Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann :) melder meg inn her jeg! Endelig gravid igjen etter MA for ett år siden!! Hååååper så inderlig at spiren klorer seg fast!!!! :) Termin vil bli 15. Februar :)

samme her :)

har noen småblødninger, tok hcg test i dag, ny i morgen!

Var hos legen idag jeg og hun satt termin til 18.februar!:) Får håpe det bare er tulleblødninger du har! Krysser fingra for deg :)

Hopper i det her. Termin muligens 12 februar hvis kalkulatoren får rett.

Helt uventet liten sak som har slått seg ned. Tok en test i helga for sikkerhets skyld rett før et bryllup og tooo streker. Forbauset og forundret, et lite mirakel....

og Uventet fordi storesøster in spe er prøverør og vi alt hadde avtalt neste forsøk over sommeren med klinikken :-)

- da er det bare å håpe vi slipper det.

Hiver meg inn her, jeg også. Har ikke snøring på termin da jeg har blitt gravid på første eggløsning etter fødsel for 18 mnd siden... Men ukeindikatoren på CB sa Gravid 2-3 på lørdag så da er det vel rundt-midt i februar en gang da :lol: I telefon med jordmor så forsto jeg at jeg måtte på en tidlig UL for å stadfeste termin, men det blir nå enda mange uker til tenker jeg så i mellomtiden koser jeg og samboer oss med vår lille hemmelighet :wub:

Annonse

Dere som har vært hos legen allerede, er det noen spesiell grunn til det? Jeg ringte legen i dag og jeg fikk ikke time før i uke 12. Jeg synes det er veldig lenge til!

Jeg var første gang i uke 12 sist og ringte legen i går og fikk i uke 12 denne gangen også. Tenker at så lenge alt føles greit gjør ikke det noe :)

Hører til her jeg også:)

Har ifølge kalkulatoren termin 19. februar. Fant ut at jeg er gravid i dag, har ikke gått helt opp for meg enda:P Er min første graviditet. Har hatt mensmurringer siden søndag, varer bare noen sekunder av gangen. Er det flere som har det?

Når bør jeg ringe legen? Hva er best å gå til, lege eller jordmor, eller begge deler?

Hører til her jeg også:)

Har ifølge kalkulatoren termin 19. februar. Fant ut at jeg er gravid i dag, har ikke gått helt opp for meg enda:P Er min første graviditet. Har hatt mensmurringer siden søndag, varer bare noen sekunder av gangen. Er det flere som har det?

Når bør jeg ringe legen? Hva er best å gå til, lege eller jordmor, eller begge deler?

Gratulerer! :)

Jeg ringte legen i dag, 5 uker på vei. Fikk time når jeg er ca 12 uker. Jeg tenker å ringe jordmor i morgen, bare for å høre hva de sier der.

Jeg våger meg også inn her med termin 22/2 :) Har tester positivt i hele 6 dager...og kan ennå ikke tro dette! Har ei lita prøverørs-jente på snart to år, som vi kjempet i 6 år for å få...og nå gikk det på første søskenforsøk!! Jeg er så glad!! HURRAAA! Håper spiren klamrer seg fast til oss alle :)

Annonse

Dere som har vært hos legen allerede, er det noen spesiell grunn til det? Jeg ringte legen i dag og jeg fikk ikke time før i uke 12. Jeg synes det er veldig lenge til!

Jeg har vært tidlig for å få henvisning til tidlig ul, da jeg har en SA og en MA bak meg.. mn tok ikke blodprøver og fylte ut skjema, det skal vi gjøre etter ul. Om alt går bra :) det vil vise seg på tirsdag! Har nerver allerede :/

Dere som har vært hos legen allerede, er det noen spesiell grunn til det? Jeg ringte legen i dag og jeg fikk ikke time før i uke 12. Jeg synes det er veldig lenge til![/

De nye retningslinjene er at man tar blodprøve uke 12, ul 18 og kontroll 24. Hvis alt er ok. - Jeg syntes også det var lenge, vi hadde jo tatt flere ultralyder før uke 12 sist, men det var prøverør osv. Så da så, bare å være tålmodig nå.

Hei!

Fant ut idag at jeg er GRAVID!! :)

5+4 ifølge terminkalkulatoren, skal ringe etter legetime nå :)

Er livredd for spontanabort!! :(

Er 26 år og samboer :)

Uventet, men gøy, selv om dette ikke var planlagt, og kom litt ubeleielig da vi skal begynne å bygge hus osv. Er student!

En ting til. Da dette ikke var planlagt har jeg ikke tatt folat som jeg leser så mye om.. er det for seint nå? Isåfall hvor mye skal jeg ha pr dag? :) mange spm som førstegangsmamma :)

Om jeg ikke tar helt feil, så er det 0,4 mg. Jeg kjøpte bare et glass på apoteket som er beregnet for gravide og de som planlegger graviditet, men jeg tror det er det som står på. Du bør starte med folat så fort som mulig.

Gratulere så mye forresten :)

Synes det er så koooselig at det er så mange som blir gravide nå!  :lol:

Noen av dere som sliter med maten? Jeg har vært så uggen de siste dagene, men ikke direkte kvalm. SLITER med å få i meg ordentlig mat, og får så dårlig samvittighet pga dette. Merker at jeg blir utrolig fort sliten og energiløs. <_<

Har bare lyst på det jeg ikke kan spise! Spekemat, strandaskinke, røykalaks osv. Noen som har forslag til noe som kanskje kan friste litt? :)  (er jo selvsagt individuelt med alle, men kan være jeg får noen idèer :rolleyes: )

Noen av dere som sliter med maten? Jeg har vært så uggen de siste dagene, men ikke direkte kvalm. SLITER med å få i meg ordentlig mat, og får så dårlig samvittighet pga dette. Merker at jeg blir utrolig fort sliten og energiløs. <_<

Har bare lyst på det jeg ikke kan spise! Spekemat, strandaskinke, røykalaks osv. Noen som har forslag til noe som kanskje kan friste litt? :)  (er jo selvsagt individuelt med alle, men kan være jeg får noen idèer :rolleyes: )

Spiste akkurat en hel melon alene:P

Der står her inne på bim at du kan spise røykelaks så lenge du holder deg godt innoenfor holdbarhetsdatoen:)

Merker ikke noe i matveien enda, men sliter med å finne ut hva jeg bør og ikke bør spise. Ellers er jeg sååå enormt trøtt! Måtte sove 2 timer idag..

Er det flere som er mye trøtte?

:)

Jeg har sovet to timer på sofaen hver dag de siste dagene, sover også ca 8 timer på natta:P Merker at jeg ikke har lyst på søtsaker, noe jeg vanligvis spiser hver dag.

Merker ikke noe i matveien enda, men sliter med å finne ut hva jeg bør og ikke bør spise. Ellers er jeg sååå enormt trøtt! Måtte sove 2 timer idag..

Er det flere som er mye trøtte?

:)

Jeg er sinnsykt trøtt! Angrer på at jeg tok på meg nattevakt i natt..  :blink:  Kommer til å slite.. 

Spiste akkurat en hel melon alene:P

Der står her inne på bim at du kan spise røykelaks så lenge du holder deg godt innoenfor holdbarhetsdatoen:)

Melon hørtest utrolig digg ut akkurat nå! Må finne en søndagsåpen butikk i morgen :lol: Jeg spiser bare hjemmelaget røykalaks. Spørs hvordan holdbarheten er på den. Kanskje hvis fisken er fersk og nyrøykt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...