Gå til innhold

Argh! Tom for jern...

Anbefalte innlegg

Skrevet

9,2 i blodprosent og jernlager på 5! Dette ødela hele varseltidspunktet min forrige gang. Tåler og tar opp tablettene dårlig, så nå krysser jeg fingrene for at kroppen samarbeider fremover, slik at dette retter seg fort! 5 uker til termin...litt skuffet og lri meg kjenner jeg.... Heldigvis har jeg ikke vært veeeeldig svimmel og slapp ennå, men den psykiske effekten av beskjeden var selvfølgelig utmattende! Hodet opp og jobba på!!! Wish me luck!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta Floradix, gjør susen!!

Skrevet

Men jeg trenger jo 100-200 mg om dagen....! Floradix er jo lavdose?

Skrevet

Sliter med det samme her! måtte få jern intravenøst etter forrige fødsel, og håper virkelig å slippe det denne gangen.. Reagerer også veldig på de vanlige jerntablettene, bruker derfor hemofer i stedet. Klarer da å ta to til dagen, selv om det er en lav dose så hjelper det litt. Spiser i tillegg mye rå brokkoli, veldig mye jern i det :)

Skrevet

Sliter med det samme her! måtte få jern intravenøst etter forrige fødsel, og håper virkelig å slippe det denne gangen.. Reagerer også veldig på de vanlige jerntablettene, bruker derfor hemofer i stedet. Klarer da å ta to til dagen, selv om det er en lav dose så hjelper det litt. Spiser i tillegg mye rå brokkoli, veldig mye jern i det :)

Har du fått tilbud om sprøyte?? Hvordan var det å få det intravenøst? Steg lagrene fort da? Hvor langt er du?
Skrevet

Blodprosenten min er foreløpig ok denne gangen(har faktisk vært grei siden jeg fikk jern intravenøst, 2 år siden i august), men lagrene mine er blitt lave igjen, så må prøve å få dem opp før fødselen. er 34+6 i dag, skal ta nye prøver om en uke så håper å se forbedring da.Har ikke fått tilbud om sprøye foreløpig..Det gikk greit å få selve jernet(mener 1 dose tok nesten en time, måtte ta dette over 3 dager, første natten måtte jeg legges inn på sykehuset for å se at jeg ikke reagerte(lå egentlig på barselhotell), men så fikk jeg og mini reise hjem neste dag.Men ble en del stress med å måtte dra frem og tilbake til sykehuset hver dag+en del venting der, midt oppi det å være nybakt mamma for første gang å skulle finne ro til amming osv. Mener det tok ca 2 uker fra jeg fikk behandlingen til den begynte å virke :)

Skrevet

Fordelen med å få intravenøst var jo at det slapp å gå gjennom magen slik at den ikke reagerte.

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg håper jeg kan få injeksjoner. Kjenner en som fikk nytt liv før fødsel med dette... Krysser fingrene og håper ikke det er farlig å få det og at jeg KAN få det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...