Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Imorgen starter jeg på uke 7! Hvert nye uketall er en milepæl! Når uke 8 kommer synker SA % til 5!! Det skal bli godt! :)

Lykke til videre alle sammen :)

Er det sant?:) Jeg er 7+1 nå, så det var utrolig betryggende å høre:) 

Jeg var hos legen i dag pga smerter på høyre side nederst på magen. Snakka med legevekta og der sa de at det kunne høres ut som graviditet utenfor livmoren! Ble livredd og tok alle sorger på forskudd.. Kom til legen og der fikk jeg bare difuse svar på hva det kunne være. Ville ikke sende meg på ultralyd for å sjekke. Noen som vet om man kan "kreve" å få tidlig ultralyd?

Når jeg sier jeg går ut i uke 7, mener jeg 6+1 ;) Uke 6 er unnagjort og jeg begynner på uke 7.

Hvor vanskelig er det å få så tidlig UL som deg Lille Ru? 

Jeg planla ikke denne graviditeten og gikk på fosterskadende medisisner når jeg ble gravid. 

Legen tror det har gått greit siden det var veldig tidlig og jeg avsluttet behandling med en gang.

Men, da jeg har gåt på disse medisinene (Isotretinoin) mener jeg å ha lest at jeg har rett på tidlig UL for å sjekke at ting står bra til...

Er litt nervøs også.. Men kroppen burde kansje støtet det vekk selv om det var noe galt? Og dessuten er det ikke foster enda, men embroy,,

Annonse

Litt treg med å komme igang her inne, men nå er jeg her igjen! :)

Jeg er 30 år, har en liten gutt på snart 22 mnd, og er 6+5 i dag med termin 8.2. Testet positivt på 4+6, og da veldig tydelig gravid. Men tok en ukeindikator test noen dager etter som sa 3+? Velger å ikke legge så mye i det... :)

Har vært endel mensmurringer, ømme bryster, tidvis litt kvalme (men heldigvis ikke så kvalm som sist enda!) og KJEMPE trøtt! Husker ikke hvor lenge det varte sist, men håper jeg snart kan være litt våken igjen! Også syns jeg allerede jeg begynner å få mage.... Men er vel bare oppblåst kanskje?

Så moro å se vi er så mange februar mager! Gratulerer allesammen! Det blir gøy å følge hverandre helt i mål, håper vi alle får være med til februar! Hurra!

Å så spennende :)

Jeg klarer ikke å glede meg helt enda, er så besatt av å få en SA?! Selv om flere sier det går som oftes bra.

Men, håper å få en tidlig UL hos legen på fredag, får jeg høre et hjerte roer jeg meg kansje litt ned... :P

huff, kjenner meg igjen i det... selv etter tidlig ul hvor jeg så hjertet banke, klarer jeg ikke å roe meg.... Men satser på at det går over etterhvert :)

Jeg er så vannvittig dårlig. Var aldri sånn med de to første. Nå ligger jeg stort sett rett ut hele dagen, og orker ingenting. Det er helt forjævelig, siden det er en hel del å gjøre her hjemme. Håper formen tar seg opp snart. Er halvveis i uke 8, og har vært kvalm og uvel fra dag en. Huff..

Syns litt synd på meg selv nå.. Selvom det er fantastisk å ha baby på vei.

Er 7+2 i dag, og kastet opp i morges. Har følt meg uggen og kvalm ei ukes tid nå, og finner ikke mat jeg har lyst på. Jeg må putte i meg noe nesten annenhver time for å holde kvalmen i sjakk. Hadde forresten kjempelyst på knekkebrød med salami her en kveld, men fant ut at salami går under spekemat, og er derfor ikke trygt å spise. Så da ble det hvitost i stedet. Er overlykkelig over å få tegn og bekreftelse på graviditeten, men må også være ærlig å si at det er litt slitsomt å Ikke ha noe energi. Men det går vel over!!! :-)

Gratulerer til alle dere her inne, forresten!! :-)

Annonse

Da har jeg vært på tidlig ul! Der fikk vi se ett bankende hjerte :) ble satt tilbake noen dager, så er 6+ 4 i dag i stedet for 7.. så da er termin satt til 10. Februar :) klarer ikke å slå meg til ro enda altså.. men skal tilbake på ul om 4 uker :)

Volvat er en privatklinikk, med veldig kort ventetid :) Man kan ta innvendig ul når man vil, men ingen vits før man har passert 6 uker...da kan de evt se et bankende hjerte :) jeg har time til tidlig ul da jeg er 7+2 og håper så inderlig jeg får se et sterk og bankende hjerte <3

Hva er volvat?

Gratulere til alle nye :) ganske ny selv ;)

Her sliter jeg med trøtthet, må sove litt hvrr ettermiddag om resten av dagen skal bli god! :/

leser nå at du gikk på sterke medikamenter tidlig i graviditeten...bare for sikkerhets skyld lan du jo bestille deg en time på en privatklinikk?? For å roe deg selv og se til at alt er bra så langt?:)

Ja, det hørtes fristende ut. Må de ta innvendig UL eller kan de ta utvendig?

Frister lite med innvendig men :P

Skal til legen på fredag, om ikke hun vil hjelpe meg så får jeg ta saken i egne hender :)

Takk for tips! Men hvor finnes Volvat?

man må ta innvendig før uke 12 :) Det er da ingen fare, de legene der gjør jo ikkenoe annet hele dagen :) søk på volvat.no du så ser du hvor de holder til :)

Hei jenter :)

Da melder jeg meg inn i februarklubben. 6+5 i dag, og anslått termin til 8.februar.  

3 års prøving, og 1 år med assistert befruktning resulterte plutselig i naturlig graviditet.. Fortsatt i sjokk her ;)

Jeg suger til meg alle symptomer som trøtthet, kvalme, oppblåst mage osv.. denne dama kommer ALDRI til å klage på noe hvis dette svangerskapet går veien... :P UL neste onsdag (7+5) skal forhåpentligvis bli en ny flaggdag i vår husstand hvis alt ser bra ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...