Pixie85 Skrevet 27. mai 2013 #1 Del Skrevet 27. mai 2013 Vi har vært prøvere i litt over 1 år og har vært hos spes.gyn. Tatt masse prøver og mannen skal ta sædprøve. Jeg har hatt uspesifikke smerter i magen i veldig mange år uten at vi har funnet noen grunn. I og med at det ikke har vært periodisk smerter har legen ikke tenkt i disse baner. Har tatt masse prøver angående magesmerter uten funn tidligere. Jeg har veldig sterke mensensmerter hver gang, noen ganger er verre enn andre. Magen blir mer i ulaget ved mens, så vi tenkte at jeg muligens har endometriose. Legen henviste meg til gyn og hun henviste meg samme dag til lapraskopi. Fikk time i posten noen få uker etter og har time til lap om en uke. Jeg er redd for at de nok en gang ikke finner ut hva som er galt med magen, og at denne operasjonen er forgjeves. Har jo liten lyst til å gå gjennom en operasjon for ingen ting, så har delte følelser angående dette. Hva tenker dere? Dere som har hatt endometriose, hvor vondt i magen har dere hatt? Kun ved mens, eller hele tiden? Og hvor vondt har det vært? Hvor har deres endometriose sittet? På eggstokkene eller har noen erfaring med det på tarmene? Er det drastisk å gå til lap. før man evt prøver IVF? Er det bedre å ta et IVF forsøk før man tar operasjon? Hva tenker dere? .... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051687-endo-lap-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
klishe89 Skrevet 27. mai 2013 #2 Del Skrevet 27. mai 2013 Dette er veldig individuelt da, men for min del er smerte sporadiske i tillegg til at jeg alltid har svært sterke menssmerter. Har som deg i mange år hatt problemer med magen og blitt utredet maaange ganger, men de har aldri funnet ut av det. Tok laparoskopi for tre uker siden. De fant endometriose og PCOS. Vil tro det er vanlig å prøve lap før slik at man kan brenne bort evt.endo før man setter i gang med prøverør. Det er ikke et veldig stort eller omfattende inngrep så det er ingenting å være redd for. Endo min satt på livmor og eggledere. PCOS er det som gjør at eggstokkene mine er som de er. Jeg vil absolutt påstå at det er greit å gjennomgå laparoskopi først. Mange blir faktisk gravide etter laparoskopi fordi de får fjernet mye av det som kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Andre får beskjed om at de må til prøverør, men det må være verre å få avbrutt forsøk eller ikke bli gravid pga at man ikke har sjekket på forhånd. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051687-endo-lap-ivf/#findComment-145384522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå