Busy_bee Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Har kjøpt nye fine stoler til å ha på kjøkkenet, med sort-beisede ben... men argh som de kan lage merker i gulvene! Har selvfølgelig hatt filt under dem, men de er litt avrunda, så filten ramler bare av igjen. Noen som har noen supre tips til hva annet jeg kan bruke på disse bena for å unngå at parketten blir full i mørke striper? :-)
Elsker livet Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Her ble det stort teppe under bordet. Fungerer helt flott, ser mye mindre til alle smulene også.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Sitter det plastknott under? Ta den av og fyll bunnen med filt. Det der er så typisk.. man kjøper først uten å se på hvilken skade stolene faktisk kan lage, - been there!! Hvis det ikke går å ta vekk noe hadde jeg brukt araldit og limt fast filten! Anonym poster: e3c20786a2dda3ab9d15d8d8335d404e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 du kan slå inn en sånn knott i stolbeina. Slike man gjerne har på tunge salongbord og tvbenker for at de ikke skal ripe opp gulvet. lime filten med skikkelig lim lakkere undersiden av stolbena med klarlakk Anonym poster: 6d849a985d2e795a7a085d681c07e447
Busy_bee Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2013 Tusen takk for forslag! Tror vi styrer unna teppe med det første. Med to-åring og baby er det mer enn smuler som går på gulvet. Jeg skal se om jeg ikke kan finne klare plastknotter eller om mannen har noe heftig lim i garasjen jeg kan bruke. :-) Og ja, håper jeg husker dette til neste gang det er snakk om nye møbler. Ekstra irriterende når det er helt nytt gulv.. hadde vel ikke tenkt like mye på det om parketten var flere år gammel. :-)
snøsnø Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Det er bare å kjøpe møbelknotter det. Du får sånne pålimbare (sist kjøpte var det på eruopris). Det hender en faller av, men da er det jo lett å erstatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå