Tilith Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Forstår ikke helt dette med overgangsstønad.... Hvem kan få dette? Om man har fast jobb, kan man allikevel søke om dette som alene mamma eller gjelder det kun de uten jobb, i studier o.l ??
HeleneBeate Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Her kan du lese litt om kriteriene for å få overgangsstønad: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad
Gjest tuttemor Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Forstår ikke helt dette med overgangsstønad.... Hvem kan få dette? Om man har fast jobb, kan man allikevel søke om dette som alene mamma eller gjelder det kun de uten jobb, i studier o.l ?? er vel en ganske lav inntektsgrense... tjener du over en sum (noe du mest sannsynlig går over om du har 100% stilling) så får du ingenting... eneste du får da er vel dobbel barnetrygd (970x2 tror jeg)...
Heklemamma Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Du kan søke om overgangsstøned uavhengig om du har jobb eller ikke, men stønaden blir redusert med 40 øre pr krone du tjener utover halve grunnbeløpet (som jeg ikke er helt sikker på hva er nå, for det blir endret hvert år). Så selvom du har jobb, så kan du altså få noe overgangsstønad. Dobbel barnetrygd har du krav på uansett (eller dvs barnetrygd for ett barn mer enn du faktisk har), men dette er ikke noe du får automatisk, dette må søkes om. Studielån tror jeg ikke spiller inn på størrelsen på overgangsstønaden. det gjorde iallfall ikke det for meg, men nå er det mange år siden jeg fikk det da.
Tilith Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2013 Tusen takk for svar da får jeg regnet på det og se om det er noen kr å hente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå