Gå til innhold

Hvor tidlig kan en se evt graviditet ved innvendig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Jeg er 3 dpo idag, og var hos gynekolog for å sjekke ang veldig kraftige og intense menssmerter jeg ar hatt en stund nå. Han sa: du skal ha mensen en av de nærmesete dagene du?? For denne (en eller annen hinne?) var veldig full/tykk....Da jeg sa jeg akkurat har hatt eggløsning og at det er jo hvertfall 10-12 dager til mensen så virket det som han nesten ikke trodde meg...heh :P det jeg da lurer på er om han kunne sett en evt graviditet hvis jeg er blitt gravid denne runden ???Lurer jammen meg på hvorfor jeg ikke spurte han om det!!!!!! Det kom jeg til å tenke på etterpå...Og siden denne posen ell hinnen ell hva det var så ut som det snart var menstrasjon så fikk jeg et lite håp om graviditet jeg da....Noen som vet??? Irriterer meg veeeeeeeeldig over at jeg ikke spurte...aaah!!

Anonym poster: 9c8764c4f962cf845e5ff94f05f46d68

Fortsetter under...

3 dager etter eggløsning har ikke noe egg festet seg ennå. I beste fall vandrer et befruktet egg mot livmoren i håp om å kunne feste seg. Først når det skjer, vil endringene i kroppen din skje.

Ville ikke ha fått forhåpningene opp på grunn av tykk livmorslimhinne - det er noe som skjer hver måned for å klargjøre for et eventuelt egg som fester seg. Og om det ikke skjer er det dette som blir mensen :)

Håper du blir gravid, lykke til!

Anonym poster: 87af41e887dbe59a5de24557b224ee44

3 dager etter eggløsning har ikke noe egg festet seg ennå. I beste fall vandrer et befruktet egg mot livmoren i håp om å kunne feste seg. Først når det skjer, vil endringene i kroppen din skje.

Ville ikke ha fått forhåpningene opp på grunn av tykk livmorslimhinne - det er noe som skjer hver måned for å klargjøre for et eventuelt egg som fester seg. Og om det ikke skjer er det dette som blir mensen :)

Håper du blir gravid, lykke til!

Anonym poster: 87af41e887dbe59a5de24557b224ee44

Men da er heller ikke håpet ute om en evt graviditet?? :) Tenkte at siden han ikke sa noe om det så er jeg vel ikke gravid, men da har han altså ikke mulighet til å se det så tidlig??? Nå ble jeg glad!!! Hehe :)

Annonse

dpo er ikke det "dager på overtid" ifht mensen?

Anonym poster: 7b5ee805787f362d0dfbbcdcaa1ab659

Days past ovalation, altså dager etter eggløsning smile.png

Haha, da har vi lært noe i dag også. :)

dpo er ikke det "dager på overtid" ifht mensen?

Days past ovalation, altså dager etter eggløsning :)

Haha, da har vi lært noe i dag også. smile.png

Ja, jeg lærte meg da å skrive det riktig :) hehe :) Men jeg visste at det var dager etter eggløsning! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...