Gå til innhold

Er det noen som vurderer brystoperasjon etter ammeslutt, evt har fått det utført allerede?

Cissi's jenter

Anbefalte innlegg

Etter to runder med amming går jeg ifra 75D til 75A-litn B. Puppene henger, er helt slappe+ at den ene er mye større enn den andre... Føler meg overhode ikke fornøyd/feminin med egen kropp etter amming. Så nå skal jeg få fyllt ut puppene mine med silikon.. Gleder meg som en unge.. Er drastisk, mn nøøøye og veldig gjennomtenkt!

Er det noen andre som tenker- evt har gjort det allerede???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det for snart 3 år siden, har aldri angret. Jeg gikk fra å være flat da til en stor B. Fylte på 280g i hver og jeg har ikke fatt pamela pupper :-P

Endelig føler jeg meg kvinnelig og elsker bikini og fine kjoler som krever litt bryst, trenger ikke bruke bh engang :) Har og nå annet nummer 3, som og gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo fantastisk ut.. :)Har heller ikke lyst på "pamela" pupper, mn noen som ser naturlig ut til min kropp:)

Hvor fikk du det gjort? Mye kapsel danning hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller gjort Pamela pupper men ammer nå Nr 2 helt fint ennå, så håper ikke å få komplikasjoner senere når jeg er ferdig med amming snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt inn i Jan 2012 og 300gr pr pupp

Så de er ganske ny iforhold til flere :) jeg ble gravid ganske fort etter da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig misfornøyd med de teposene jeg har, men tror aldri jeg tør å operere meg... Før jeg fikk barn hadde jeg 75B og var helt ok fornøyd. Etter amming av to barn fylte jeg ikke opp en A-cup en gang. Nå ammer jeg mitt 3 barn så frykter det værste:) Men de har absolutt gjort nytten til det de er ment for, så sånn sett er jeg fornøyd. Tror vel det er bare å akseptere at jeg aldri får flotte pupper igjen. Og trygt plassert i en god BH tror jeg de kommer til å se helt ok ut:)

Men det høres ut som om du har tenkt igjennom det nøye, så ville bare si at jeg skjønner deg veldig godt:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funderat på det men tror inte att jag vågar faktiskt. Är långt ifrån nöjd med hur brösten ser ut nu.

Måste bara tillägga att det är inte amningen som förändrar brösten, det är graviditeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veldig lyst til å fikse på magen, som har blitt mindre pen etter svangerskapet og ks.. Og har også veldig lyst til å fikse litt på¨puppene som har blitt litt "skeive", der den ene er større enn den andre..

men om jeg kommer til å gjøre det, gjenstår og se.. får vel vente til barn nr. 2 evt, om jeg tørr å gjennomføre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Barbamamma88 sier så er det graviditeten, ikke ammingen, som gjør at brystene endrer seg.

Ved ammeslutt kan man motvirke litt "sig" ved å passe på å bruke stramme BHer som støtter skikkelig godt, feks sports-bh, en god stund (gjerne måneder) etterpå. Når melka forsvinner så blir det "ledig plass" i brystvevet, og man får fastere byste dersom vevet får trekke seg sammen i stedet for å "henge fritt". Derfor kan det også være lurt å bytte bh-størrelse undervegs i ammeperioden, etterhvert som melkemengden minsker, og huske å kjøpe nye bh-er når de gamle er utvasket og mindre støttende. Det er dog viktig å passe på å ikke bruke FOR stram BH mens man ammer, ettersom press på brystet gir signal til brystet om å produsere mindre melk, og det ønsker man jo ikke nødvendigvis. I tillegg kan stram BH klemme av melkegangene slik at man får tilstoppinger og evt brystbetennelse - og det ønsker man ABSOLUTT ikke. Moralen er: bruk en passe stram BH, hele tiden ;)

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte silikon etter første barn, mn ble frarådet det siden jeg noen år senere ville ha nr to. Mn nå etter å ha sluttet å ammet nr.2 kan jeg endelig få gjort operasjonen, å føle meg mer vell/feminin.

Har gådd med bh på 24/7 bortsett fra når jeg dusjer:p (dvs t.o.m når jeg sover eller har sex)

siden jeg sluttet å amme nr.1 for 6år siden.. Føler meg skikkelig usexy, å syns det er på tide å være litt "egoistisk" å gjøre noe bare for min egen del:)

Veldig greit å få så mange erfaringer/tilbakemeldinger...det setter jeg pris på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å vente til etter at man er ferdig med amming og svangerskap uansett, ja :) Brystene vil kunne endre seg igjen, og både innlegg og reduksjon kan ofte skape problemer for amming senere.

Mange forteller de ikke har hatt problemer med amming, men dessverre vet man aldri på forhånd om man vil få problemer, så det er lurt å la det være inntil man er ferdig med amminga (klart, ting kan skje, men om man planlegger å få flere barn senere så er det verdt å tenke gjennom en ekstra gang, synes jeg). Reduksjon er verre enn innlegg, også om man benytter teknikker som skal gjøre det mulig å amme senere. Selv om melkekjertler/ganger bevares så kuttes nerver, noe som kan gjøre utdriving og stimuli av brystet vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor jeg opererte silikon da hadde jeg trodde jeg var ferdig med å få flere barn, eldste datteren er jo 6år, men etter 3mnder fant jeg ut at jeg ble uplanlagt gravid, da måtte jo bare "Take it" ;)) jeg er glad for jeg har opererte uansett fordi jeg ville ta silikon senere uansett ;)) angre ikke et sekund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er slik som mange av dere skriver, helt slappe og den ene er større enn den andre! Hadde ingen aning om at det kom til å se slik ut, at de skulle være så lite igjen... Greit nok at de har blitt litt slappere men. Tenk etter flere barn og når jeg blir eldre så kommer det jo ikke til å se ut. Men jeg tror ikke jeg tør å ta operasjon, dessverre. Får få meg bedre BH-er hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sin mening om sin kropp ;) jeg har alltid hatt små pupper fra ungdom men turte ikke gjør noe med de før jeg fikk min eldste for 6 siden, før jeg fikk unge så kan fyllt fin A cup men etter graviditeten kunne ikke lenger Fyllet A cup, og jeg hadde ventet i 5 år før jeg bestemte meg ifjor da må jeg gjør noe med, derfor ble det gjort og 3 mnd etter operasjon ble jeg gravid uplanlagt! Så nå er det slik !!! Jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det med en gang man slutter å amme at de blir slappe? Men jeg har også hørt at de gjerne strammer seg litt inn av seg selv også? Sånn som magen gjorde??

Jeg ammer fortsatt og har aldri vært så fornøyd med puppene som nå! Kanskje jeg bare aldri må slutte.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda pupper vil strammer opp hvis du bruker gode støtte Bh, men det er ikke alltid det fungere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...