Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 17 mnd som den siste tiden er begynt å bli så utrooolig trass! Fra å være en litt tykk, glad baby, så begynte han å gå...fant viljen og er ikke redd for å vise noen hva han vil! ;) Han er begynt å prate litt og det virker som han tror at vi forstår alt han sier og dette kan også gjøre han litt frustrert. Når han blir sint kaster han seg ned på gulvet, brøler og vil ikke ha trøst før han har roet seg. Er dette normalt for alderen, eller er det noe man bør ta opp med helsesøster?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051292-trass-17-mnder-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt! Har en på 15 mnd som gjør akkurat det samme. Hiver seg i gulvet og skriker og nekter å la seg avlede (han fikk jo tross alt ikke leke med saksen! ) ;-)

Er vant med litt temperament fra storebror, så tror vi er litt herdet. Vi lar ham ofte rett og slett rase fra seg, for det er gjerne vanskelig å avlede. Håper bare den VIRKELIGE trassen blir mildere enn med storebror!

• 2 uker senere...

Hehe. Det å kaste seg ned, gjerne med hodet på gulvet, eller i bordet kjenner jeg igjen. Jeg har også lurt på om det er normalt, om det er spesielt for gutter (kommer fra en jentefamilie). Jeg har også funnet ut at det lureste er å la han "rase" i fra seg før jeg foretar meg noe. Opplever også at han kan reagere slik på morningen når jeg skal hente han i senga. Kaste seg ned igjen og grine/klage? Godt å lese at det er helt normalt :)

• 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...