Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode tips til gode kvalitetsmerker på de ulike dressene, skotøy og plaggene som er et must og basic for en god hverdag i barnehagen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange meninger og smaksak på ting.

Noen ting jeg mener og kommer til å ha til mitt barn.

Jeg synes det er viktig med todelt regntøy, ikke hel regndress som en ofte får kjøpt til de minste. Fordi det blir veldig tett og klamt og en bruker ofte kun regnbukse og en god vindjakke store deler av høsten da det er vått men kanskje ikke nødvendigvis regner så mye.

Til å eventuelt ha under både dress, regntøy eller også å sove i så har jeg en todelt, tynn reima ullklær. Kan altså brukes til mye så en slipper å ha så mye forkjellig. Og en kan kun bruke bukse under f.eks regnbukse eller bare overdel/jakka når barnet skal sove i vogn i voksipose.

Også elsker jeg polern og pyret sine vindfleece. Tynn slik at den kan egentlig brukes året rundt da en kan ha denne tynne ulljakka under når den blir kaldere. God å bevege seg i også.

Til de minste synes jeg lue som er med hals i ett fungerer best. Elefant lue heter det vel? Også bruker jeg en tynn vindtett lue som da går å ha for seg selv eller som går an å ta over denne tynne ulllua. Pierre Robert sine ullluer er jeg veldig fornøyd med...generellt ullklærne til Pierre Robert er jeg veldig fornøyd med og grei pris.

Votter er egentilig håpløst på små. Jeg bruker tynne vanter med tommel bare eller så tynne votter som mulig ellers blir de bare dratt av fordi de ikke får brukt hendene ordentlig. Vantene går da også an å ha inni de tynne vottene om nødvendig.

Jeg foretrekker også gode gore-tex sko som tåler en del vann fremfor gummistøvler. Og bare ha noen billige gummistøvler ekstra. Disse skoene puster og er mye mer behagelige å bevege seg i.

Inne bruke to forskjellige innesko så det er mulig å bytte i løpet av dagen eller i løpet av uken. Noen sandaler som gir luft og god støtte og noen skinntøfler som er lette å ha på, samt gjør at barnet utvikler motorikken og støtten i bena sine godt. (Jeg kan ikke fordra crocks) :)

Skrevet

Vi har følgende og er (veldig fornøyd med det også):

Regntøy: Polarn og Pyret, todelt med "snekkerbukse" og jakke. Som Lille-Turkis nevner så er det ofte at de bruker bare buksen fordi det er vått ute, men når det ikke regner trenger de ikke regnjakke så det holder med genser eller fleece-jakke til. Regntøyet er slitesterkt, god i størrelse og passform med knapp under armen på buksen for å kunne ta den inn og ut og lett å vaske i maskinen. Eneste jeg kunne ønske meg var hette på jakken, men det fikser en sydvest!

Fleece: Ullfleece fra samme merke - helt genial! God og varm, god passform, reflekser og funker fra tidlig vår til sen vinter.

Parkdress: ftodelt fra Troll. Den består av en fleecedress og en ytterdress, som kan brukes sammen eller hver for seg. Dermed har du dress til hele sesongen, begynner med ytterdress, tar med fleecedressen når det blir skikkelig kaldt og tilbake til bare ytterdressen igjen når det mildner til mot vår. Er også god i passform, plas til godt med ull under, lett å vaske og enkel å ta av og på.

Har også en vinterjakke fra Helly Hansen som har vært super til og fra barnehagen og når vi har vært ute i vogn med teppe eller voksipose uten at det er leking involvert så dress var nødvendig....

Skrevet (endret)

Mange meninger og smaksak på ting.

Noen ting jeg mener og kommer til å ha til mitt barn.

Jeg synes det er viktig med todelt regntøy, ikke hel regndress som en ofte får kjøpt til de minste. Fordi det blir veldig tett og klamt og en bruker ofte kun regnbukse og en god vindjakke store deler av høsten da det er vått men kanskje ikke nødvendigvis regner så mye.

Til å eventuelt ha under både dress, regntøy eller også å sove i så har jeg en todelt, tynn reima ullklær. Kan altså brukes til mye så en slipper å ha så mye forkjellig. Og en kan kun bruke bukse under f.eks regnbukse eller bare overdel/jakka når barnet skal sove i vogn i voksipose.

Også elsker jeg polern og pyret sine vindfleece. Tynn slik at den kan egentlig brukes året rundt da en kan ha denne tynne ulljakka under når den blir kaldere. God å bevege seg i også.

Til de minste synes jeg lue som er med hals i ett fungerer best. Elefant lue heter det vel? Også bruker jeg en tynn vindtett lue som da går å ha for seg selv eller som går an å ta over denne tynne ulllua. Pierre Robert sine ullluer er jeg veldig fornøyd med...generellt ullklærne til Pierre Robert er jeg veldig fornøyd med og grei pris.

Votter er egentilig håpløst på små. Jeg bruker tynne vanter med tommel bare eller så tynne votter som mulig ellers blir de bare dratt av fordi de ikke får brukt hendene ordentlig. Vantene går da også an å ha inni de tynne vottene om nødvendig.

Jeg foretrekker også gode gore-tex sko som tåler en del vann fremfor gummistøvler. Og bare ha noen billige gummistøvler ekstra. Disse skoene puster og er mye mer behagelige å bevege seg i.

Inne bruke to forskjellige innesko så det er mulig å bytte i løpet av dagen eller i løpet av uken. Noen sandaler som gir luft og god støtte og noen skinntøfler som er lette å ha på, samt gjør at barnet utvikler motorikken og støtten i bena sine godt. (Jeg kan ikke fordra crocks) :)

Signerer alt dette - enig på alle områder :)

Endret av Barbarella og froskebarna
Gjest stårma
Skrevet

Votter fra Reima! Jeg kjøpte mange håpløse rimeligere votter før vi kjøpte disse, de andre vottene var mye stivere men med Reima vottene så klarte han å bruke hendene sine. Vottene var varme og vandtette, men tynne så det gikk å holde i spader osv.

Ikke kjøp inn hettegensere osv ting med hette, jeg hadde kjøpt en del hettegensere på salg i flere størrelser før mini begynte i bhg. Men de ligger så og si ubrukt i skuffen og har blitt for små nå, det er jo mer hverdag enn helg og bhg har forbud mot hettegenser pga kvelningsfare så da blir det ikke brukt unntatt innimellom i helgen.

Vi har og er veldig fornøyd med: regntøyet fra Reflex, vinterdressen var i ticket to heaven, vintersko og tøfler fra superfit.

Skrevet

Signerer de to over her når det gjelder votter og hette genserne/jakker. Har hatt flere typer votter til snuppa mi i vinter å de eneste som holdt på varmen og var greie å ha på var reima vottene :) alle de andre var rett å slett ubrukelig og noen ble snuppa iskald på hendene av til tross for at de var foret med både det ene og det andre så heretter blir det kun reima votter her :) å når det gjelder hette genser/jakker så har alle vi har blitt liggende så å si ubrukt, ikke får de ha det i barnehagen å snuppa liker ikke å gå med det da.. så her vil vi ikke kjøpe mer av det nei ;) tror vi har brukt de toppen ti ganger å nå er flere snart for små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...