Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det kostet litt (tusenlapp eller sånn, husker ikke helt) på Storkivf, så da har de sikkert litt forskjellig praksis.

Tror ikke de fleste klinikkene i Danmark har noe sommer-stengt.

Når det gjelder oppstart så starter medisineringen opp på spesielle dager i syklusen, og som begemltik skriver at det er forskjell på kort eller langt regime. Du får beskjed om hvilke dager du skal på ul, du kan ta ul hjemme i Norge.

Fortsetter under...

Fikk jo selvfølgelig mensen i går....etter en syklus på 47 dager

:angry:

Sendte en mail til CFC for å høre om jeg da måtte vente i enda 2-3 mnd før oppstart. Hadde jo fått telefontime med de på torsdag som kommer. Og så står det på sidene deres at de begynner med medisinering på dag 2 eller 3 i syklusen

:huh:

Fått mail tilbake om at vi må ringe de i dag kl.13:00!!!!

Sååååå spent!

Men håper vi slipper å stresse med ul-undersøkelser når vi er i Tromsø og Bodø. I Bodø var det visst 29 dagers ventetid

:o . Og da kan det jo gå til helvete!

CFC har aldri stengt, ifølge legen der nede :lol: , så det er jo positivt.

Men nå viser det seg at vi må vente til neste syklus (mine varer alt fra 46 dager til 6 mnd).Fikk jo mensen for 4 dager siden,og da fant "plutselig" gubben ut at han ikke ville likevel :o . Aldri vært så sinna før!!!

Ble enighet i går.....han var bare redd og ville ikke avlyse turen til nord-Norge :mellow: .Blir helt sjokka av denne tankegangen til mannfolka av og til,hehehe!

Men okey, da HÅPER jeg på at mensen kommer tilbake iløpet av august iallefall. Jeg knasker kobber-ilskudd for harde livet i håp om å korte ned på syklusen min :D

Lykke til med prøvingen til dere andre også!!!

Annonse

På CFC kan man fremdeles ta blod- og klamydiaprøvene i Norge. Men hvis de er eldre enn 3 månder når man begynner hormonbehandlingen, må man ta nye når man kommer ned til de :rolleyes: .

Og er det noen som vet om en medisin som setter igang menstrasjonen? GUèn min sa han kunne sette meg på den medisinen hvis det tok "år og dag" før neste mens kom. Men hvor lang tid etter at man har begynt på denne medisinen, tar det før blødningen begynner???

Hei, jeg har brukt CFC i København. Det du bør være obs på med dem er at de er veldig samlebåndsaktig. De er hyggelige, men ikke mer enn de må være. Det kan oppleves sårt om man ikke er forberedt på det. Kommuniser med dem på e-post. De er så kjappe på tlf at i alle fall jeg gjerne ble sittende igjen litt stresset etter samtaler med dem. Ikke fikk jeg svar på alle spørsmålene jeg ringte for å få svar på heller pga stresset. Gikk tapt litt info på den måten. Når det er sagt; rent medisinsk og teknisk tror jeg ikke de står tilbake for noen, de ligger heller litt i forkant.

Hei, jeg har brukt CFC i København. Det du bør være obs på med dem er at de er veldig samlebåndsaktig. De er hyggelige, men ikke mer enn de må være. Det kan oppleves sårt om man ikke er forberedt på det. Kommuniser med dem på e-post. De er så kjappe på tlf at i alle fall jeg gjerne ble sittende igjen litt stresset etter samtaler med dem. Ikke fikk jeg svar på alle spørsmålene jeg ringte for å få svar på heller pga stresset. Gikk tapt litt info på den måten. Når det er sagt; rent medisinsk og teknisk tror jeg ikke de står tilbake for noen, de ligger heller litt i forkant.

Hvor mange forsøk hadde du der - og endte du opp gravid? 

Og er det noen som vet om en medisin som setter igang menstrasjonen? GUèn min sa han kunne sette meg på den medisinen hvis det tok "år og dag" før neste mens kom. Men hvor lang tid etter at man har begynt på denne medisinen, tar det før blødningen begynner???

Kanskje det er Primolutt gynekologen mener? Jeg har tatt den for å utsette menstruasjon i forbindelse med ferie, etter en kur på ti dager får man mensen i løpet av 2-3 dager. Brukes også for å fremprovosere blødning.

Hmmmm,kanskje det, Lillie Vanillie!

Da får jeg kontakte han ca 14 dager før jeg "ønsker" menstrasjon da :)

Har bestemt meg for å ta denne medisinen bak gubbens rygg. Han regner jo nå med at det går alt fra 2-6 mnd før mensen er tilbake. Jeg vil bare igang med denne lange (?) prosessen NÅ! Han ble plutselig redd for at vi ville få tvillinger med ivf, og at da hele samlivet vårt vil handle om gulp,bæsj og gurglesnakking.

Håper jeg kan melde meg inn i August-klubben her inne

:D  :D  :D 

Vi valgte Maigaard. Dette pga god kommunikasjon og at de svarte raskt på mail. (de svarer både dag, kveld og helger) Man føler seg godt ivaretatt og de er bare herlige alle sammen :) Jeg hadde tlf samtale med CHF, men følte ikke at dette var det rette stedet for oss.

Vi har hatt 3 ferskforsøk hos maigaard. Da hadde jeg 15 egg, 20 egg og 20 egg. Mange umodne, men de to siste gangene hadde jeg 9 befruktede egg hver gang. Den siste gangen fikk jeg 2 perfekte egg tilbake og ett på frys (noe vi aldri har fått før) Dette egget skal vi sette tilbake i august.

Selv om det ikke har lykkes for oss enda, så har jeg bare skryt å komme med om maigaard. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...