MammaHåp1 Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har noen tantebarn som blir stappet full i godteri/kjeks/saft/cola hver dag. Jeg syns det er helt forkastelig. Hva syns dere?
Gjest Bjørketreet Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Stappet full av godteri og cola hver dag? Hvem i alle dager kan mene at det er helt greit Spiser de i det hele tatt vanlig mat?
Eg_vil_bli_ Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Er det så gale for deg så bruk kjeften din heller på foreldra til barne. Nei det er du for liten til men her kan du bli stor i orda.
Heklemamma Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Vi har ikke godteri her i huset vi. Ingenting. Vi serverer frukt. Jeg spiste selv endel godteri før, men kuttet det helt ut. det har dessuten er utrolig dårlig virkning på ADHD en til jenta vår. Jeg ville absolutt ha sagt ifra om de får godteri hver dag, det er jo absolutt ikke sunt.
Lulu86-2011 Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Synes synd på de barna som har foreldre med så dårlige holdninger Her kan vi ta oss en saftis eller en kjeks innimellom. Og det er ikke alltid det er lørdagsgodt på 2åringen. Rett og slett fordi vi prøver å ikke legge opp til at det er en selvfølge å få det. Hva folk gjør med barna sine, må dem stå for selv. Og ta konsekvensene deretter.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Jeg synes det er galskap. Småbarn trenger sunn kost for å vokse, ikke en haug med sukker og ekle stoffer. Jeg har en gutt på 2,5 og han får ikke brus, godteri eller annet tull. Uaktuelt når de er så små. Og argumentet " De må jo få lov å kose seg" er latterlig.
Hun med alle ungene Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Ser ikke helt poenget med at så små barn for godterier eller brus..når dem ikke vet om det-hva er vitsen med og gi dem det da? Her var det ihvertfall ikke så vanskelig..nå får jo selvølgelig ikke jentene på en uke i dag godterier,men da dem andre (minste) var så små spiste vi godteri når barns hadde lagt seg
nagini Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Jeg synes det er forkastelig, men driter for så vidt i hva andre gjør med egne barn, bare de ikke gir mitt barn sånt så tidlig.
hval12 Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg synes det er galskap. Småbarn trenger sunn kost for å vokse, ikke en haug med sukker og ekle stoffer. Jeg har en gutt på 2,5 og han får ikke brus, godteri eller annet tull. Uaktuelt når de er så små. Og argumentet " De må jo få lov å kose seg" er latterlig. Det er viktig å passe på at barne spiser sunt. Å kose seg en gang i uka går da fint vis foreldrene begrenser hvor masse ungene spiser av godteri. Det er foreldrene selv som bestemmer det og dermed blir det forskjellige vaner i forskjellige familier.
Gjest babyplusme Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Kommer aldri til å la mitt barn spise godteri og brus hver dag... husker en del av mine venner hadde det sånn og de var uhyre kresen. De ville ikke smake på noe om det ikke var godteri eller ferdig pizza.... Mitt barn kommer til å få lørdags godt og sikkert noe annet godt en dag vi skal kose oss. Kanskje vi tar med oss noe kjeks eller is ut på lekeplassen:) Jeg synes også det er latterlig når foreldre nekter barn alt med sukker innhold og skal bare drikke vann. Men hver sine meninger...
Sage90 Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Er det så gale for deg så bruk kjeften din heller på foreldra til barne. Nei det er du for liten til men her kan du bli stor i orda. Hvorfor tar du deg så nær av at andre ikke vil gi barna sine godteri og brus? Det må jo være opp til hver enkelt hva de vil fore barna sine med? Og du vet jo ikke om hun har sagt ifra til foreldrene til sine tantebarn..
Abodea21 Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Barn må få lov til å kose seg. Men! Det er foreldrenes rolle å være ansvarlige og gi barna litt. Til barnetv lørdag feks. Synes det er tullete at barn ikke skal få noen ting! De ser jo at andre barn får! Du burde være veldig forsiktig når du sier ifra, men jeg anbefaler deg å gjøre det:)
chillaot Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Barn må få lov til å kose seg. Men! Det er foreldrenes rolle å være ansvarlige og gi barna litt. Til barnetv lørdag feks. Synes det er tullete at barn ikke skal få noen ting! De ser jo at andre barn får! Du burde være veldig forsiktig når du sier ifra, men jeg anbefaler deg å gjøre det:) Nei små 1-2 åringer ser ikke hva andre barn får, og har ikke noe ønske om godterier selv fordi de ikke vet hva det er når de er så små. Er det ikke bedre å la være å gi så lenge barna er så små?
Abodea21 Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Barn må få lov til å kose seg. Men! Det er foreldrenes rolle å være ansvarlige og gi barna litt. Til barnetv lørdag feks. Synes det er tullete at barn ikke skal få noen ting! De ser jo at andre barn får! Du burde være veldig forsiktig når du sier ifra, men jeg anbefaler deg å gjøre det:) Nei små 1-2 åringer ser ikke hva andre barn får, og har ikke noe ønske om godterier selv fordi de ikke vet hva det er når de er så små. Er det ikke bedre å la være å gi så lenge barna er så små? Det var i utgangspunktet snakk om barn i 2,5 års alderen, ikke små babyer. Jeg jobber med barn og ser hver dag at de vil ha det andre har. Dette kan skje i hjemme, på butikken i Bhg osv. Det er ikke det at jeg vil at små ettåringer skal få lørdagsgodt, men man må få kose seg OG sette rimelige grenser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå