Gå til innhold

Hund som ikke liker å gå tur, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 mnd gammel valp som rett og slett ikke liker å gå tur, setter seg ned og bare piper etter noen hundre meter. Må nesten dra valpen med oss. Noen få ganger er det topp å gå tur, men det er unntakene. Regner det, er det håpløst. Er egentlig en veldig aktiv hunderase. Sover mye hele døgnet og er veldig leken. Liker godt å være ute, men da helst i hagen. Veldig nysgjerrig og sosial, er ikke redd for andre hunder.

Er det virkelig normalt at en hund avskyr å gå tur på den måten? Hva kan grunnen være? Aldri opplevd noe traumatisk og aldri vært alene i mer enn en time, har da bare sovet i buret.

Anonym poster: c8de6d7d4fbfc90af58429862f969180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere sjekket at den er frisk? Vi kjøpte en gang en valp som virket leken og snill, ingenting virket unormalt. Men den ville ikke gå tur, ble etterhvert slappere og det viste seg at den hadde en medfødt sykdom i leveren og nyrene. Den ble bare 7 måneder.

Anonym poster: 02d3dd20d9be236c0ad6d86e1487db5c

Skrevet

Var hos veterinæren for noen uker siden (fikk siste vaksinen) og fikk vite at alt er normalt.Løper mye i hagen.

Anonym poster: 12d2bdce7797b4c23a763d189d95287b

Skrevet

Mulig den er redd for å dra for langt bort fra hjemmet sitt - det kjente :)

Om dere vet sånn ca hvor valpen stopper og ikke vil mer, så snu før dere når det stedet/punktet. Valper skal ikke ha så veldig lang tur.

Etter hvert vil den nok bli med på å gå lengre med dere. Nå er den tross alt en valp, så gi den tid :)

Lykke til! ^^,

Skrevet

Valpen piper med en gang, er snakk om at det er greit å passere 6-7 hus og så er det stopp. Kan være noe i at det er skummelt, men synes det er merkelig uansett... Takk for svar!

Skrevet

En valp på 4 md er veldig ung. Ta det i små porsjoner, så skal du se at det løsner. Anbefaler valpekurs :)

Anonym poster: 66392c4a078a198a140bb77ca1794b72

Skrevet

Får satse på det! Noen ganger er tur topp, men det er unntakene. :) Går på valpekurs! Takk for tips.

Skrevet

Får satse på det! Noen ganger er tur topp, men det er unntakene. :) Går på valpekurs! Takk for tips.

Skrevet

Valpen piper med en gang, er snakk om at det er greit å passere 6-7 hus og så er det stopp. Kan være noe i at det er skummelt, men synes det er merkelig uansett... Takk for svar!

Ja, da stopper dere før dere kommer så langt, sett deg ned litt og kos med valpen, distraher med godbiter og gå hjem igjen :) Ved å gi godbiter så forbinder han tur med noe morsomt og godt (ikke det at tur i seg selv IKKE er det, men det vet jo ikke han enda ;) ).

Skrevet

Jeg hadde en venninne da jeg var liten som hadde en hund som var akkurat sånn da den var liten. Nektet å gå tur og den kom ikke så langt unna som 6-7 hus, den stoppet så fort den kom ut av hagen og på veien. Jeg er ikke helt sikker på om de gjorde noe spesielt, men den lærte seg etterhvert å bli veldig glad i å gå tur og da var det ingen problemer med å få den til å gå veldig langt.

Anonym poster: 78ed7a512377a9b8c08d4f4ac8c02fa4

Skrevet

Min hund var også sånn da den var valp. Jeg husker ikke akkurat i hvilken alder, men jeg husker adferden godt. For vår hund ble det verre hvis vi gikk på ukjente steder, da ble det full stopp. En gang hadde vi gått en liten tur, men kom hjem igjen i "feil" retning, da nektet valpen å gå så jeg endte med å bære den hjem.

Det gikk over da. Nå er hunden min veldig glad i å gå tur, og gjerne på nye og ukjente steder. Der er det jo ekstra mye spennende å snuse på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...