Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger deres hjelp! begynner å bli litt små bekymret :unsure:

Er gravid i uke 31 å har siste 2 ukene hatt konstant hodeverk, den siste uken har jeg slitt med akutt kvalme,oppkast og svimmel. I tillegg til dette har jeg veldig mye hevelse i beina ( fra tidlig i sv.skapet) ... Men de siste 2 dagene har jeg hatt kommende å gående smerter øverst på magen ( liksom mellom ribbeina ) og helt nederst ved bikinilinjen på den ene siden.. Lille gutt beveger deg kjempe fint å jeg passer på å få i meg mer en nåkk veske... Men begynner på bli litt små bekymret.. Skal jeg vente til lege timen min om 2 dager eller? hjelp.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051497-ikke-i-form-burde-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Takk for hjelpen jenter :)

De på føden var ikke noe til hjelp i det hele tatt og sa at jeg bare måtte bite tenna sammen for slik var det nå på slutten av svangerskapet..Selv om jeg spurte om jeg kunne på komme inn å bare få ting sett over for å være på den sikre siden, men nei. Var med legen min idag ( sykemelding oppfølging) og nemte dette til henne.Hun sjekket blodprosenten min.. that's it.. Jeg ringte da jordmoren jeg møter og fortalte dette, hun var helt sjokkert over at de ikke hadde tatt blodtrykk, urinprøve og vekt. Hun har jeg time med senere idag...Hun bruker å være til litt mer hjelp... Krysser fingrene X :)

Annonse

Gjest nåharjeglystpåno3

Makan til dårlig oppfølging da! Håper jordmora sjekker skikkelig og ikke finner noe. Men det er helt sykt at hverken føden eller legen din tok deg seriøst, for symptomene dine hørtes ikke bra ut... Er jo nettopp den samlinga der av symptomer man får beskjed om å kontakte føden/legen for. Uff.

Kan jeg spørre hvilken fødeavdeling du hører til?

Hei jenter <3 Jordmoren ble helt sjokkert når urin prøven hylte ut svangerskaps forgiftning!!

Ble da personlig kjørt til sykehuset og følgt opp til føden av jordmor. Heldigvis er ikke forgiftningen kritisk og etter 2 døgn på føden på overvåking fikk jeg dra hjem med lille mann i magen <3 Jeg blir nå mye bedre oppfølgt og er på kontroll 1 gang i uken,, Men en unnskyldning har jeg ikke fått ennå...

Jeg hører til Ålesund sin fødeavdeling .. De som akkurat fikk sååå mye skryt om å vær norges beste barsel og føde avdeling og eksperter på prematurbabyer og svangerskaps komplikasjoner.... ehhh ..?!

Oi, jeg hører også til Ålesund og har aldri opplevd lignende! Jeg var der selv i kveld og fikk super oppfølging. Jeg fikk også klar beskjed om å ha lav terskel og bare ringe på nytt om jeg opplever forværring før timen i morgen. Slik har de oppført seg hos meg i alle sv.skapene mine. Du må ha møtt ei ugrei jm?!

Når vi var klare til å dra tok legen meg i handen og ønsket meg velkommen tilbake ;) Jatakk gjerne fryktelig snart med fødsel in action ;)

Neste gang du trenger de håper og tror jeg at opplevelsen sin vil bli en helt annen!!

Jeg er snart 35 uker på vei (34+noen dager), har født de to siste mine 5 uker før termin uten noen spesiell grunn. (Alt var fint og fikk reise hjem etter fire dager) har siste ukene vært plaget med mye kynnere og murringer, lysrosa slim (det ga seg i helgen så har ikke hatt det siden, men) pjokken ligger godt nedi bekkenet og jeg har voldsomt til nedpress. Akkurat slik som i de andre svangerskapene som endte med fødsel i uke 35. Ringte føden i dag for å høre om muligheten til en kontroll for å se hva som skjer der nede mtp mine to tidligere fødsler, men det var ikke råd. Møtte ei sur ei som sa at her hadde de ikke tid til å ta inn noe ekstra...Kom han så kom han mente de....følte ikke hun tok meg seriøst... så i morgen kontakter jeg min jordmor (hun var ikke på jobb i dag) og får hun til å henvise meg til sykehuset.

Min erfaring er at det er alt etter hvem du møter i telefonen når man ringer føden. Er dessverre mange (og slik er det vel i de fleste yrker) som skulle oppdatert seg både på det ene og andre, kanskje til og med valgt å jobbe med noe annet??

Men for all del, mange hyggelige mennesker der som gjør en fantastisk jobb også:))

Kan bare legge til at ved forrige fødsel gikk vannet først. Kom inn på føden med gjennomvåt grå joggebukse og ble møtt med skeptisk blikk og om at jeg var helt sikker på at vannet mitt hadde gått??? Ja da kunne jeg ikke annet enn å le... denne vattpinnen var såvidt borti trusa/buksa mi før den lyste positiv på at det var fostervann...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...