Gå til innhold

Hvordan lager DU pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg en beskrivelse og oppskrift :-) Takk :-)

Anonym poster: 0c25062941de0448373fa821c5fa6259

Fortsetter under...

Skrevet

Vanlig bunn, litt tykk. Har over en boks knuste tomater og litt pizzaurter (mix på glass). Steker kjøttdeig sammen med hvitløk, chili, sopp, grønn paprika og mais og krydrer med tacomiks og har det over bunnen. Stør på ost og litt nachochips og steker i ovnen til bunnen er gjennomstekt og osten gyllen.

Anonym poster: 95b430836957ad137477be04c5bbbcf2

Skrevet

Kjøper Toro pizzabunn m/havre og bygg og lager den slik det står. Etterhever den litt ekstra, så bunnen blir fin og luftig.

Pizzafyll: 1 bks knuste tomater, 1 presset hvitløksfedd, oregano, salt og pepper blandes med stavmikser og smøres på pizzaen.

Topping varierer, men enten:

-kjøttdeig, løk, tomat og ost

-ost, pepperoni, ananas, paprika

-ost, skinke, champignon, løk/tomat

Anonym poster: 05ab93c48bffffdbecf92a4845fe2aaa

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Deig:

9 dl hvetemel

3 ss olje

1 ts salt

3 dl vann

1 pk. fersk gjær

Fyll:

1 boks picnic skinke i småbiter

3 ss tomatpure

litt knuste, finhakkede tomater

1/2 løk

1 boks champignon

1 pk. mozarella

Norwegiaost

Skrevet

Bunn:

Nesten 4 dl fingervarmt vann

1-2 ss olje

1 ts salt

Nesten 1 pk gjær

Hvetemel til det blir passelig konsistens på deigen.

Fyll.

Ferdigkjøpt tomat/pizzasaus på glass

Steker 1 pk kjøttdeig og en pk baconterninger i panna og har på pizzaen. Krydrer i panna med salt, pepper og pizzakrydder.

Har på ananas, løk, paprika, fersk sopp, og ost. En pk pizzaost fra Tine pluss litt ekstra fra gulosten i kjøleskapet.

Har pepperoni på toppen.

Anonym poster: 75689a79b0f99c783b9930afab278db6

Skrevet

Dette ble min favoritt etter jeg fikk servert den for noen år siden: En ferdig pizzabunn. Creme Fraiche (istedet for tomatsaus) Litt salt, pepper og hvitløkspulver drysses på. Masse revet ost. Så på toppen: 1stk hakket rødløk. 1pk bacon klippet i smått. 1 pk kokt skinke klippet i smått. Enkel men utrolig god. Anbefales :)

Anonym poster: 61b873b68e98d2dfe09ce3bf9aa67ce3

Annonse

Skrevet

Naaam! Så flinke dere er å kokkelere :-D Takk for tips.

Hi

Anonym poster: 0c25062941de0448373fa821c5fa6259

Skrevet

Her lages alt fra bunn. ;) en ferdigbunn (sånn deig som er kjevlet ut og alt), peppes pizzasaus, peppes kjøttboller, peppes pepperoni, bacon, rødløk. Serveres med hjemmelaget hvitløksdressing og ruccola. Lager også en med samme saus og bunn, mais, jalapeños, tacokjøtt. Ost på begge.

Anonym poster: d9efaab5bef3b4b3e72e41705f7d0854

Skrevet

Bunn (blir tre hele pizzaer) 1 liter mel, 0,5 pk gjær, 4 dl vann, salt, olivenolje. Heve en time. Veldig løs deig, deles i tre og kjevles eller spinnes forsiktig ut med mel. Forsteker bunnen litt, blir sånn tynn sprø boblete italiensk fyll.

Fyll (til en, ikke tre) 1 pk karbonadedeig stekes, to middels store løk finhakkes, masse hvitløk, en gulrot rives fint, stek med kjøttet i olivenolje. Tilsett 1 ss tomatpure, en boks hakket tomat. Småkokes en stund, med salt, grovmalt svart pepper, paprikapulver, chili, litt oregano og basilikum.

Fordel kjøtt/tomatsausen på bunnen, jarlsbergost på toppen, stek til ferdig.

Skrevet

Jeg synes pizzaen blir bedre om man tar pizzasaus over bunnen, så ost og til slutt kjøtt/grønnsaker. Da slipper man at fyllet blir kjempevarmt under osten. Bedre for barn å spise :) .

Det går selvsagt ikke an hvis man skal lage kjøttsaus til pizzaen da.

Anonym poster: e4af450bc053368baf60a07c5d5d9dd2

Skrevet

Mannen lager deig :)

Lager saus med en boks hakket tomat, litt olivenolje, jalapeños, salt, pepper og litt sukker

Fyll: kjøttdeig, mozzarella ost, sopp, cherrytomater, chorizo og skinke.

Skrevet

Jeg synes pizzaen blir bedre om man tar pizzasaus over bunnen, så ost og til slutt kjøtt/grønnsaker. Da slipper man at fyllet blir kjempevarmt under osten. Bedre for barn å spise :).

Det går selvsagt ikke an hvis man skal lage kjøttsaus til pizzaen da.

Anonym poster: e4af450bc053368baf60a07c5d5d9dd2

Evt er det vel ikke verre enn å la den hvile litt på en rist så den ikke er så varm...

Skrevet

Langpannepizza;

Bunn:

1 l hvetemel

4 dl lunkent/fingervarmt vann

1 pk gjær

3-4 ss med olje

1/2 ts salt

Mixes sammen og settes til heving i ca en time. Når den er ferdig legges deigen i en langpanne med høy kant (kakepanna) og fordeler deigen helt til den stikker en cm eller to opp langs kanten (fra bunnen, ikke så den stikker over kanten). Og så legger man oppi fyllet.

Fyll:

1 løk - middels str

1 pk kjøttdeig

1-2 bokser med champignon alt etter hvor mye champignon en ønsker

1-2 tomater, deles i små biter og legges oppi

1 boks tomatpurè

Litt melk til å skylle ut tomatpurèen med

salt og pepper

andre krydder etter behov (pizzakrydder f.eks.)

Kutt alt i småbiter, stek løk først, deretter kjøttdeig, deretter champignon og tomat, oppi med tomatpurèen - bland ut med litt melk så den ikke blir så fast. Krydre etter behov.

Legg fyllet oppå deigen, legg ost oppå fyllet og sett i ovnen på 225 grader til osten blir gyllen og deigen blir gjennomstekt. Dette er en "tykkbunnet" pizza, men jeg liker den sånn.

Creme fraiche pizza:

Bunn:

Enten 1 ferdiglaget pizzabunn (den de har i 2-pakning på rema 1000 er fin å bruke) ELLER

6 pitabrød

Fyll - variant 1:

Creme fraiche (istedet for tomatsaus)

Rødløk

Bacon

Ost

Fyll- variant 2

creme fraiche

Kjøttdeig (kyllingkjøttdeig er også veldig godt å bruke her om en vil)

vanlig løk

Tomat i skiver

ost

Fyll - variant 3 (her pleier det å være nok til 12 pizzaer..)

creme fraiche

(en god blanding)

vanlig løk og/eller rødløk

bacon

kjøttdeig

tomat

champignon

ost

Husk å legge bunnen på en rist dekket med bakepapir da osten har en tendens til å renne litt ned fra kantene når den smelter.

Bunn, smør et halvtykt lag med creme fraiche, legg fyllet oppå, (evnt tomater oppå fyllet), ost oppå der, stekes på 200 grader i ca 20 min (eller til osten blir god og gyllen) :)

Anonym poster: 7e69e6285abae8189379ce6fe083e5a8

Annonse

Skrevet

Lagar som regel botnen sjølv, for synes kjøpebotnane er temmeleg kjipe dei gongene eg har lite tid.

Standard pizzaen:

1 lauk

2 fedd kvitlauk

1 pk karbonadedeig/kjøttdeig

evt litt bacon

1 boks knuste tomatar

1 liten boks tomatpure

evt 1 finrive gulrot (ikkje alltid i pizza, men alltid i lasagne og kjøttsaus med same oppskrifta)

1 buljongterning

div urtekrydder (oregano, basilikum, timian, laurbær)

pepar

1 ts sukker

1 liten skvett (ca 1 ts) kvitvinseddik

Synes det er digg med haugar av rucculapå toppen

creme fraiche pizza:

2 dl creme fraiche

2-3 fedd kvitlauk

salt og pepar

urtekrydder -alt dette rørast saman og smørast over botnen

strø over steikt bacon, pepperoni og raudlauk

litt ost på toppen, men ikkje så mykje

- denne MÅ ha ruccola på toppen for ikkje å bli kvalmande

pestopizza:

1/2 glas pesto smørast på botnen

spekeskinke, pinjekjerner, raudlauk, og 180 - 200 g brie smuldrast over. evt vanleg ost for mindre spesiell smak.

- ruccola til slutt her og.

Så hender det eg kjøper ein gul thai pose (hugsar ikkje namnet) og har på steikt kylling, vårlauk, peanøtter og ost, etter modell frå Peppes.

Skrevet

Bruker tipo 0 hvetemel (fint hvetemel fra italia) når jeg lager deigen. Ca 500 g mel, 3-4!dl vann, 5-7 g gjær, litt sukker og salt, og olivenolje . lager denne om morgenen - gjerne uten elting og lar kjemien gjøre jobben. lar den modne ca 8-10 timer. Dette blir fire bunner.

lager saus av tomater, olje, hvitløk ,basilikum, sukker og salt

Lager gjerne tradisjonell skinke/sopp pizza, bacon/løk, pepperoni, eller pizza parma.

ps. Hater langpannepizza. en skam for pizza navnet :/

Anonym poster: e4ad25b4b714c3a11f2b43faab8e5d83

Skrevet

Bunn:

Litt hvetemel, mer havregryn, salt, gjær, evt. andre korn, olje og til slutt vann. Deigen syns jeg skal være litt klissete når den heves. Blir deigen for "god" (altså jevnere vann/mel forhold) så syns jeg deigen blir for tørr. Dårlig forklaring, men jeg prøvde.

Fyll: Kjøttdeig, ha over Toro løk og paprika pizzafyll som blandes med vann. Kok.

Tøm over deigen. Sleng på litt ost.

Deilig. Det er barndomspizzaen det. Nammis. Ellers bruker jeg og å lage de mer spennede og varierte som de andre over her har skrevet. Tenkte bare det var rom for denne slags enkel sak.

Anonym poster: a635428188273c7b3db8007621517bf1

Gjest Anybody
Skrevet

Mer eller mindre som de andre, men alltid osten over sausen og under kjøtt og grønnsaker. Liker ikke at fyllet blir kokt, liker det stekt slik som man får den servert når man kjøper. Da blir den mindre dvassen og mer smak i hver enkelt bit uten at de flyter for mye i hverandre.

Skrevet

Hos oss er pizza oftest slik:

Tynn italiensktype bunn, helst på deig som har fått heve over natta og er laget på italiensk pizzamel.

Tomatsaus av tomatboks med sukker, salt, pepper, god olivenolje, eventuelle urter.

Mozzarella på flest pizzaer, men bruker også for eksempel pecorino, gorgonzola, parmesan og chevre.

Topper pizzaen med 2-5 typer fyll på hver. Favoritter er kapers, oliven, artisjokker, squash, cherrytomater, frisk basilikum, løk, paprika.

Hvit pizza liker jeg med mozzarella, pecorino og hvit trøffelpure eller artisjokkpure.

Serveres med ruccola eller babyleafsalat til å enten slenge på toppen eller spise ved siden av.

Anonym poster: 99975f14313562e2616fbb188e27524b

Skrevet

Bunn:

5,5dl toro glutenfri kakemix

1pose tørgjær

litt salt

2,5dl lunket vann.

Fyll:

tomatpurre,

revet ost,

fersk mozerella

rød løk

tomat

spekeskinke

stekes på pizzastein.

Anonym poster: 39299ef90d9fe7d3d94cbe1890c4ffbf

Skrevet

Lagde en super barnevennlig pizza her om dagen, og ble bedt om å huske framgangsmåten...

Bunn - blander hvetemel, tørrgjær og salt + evt noe krydder. Har i nok varmt vann til at deigen henger sammen, men ikke blir fast. Når den har hevet litt smører/trykker jeg den utover ei smurt bakeplate. Den er veldig bløt, men den blir kjempegod!

Fyll: I pk karbonadedeig, 1 løk (i smått så barna ikke ser det) og et par fedd hvitløk, 1 flaske santa maria pizzasaus. 1 liten boks tomatpure. Litt sukker. Salt, pepper og krydder etter smak.

Ost over - og noen skiver pepperoni på toppen.

Inn nederst i ovnen i 12 minutter - ca 220 grader, pizzafunksjon (varmluft og ekstra undervarme).

Anonym poster: 2090738dd974ab69691657a4439b665a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...