege om dette?

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med forrige. Var hos jordmor i dag og hun sa at siden jeg er gravid med ny mann var det en bra ting og lite sansynlig at det ble slik denne gang. Hun sa også at om man hadde hatt det før var det ikke sikkert man fikk det igjen.

Jeg hadde det med storebroren. Hatt tre ul til nå (er27+1) skal på den fjerde nå tirsdag. Oftere kontroll hos lege/jordmor også. Får du noe tettere kontroller? Kjenner dette hjelper på. Føler meg veldig påpasset. Er også 100 % sykmeldt. da både lege og jordmor rådet meg til det me tanke på forebygging.

Hadde alvorlig svskf. med min første som nå er 5år, men det gikk bra sist (2år siden) og nå er jeg jammen gravid igjen med nr 3!

Ble godt fulgt opp sist, med 2ekstra ul etter ordinær ul for å sjekke vekst og gjennomstrømningen i morkaka..

Har også vært mye svimmel, men det er ikke så galt lenger.. Du må snakke med lege/jm om dette og du skal ha tett oppfølging!

Annonse

Tusen takk for svar søte dere <3

Har vært sykt dårlig så internet har ikke vært prioritert i det siste :S

Men jo, jeg får veldig tett oppfølging så det er veldig betryggende :)

Så får jeg bare håpe at jeg slipper unna i dette svangerskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...