Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 38, har hatt full jobb og er fulltidsstudent på jusen. Jeg har også tre barn og er altså gravid med nummer fire.

Mannen min måtte reise til Brasil denne uken med jobben og jeg har eksamen på onsdag... i tilegg til at det var stressende at han er borte når jeg er så nærme fødsel.

Nå har han også spurt om min utenlandske svigermor - som jeg har et noe anstrengt forhold til- kan komme i ti dager fra to dager etter eksamen og frem til dagen etter termindatoen. Hun skal komme å hjelpe oss, men for meg er det ikke noe særlig hjelp når jeg er sliten og må holde svigermor med selskap dagen lang, som jeg hadde tenkt å hvile og endelig få litt tid med barna samt forberede ankomsten til den lille. Da jeg ble lei meg og sa at jeg syns det var litt dårlig gjort at han ikke bare hadde forklart situasjonen til svigermor, i stedenfor å skulle spørre meg- slik at jeg blir den vanskelige når jeg må si nei, skjønte han ikke mitt poeng. Nå lurer jeg dermed på hva dere som ikke kjenner oss syns? For meg var det liksom helt klart at mannen min burde skjønne at det ble mye for meg med et ti dagers langt besøk, rett opp under termin og rett etter eksamen... I de få dagene jeg ellers hadde til hvile...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144052512-er-jeg-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du er urimelig. Jeg har lagt ned besøksforbud her fra jeg går ut i permisjon, og til ett par dager etter fødsel.. synes også at din mann både burde skjønt det, og formulert seg på en måte som ikke fikk deg i ett dårlig lys.

Samtidig kaaan det hende han trodde det ville hjelpe deg?

tusen takk for svar, det hjelper:) og ja han tenkte sikkert at det var hjelp, men det jeg syntes var skuffende var at når jeg sa at jeg var sliten og at det ikke var noe godt tidspunkt fordi jeg trengte å hvile, så forstod han det ikke... derfor ble jeg også så i tvil om hvorvidt jeg var totalt urimelig og vanskelig.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...