Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Ingvald?

Anbefalte innlegg

Husker et gammelt ektepar som var bekjente av min bestefar når jeg var liten, som het Helga og Ingvald. Hadde aldri hørt Ingvald før, og har heller ikke møtt noen som heter det siden. Dog mange som heter Ingvaldsen (til etternavn)

Men i det siste har jeg begynt å tenke en del på det navnet. Ikke veldig vanlig. Jeg tror jeg liker det mer og mer, og har kommet fram til at jeg syns det er et fint navn.

Et ekte norsk gammelt navn med sjarm og tradisjoner, som passer like godt til liten som til stor, tenker jeg når jeg tenker på navnet Ingvald.

Hva syns du om navnet? Kjenner du noen som heter det? Kunne du sett for deg en søt liten gutt med det navnet, like gjerne som en voksen kjekk mann?

Står at det er over 700 personer som har dette navnet i norge, da lurer jeg på: Hvor er alle de hen?

Endret av Scaniabusslastebilmjau
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051720-hva-syns-dere-om-navnet-ingvald/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det hadde vært litt søtt, men liker Torvald/Thorvald betydelig bedre.

På spørsmålet hvor alle Ingvaldene er hen, så vil jeg tippe gamlehjemmet. Har nemlig flere tippoldefedre som het Ingvald, så jeg ser for meg gamle menn. Dessuten var navnet mest populært rundt 1900, altså er en typisk Ingvald ca. 70-120 år. Men så sies det også at det tar ca. 100 år for et navn å bli "nytt" så jeg tror det er fullt brukendes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...