fiskeplomme Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 jeg har vært i solen i dag, etter å ha smurt meg med faktor 30. da jeg kom inn så jeg at jeg har fått svære brune områder i ansiktet. jeg tror det er pigmenter som har gått amokk, heller enn vanlig brunfarge. er det noen som vet om det går vekk igjen? om det tar lang tid? eventuelt om jeg kan gjøre noe for å bli kvitt det?
aLaNa11 Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Hmmm jeg er fra armene og ned på ryggen.. jeg har fått beskjed etter fødtsel...
Kenga Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Mener å ha hørt at for mange forsvinner de, mens andre blir ikke kvitt de... Har hørt at noen kremer kan gjøre de mindre synlig, men aner ikke om det stemmer. Her går det i faktor 50
2010 Mammaen Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Jeg fikk litt forrige svangerskap og de har blitt svakere så man ser det ikke om vinteren, men med en gang jeg soler meg om sommeren kommer de frem på samme stedene som jeg fikk da jeg var gravid sist. Denne gangen har jeg ikke solt meg/satt meg med ansiktet mot solen i det hele tatt nettopp pga det - for å unngå at det blusser opp igjen og ikke minst for å unngå nye flekker. Jeg har det særlig i pannen og rundt munnen. Det finnes ulike behandlinger og kremer man kan ta for å bli kvitt det, men jeg tror det er ganske kostbart og ikke veldig effektivt. Jeg ville brukt total sunblock i ansiktet og vært i skygge resten av sommeren om du skal gå gravid en stund til så kan du jo se til våren igjen om du har blitt kvitt det eller om du vil prøve å gjøre noe med det.
Gjest Trulte med to små Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Oj, dette er jo også noe jeg må ta hensyn til ja! Har lest om det, men har ikke solt meg så mye enda for jeg er redd for å bli for varm. Jeg har litt fregner i ansiktet fra før, så da holder det i grunn med de små om ikke jeg skal få store flekker i ansiktet også Bør nok oppgradere solfaktoren da og dra frem parasollen som planen er.
sofie2007 Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Mine forsvant ikke etter mitt første barn, nå sitter jeg i skyggen... Men det varierer nok!
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Mine forsvant ikke av seg selv etter fødselen sist, men jeg kjøpte en slik antipigment-flekkekrem på apoteket fra No. 7. Og da forsvant de sakte men sikkert, og kom ikke tilbake igjen av sola sommeren etter. Men nå som jeg er gravid igjen, er de på plass igjen. Så da håper jeg kremen funker en gang til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå