Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Registrerer at det er flere som sliter med kvalme og oppkast.. Noen av dere som sliter med brekninger når dere skal pusse tennene? Føler jeg går rundt med konstant dårlig ånde pga jeg ikke får pusset tennene ordentlig  :unsure: Får så sinnsykt vondt i mellomgulvet pga brekningene, så ender opp med å ikke pusse videre... føler meg så EKKEL! 

Fikk forresten tidlig ultralyd forrige uke, og fikk se et liite bankende hjerte!:) HELDIGVIS ingen graviditet utenfor livmoren  :D er 9 uker på søndag  :lol:

Hei! Har termin 19.februar. Har en gutt på 4 fra før, og blir nå alenemamma til 2. Ingen drømmesituasjon, men det var rett og slett et uhell med en bekjent.... Skulle egentlig ta abort, men har bestemt meg for å beholde. Det blir nok noen tøffe år, men jeg satser hardt på å få det til! :)

Hei! Har termin 19.februar. Har en gutt på 4 fra før, og blir nå alenemamma til 2. Ingen drømmesituasjon, men det var rett og slett et uhell med en bekjent.... Skulle egentlig ta abort, men har bestemt meg for å beholde. Det blir nok noen tøffe år, men jeg satser hardt på å få det til! :)

Lykke til, det får du nok til! :) Har en mamma som var alenemor til 3, gikk bra med både henne og oss barna..;)

Annonse

er bare 5+5, men tok en tur til legen i dag. DA ble det mer virkelig, som førstegangsfødende satt jeg der og fikk tidenes AHA.opplevelse !! legen snakket om alt som skulle foregå de neste månedene, med ultralyder,kontroller, at jeg måtte sende inn fødested osv... :) GLEDER meg, samtidig som at jeg er fullt klar over at det ikke er en selvfølge at alt nødvendigvis går bra.

Men LIKEVEL, nå veit vi at vi "funker" ;)

Og det er deilig å glede seg, og ikke tenke på alt som KAn gå galt, å la det legge en demper for den spennende tiden som følger videre :) 

Ser flere sliter med kvalme. Jeg har vært kvalm siden uke 6, er nå 8+5. Forrige svangerskap var likedan, da varte det til uke 16. Må si jeg håper det avtar tidligere denne gangen.

Det som funker for meg, er å spise et par Kornmo-kjeks på senga før jeg står opp, da klarer jeg å komme meg på badet og få på meg klær uten å kaste opp. Ordner meg så frokost ganske fort. Her går det i havregryn med sukker og melk, eller bryter opp kavring i ei skål med sukker og melk. Resten av dagen må jeg småspise hele tiden, men det er vanskelig å finne mat en har lyst på.

Vi får holde ut jenter, det går over! :-)

Registrerer at det er flere som sliter med kvalme og oppkast.. Noen av dere som sliter med brekninger når dere skal pusse tennene? Føler jeg går rundt med konstant dårlig ånde pga jeg ikke får pusset tennene ordentlig :unsure: Får så sinnsykt vondt i mellomgulvet pga brekningene, så ender opp med å ikke pusse videre... føler meg så EKKEL!

Fikk forresten tidlig ultralyd forrige uke, og fikk se et liite bankende hjerte!:) HELDIGVIS ingen graviditet utenfor livmoren :D er 9 uker på søndag :lol:

Gravid med termin 19.februar her :-) I tidligere svangerskap har jeg fått brekninger av tannkrem. Løsningen for meg ble å pusse med fluorskylling uten smak i stedet for tannkrem. Ånden ble ikke bedre, men tennene fikk i hvert fall fluor på seg.

Jeg har hele tiden kjent litt murring ala mensensmerter i magen.. men i dag kjenner jeg ingenting. 6 uker i dag. Skal det være sånn? Jeg er førstegangsfødende og aldri vært gravid før, så er så usikker på alt mulig..

Tror det er vanlig. Har hatt det av og på siden før jeg fant ut at jeg var gravid. Er nå straks 7 uker på vei, og kan fortsatt ha det av og til:)

Annonse

Ser flere sliter med kvalme. Jeg har vært kvalm siden uke 6, er nå 8+5. Forrige svangerskap var likedan, da varte det til uke 16. Må si jeg håper det avtar tidligere denne gangen.

Det som funker for meg, er å spise et par Kornmo-kjeks på senga før jeg står opp, da klarer jeg å komme meg på badet og få på meg klær uten å kaste opp. Ordner meg så frokost ganske fort. Her går det i havregryn med sukker og melk, eller bryter opp kavring i ei skål med sukker og melk. Resten av dagen må jeg småspise hele tiden, men det er vanskelig å finne mat en har lyst på.

Havregryn med sukker og melk hørtes faktisk litt fristende ut. Enkelt og godt:) Greit med litt inspo fra andre når maten ikke frister. 

Har fått så utrolig treg mage etter jeg ble gravid.. fikk høre at man bør spise mer fiber, men da opplever jeg bare at magen går enda tregere.. forslag noen? :)

Havregryn med sukker og melk hørtes faktisk litt fristende ut. Enkelt og godt:) Greit med litt inspo fra andre når maten ikke frister. 

Har fått så utrolig treg mage etter jeg ble gravid.. fikk høre at man bør spise mer fiber, men da opplever jeg bare at magen går enda tregere.. forslag noen? :)

Hvis du spiser mye fiber er det veldig viktig at du drikker rikelig, ellers vil det ha motsatt effekt:)

Hei alle februar maver. Det jeg skal fortelle dere nå , unner jeg ingen av dere. Jeg og min samboer ( har en sønn født i 2009 ) har prøvd og få et barn til i snart 2 år. Prøvde 2 pergo kurer uten hell. Holdt virkelig på og gi opp , da jeg leste om " Frøya klinikken " og etter 3 ukers behandling der var jeg gravid. Sjokket og gleden var stor ! Skulle bare på en tidlig ul sjekk. Men ble helt lammet da hun fortalte meg at fosteret var dødt i uke 5 , og jeg er nå 9 + 4 . Har grått mye i helgen , men er glad for en omsorgsfull samboer som sier han er lei seg han også . Han har til og med holdt rundt meg til jeg har sovnet. Han sier at vi får prøve igjen. Gyn prøvde og trøste meg med at etter en sånn hendelse pleide de fleste og bli ganske fort gravide igjen. Klamrer meg til det. Og håper jeg kan sitte til jul og klappe meg på maven igjen . En riktig god sommer til dere alle .

Hei! Er det noen som merker at neglene vokser veeeldig raskt? Jeg har aldri lange negler, men nå er de så lange og fine. Og knekker en, så er den ute ihjen før jeg vet ordet av det :P kjekt det med flere brylupp og eventer fremover ;)

yes,det er HELT fantastisk !! :) for første gang er jeg meget fornøyd med neglene mine :) :) 

Hei alle februar maver. Det jeg skal fortelle dere nå , unner jeg ingen av dere. Jeg og min samboer ( har en sønn født i 2009 ) har prøvd og få et barn til i snart 2 år. Prøvde 2 pergo kurer uten hell. Holdt virkelig på og gi opp , da jeg leste om " Frøya klinikken " og etter 3 ukers behandling der var jeg gravid. Sjokket og gleden var stor ! Skulle bare på en tidlig ul sjekk. Men ble helt lammet da hun fortalte meg at fosteret var dødt i uke 5 , og jeg er nå 9 + 4 . Har grått mye i helgen , men er glad for en omsorgsfull samboer som sier han er lei seg han også . Han har til og med holdt rundt meg til jeg har sovnet. Han sier at vi får prøve igjen. Gyn prøvde og trøste meg med at etter en sånn hendelse pleide de fleste og bli ganske fort gravide igjen. Klamrer meg til det. Og håper jeg kan sitte til jul og klappe meg på maven igjen . En riktig god sommer til dere alle .

Så leit å høre! Jeg har selv opplevd noe av det sammen, men jeg mistet i uke 17. Jeg hadde da mage, og alle kunne se at jeg var gravid. På ul var det ikke liv. Jeg vet det ikke er en trøst nå, men det er ofte en grunn til at disse svangerskapene går som de gjør. I mitt tilfelle var det så store misdannelser at barnet nok ikke ville fått et godt liv. Og nå i ettertid må jeg si at jeg er veldig glad for at naturen "ryddet" litt opp selv. 

Jeg vet hvor grusomt du har det da.. For ALLE andre blir gravide! Skal være med å krysse alle fingre for at det skal gå bra for deg! Jeg må innrømme at din opplevelse er den jeg frykter mest når jeg skal til ul i uke 11.... 

Klem klem 

Så spennende ebon! :-) men synd du er så dårlig. . For min del blir jeg nesten stresset av det motsatte; jeg kjenner så lite til hva som skjer i kroppen min! Ømme bryster er det eneste som nå er igjen, etter et par uker med murringer og trøtthet...

Det får meg til å tenke om noe har skjedd, men trøster meg med at det nok er normalt det også? Eller hva, februar-mammaer? :-)

Så spennende ebon! :-) men synd du er så dårlig. . For min del blir jeg nesten stresset av det motsatte; jeg kjenner så lite til hva som skjer i kroppen min! Ømme bryster er det eneste som nå er igjen, etter et par uker med murringer og trøtthet...

Det får meg til å tenke om noe har skjedd, men trøster meg med at det nok er normalt det også? Eller hva, februar-mammaer? :-)

Det er helt normalt :) Jeg var sånn da jeg var gravid med sønnen min...merka nesten ingenting...Men nå, nå er jeg så kvalm og uvel hele tiden at jeg vet ikke hva jeg gjør snart!! Så nyyyyt det :P

Hopper inn her jeg også, med termin rundt 24 feb - 2 mars :-) Er litt usikker på termin fordi jeg bare har hatt tre eggeløsninger siden sist fødsel, og de har absolutt ikke vært på samme dag :/

Gratulerer så masse med spiren i magen til dere alle her inne :-)

Hei dere!

Her har kvalmen begynt å gi seg allerede.. (!!??!) Vet ikke helt om jeg synes det er bra eller ei.. det er jo på en måte godt å føle seg litt gravid også... Mannen derimot merker nok litt.. Da jeg er rimelig hissig om dagen, og tar lett til tårene.. Enkelte dager kan jeg bare sove meg gjennom også.. så noe er det nok som herjer rundt i kroppen..

Har i dag også hatt første kontroll hos gyn.

9+0 som ventet.. og en 22 mm lang bønne kom til syne på UL  :wub:

Føles godt å ha "sett" at det virkelig er noe der inne.. og at jeg ikke går rundt og innbiller meg hele greia.. haha! Tilbake om 4 uker igjen.. Tenk da skal bønna være over dobbelt så stor!!  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...