Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette var jo helt idiotisk!

Du snakker jo om barn som vil være født og oppvokst i Norge! Skriver man en GOD søknad, hvor det er tydelig at personen snakker flytende norsk og virker som en interessant person, så bryr du deg ingenting om personen heter Nimah Jørgensen, eller Øyvind Rodriguez!

Eller Nimah Rodriguez for den saks skyld....

Det er mange uvanlige fornavn og etternavn der ute... I min oppvekst var det ikke uvanlig at noen hadde mer eksotiske navn, og så mer eksotiske ut - enten de var født i Norge, kom til landet når de var små, hadde en av foreldrene av utenlandsk opprinnelse, var adopterte. Disse kunne ha et fornavn som ingen andre hadde, og som opplagt ikke var typisk norsk... Disse personene fikk sommerjobber de også (og jeg regner med det går like bra med de nå i arbeidslivet, har ikke kontakt med alle og enhver i ettertid)

Jeg kan forstå at det er vanskeligere for nye innvandrere, som snakker gebrokkent norsk og ikke har fått integrert seg.

Jeg vet selv at jeg ville ønske å ansette en som hadde gode kommunikasjonsevner, i forhold til service ol. Men slikt ser man jo med en gang på søknaden!

Arbeidstakere som siler ut jobbsøknadene ved å bare se på navnet? De er det ikke mange av, og de vil forsvinne i fremtiden! Det er gjerne de ultra-konservative, fordomsfulle gubbene som vil pensjonere seg snart uansett!

Anonym poster: f7aa695f48ebf5dbf9d1e7aa7820a130

Du har så rett kloke ord. :D

Anonym poster: c4b7e9dea1c06ccb877aec0d1c6de0cb

Fortsetter under...

He he hva med Aylar Leo pluss mange mange kjente tv fjes :) Følger dere ike med jeg ser dagelig fjes både på nyhetene tv program mange av dem har ikke norske navn.

Dummeste svaret i tråden hittill. Grattis med det!

Her er det ikke snakk om kjendiser, det er snakk om seriøse, store firmaer, og også små bedrifter som ikke kaller inn mennesker med utenlandskklingende navn på intervju. Om du leser eller ser på nyhetene så hadde du fått med deg at det er fakta. Mange med slike navn har søkt 100-vis av jobber, og vært kvalifisert, men pga. navnet blir de ikke engang innkallt til intervju.

Å dra inn Aylar og Leo sier en god del om hvor smart du er!

Anonym poster: 15e3728e863ca3e63bf922cd45195579

Du er ganske naiv selv som tror at 2033 -2038 blir som no.Tror du ikke at folk for barn av de 1 av 4 som ikke er norske da? Tenker i 2033 er 50 prosent ikke hel norske.Blir ikke alltid sittende trangsynte sure menn og kvinner som tar inn folk til jobb.Skremmende at du tror det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...