Satellites Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Hei, Jeg testet positivt for en uke siden og var til UL i dag for å fastsette hvor langt jeg var på vei. Jeg husker ikke når jeg hadde mensen sist, men jeg TROR vi sist hadde samleie rundt 20./21. april, men kan hende jeg husker feil. Tok en test 2. mai, men den var negativ. På UL nå sa legen at livmoren var liten og så bare en fostersekk på 5mm på UL, så han mente at jeg var ca 5 uker på vei. Skal tilbake om ett par uker for å se om det er en utvikling. Om jeg husker rett og at samleiet er så lenge siden, er det da noen sjanse for at jeg faktisk er gravid enda? Eller er eneste sjansen for at det kan være liv at jeg må huske feil angående samleiet? Er ganske bekymret og tror det blir noen lange uker :-(
Satellites Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2013 Ingen som vet om jeg enda kan være gravid, selv om datoene skulle stemme?
Engeln Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Om datoene skulle stemme så stemmer det vell egentlig godt med det legen sa. tror ikke du skal bekymre deg så veldig, på meg så det ikke ut som jeg var gravid i det hele tatt da jeg var på ul i uke 5-6, noe som gjorde at jeg gikk å bekymret meg i 2 uker til jeg fikk neste ul. Er nå snart 18 uker. lykke til og slapp av.
Satellites Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2013 5 uker på vei, altså 3 uker siden befruktelse, så da er det plutselig to uker for mye, Men takk! :-) Det hjalp på! Krysser alt jeg har for at det går bra til neste UL! Nå er det slik at jeg håper på å bli kvalm ;-)
Engeln Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Fra siste gang du hadde samleie så kan sædcellen overleve i opptil en uke etterpå, itillegg kan et mål på så tidlig stadie raskt vise en uke eller to feil pga målingene, har legen bommet med en halv millimeter(som er veldig lett når det er snakk om noe så smått), blir det fort stor forskjell i svangerskapslengden. Derfor jeg skrev at når jeg var på ul i uke 5-6 så di ikke at jeg var gravid i det hele tatt(noe man sånnsett skulle tro di kunne gjøre), men på neste ul, 2 uker etterpå så man en liten nøtt med bankende hjerte å det hele. målingene di gjør i starten skal men ikke henge seg så mye opp i, di blir mest en pekepinne. Å da er legens målinger i samme gate som dine egne beregninger. Endret 28. mai 2013 av FCN86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå