Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Er det flere som ser på dette? Synes nivået på deltakerne er så mye lavere enn i Norge! De fleste har problemer med å legge marsipanlokk pent på en kake, og flere ødelegger en enkel rullekake.... Var så imponert over de i Hele Norge baker, men dette blir ikke det samme! Har de hatt mange sesonger så alle de flinke i Sverige er "brukt opp"? Anonym poster: 79f7045c05673787277649f0255fc1bb
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Kanskje de faktisk har valgt ordentlige amatører i Sverige i motsetning til i Norge, hvor det var en del som feks har hatt egen bakeblogg og har hatt dette som en litt mer profesjonell hobby i lengre tid? Ellers er generelt mitt inntrykk (basert på at jeg kjenner flere dansker og svensker, og også har hatt en dansk kjæreste) at vi nordmenn generelt baker mye mer selv enn både svensker og dansker. Det er ikke sikkert det ER slik, men mitt oppfatning er definitivt at det er mye mer vanlig å kjøpe brød og kaker hos konditor/baker i Sverige til alle anledninger. Det er jo en tendens som tar seg opp i Norge også, men fremdeles er det svært vanlig å ha hjemmebakte kaker til bursdager, bryllup, konfirmasjoner og dåp i tillegg til helgekos. Derfor kan det jo hende at det også er en årsak til at nivået på de norske deltakerne er høyere? Og så har det jo vært, og fremdeles er, en liten trend i Norge å bake for tiden, og folk er opptatte av teknikk og utstyr. Fikk ikke sett episode 2 av Hele Sverige baker (skal se reprisen til helgen), men ble jo litt skuffet over at første tekniske utfordring var å bake en helt vanlig (i mine øyne) bløtkake med marsipanlokk, hvor det mest avanserte var å klare å lage en vaniljekrem og legge marsipanlokk liksom... Anonym poster: d4959448d3e26d16561c28f0116aa23e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Jeg ble også utrolig overrasket over oppgavene de fikk, den rullekaka har jeg bakt mange ganger (siden vi har glutenallergikere i familien) og det er ikke akkurat noe jeg anser som avansert eller vanskelig baking altså... Men kanskje derfor de fikk den oppgaven, viste seg jo at mange av de aldri hadde bakt rullekake før. Kanskje det er blir ansett som så simpelt og enkelt at "gode hobbybakere" ikke gidder lage det engang Morsomt likevel da, selv om nivået var hundre ganger høyere i den norske utgaven.. Anonym poster: a666f03b5a9c0a57172f9f020cd39ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå