Påvei-3 Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Jeg får ikke sove!! Ligger bare å "dupper" til hele natta, uten å få sovnet skikkelig. Det blir bare værre og værre synes jeg, i natt har jeg knapt sovet 1 time til sammen slapper av på sofaen på dagtid, men blir ikke ordentlig søvn av det heller..! blir ikke akurat opplagt av dette, føler meg som en zombie som bare vaser rundt Noen med samme problem? Og ev tips til hva som kan fungere? Kunne gitt mye for en god natts søvn nå!!
TLK Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 har ingen tips å komme med men har det likens.. bekkenet, baby som sparker og våkner av hver minste lille lyd.. for å ikke snakke om tisserundene... våkner også veldig tidlig på fridager.. i dag våknet jeg kl hal 7.. enda vi ikke har barn fra før av så jeg kunne sovet så lenge jeg bare hadde orket.. litt kjipt altså.. men bruker å få til en liten dupp på ettermiddagen i stede da.. det er det som redder meg... ellers så har jeg "bare" 8uker igjen og må vel bare holde ut.. det blir vel ikke bedre etter babyen er ute heller
Queenmee Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har det helt likt, og har lurt på hva som kunnechjelpe. Her har det vært at samboeren ikke har sovet i senga. Jobben hans hadde overnatting fractorsdag til fredag ( han er barne og ungdomsarbeider ) og jeg sov, i ett strekk, fra kl 01.30 til kl 08.30. Ikke én dopause, ikke en lyd. Ikke engang bekkenløsning kunne vekke meg...! Føltes veldig deilig. Noe lignende var det i natt. Han var ute med en kompis. Våknet da han kom hjem, og ettersom han var dårlig, holdt han meg våken. Ble irritert, men på eget initiativ la han seg på sofaen. Så sov fra ca kl 4 og fram til kvart på 10, med en tissepause. Tror det vil bli vår reddning når jeg er utslitt..
TLK Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 bra man finner noe som hjelper litt i hvertfall.. her har mannen vært borte natten gjennom, men jeg våknet jo rimelig ofte for å se om han var kommet hjem.. hehe.. er sykemeldt to dager i uken.. det hjelper masse.. føler jeg kan slappe litt mer av og ikke være så redd for konsekvensene av søvnmangel.. men de tre dagene jeg er på jobb er veldig slitsomme,,, tvinger meg gjennom dem.. gruer meg denne uka da.. for har kveldsmøter osv.. så det betyr at jegh ikke kan hente meg inn med en middagsdupp.. så denne uka blir nok tøff..
mams87 Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Jeg står opp ca 3 ganger om natten for å tisse og klarer nesten ikke å sove igjen etterpå...bruker laaaaangt tid på å sove igjen. Til slutt blir det noen få timer med den gode dype søvn ja...
MaiBaby13 Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Er i uke 39+2 og våkner hvertfall 2 ganger hver natt fordi hun presser mot blæren. Beste tipset er vel bare å gjøre seg fort ferdig og prøve å sove igjen
Miss Impatient Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Har desverre ikke så mange råd å komme med, så lenge det er de typiske gravid plagene som gjør at du ikke får sove... Men kanskje det er litt trøst i at du ikke er alene....? Jeg har ikke sovet skikkelig på over 3 mnd, og er ofte våken over to døgn i strekk... men det er en annen historie! Bare vit at det er mange som er i samme situasjon, og det går over en vakker dag:-)
Queenmee Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Heldigvis er det unntakstillstand! Og snart kan mannen ta sin del av våkinga, så det kanskje er håp for en hel natt søvn. Knappe 10 uker igjen til termin, så går jo rett vei!
Liljekonvall<3 Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Jeg tror kanskje at kroppen prøver å gjøre seg klar for nattevåking jeg.. Hadde det akkurat slik sist også, at kroppen liksom ikke vil sove. Jeg klarer ikke helt å legge fingeren på hva det er. Enten er det fordi jeg må tisse eller at baby sparker mye, eller så er det rett og slett fordi hele kroppen virker urolig og "rastløs".. Jeg har fem uker igjen nå, og det begynte vel ca samme tid sist. Mitt beste tips, som jeg leste et sted er; sett deg ned i steden for å stå om du kan det. Legg deg ned i steden for å sitt om du kan det.
Påvei-3 Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2013 Skikkelig sjarmerende dette med å være gravid kroppen er tung, det er varmt, karatekid i magen, må konstant tisse, bekken og rygg krangler, kynnere fra he******, krampe i legger osv bra den fantastiske premien gjør det hele værdt det Jeg har enda ikke funnet noe som hjelper meg med å sove! Heldigvis er det ikke mange ukene igjen, selv om 15 Juli virker veldig langt fram innimellom glad jeg har en konkret dato å forholde meg til iallefall, da vet jeg at DEN dagen kommer endelig karatekid til verden <3
Hjertefru Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har unngår koffein og prøver å få gått en tur hver dag, gjerne på kveldstid . Unngår dagsoving. Er i uke 34. Syns det har bedret seg litt, men det kan jo like gjerne skyldes ar magen har "seget" litt nedover i det siste. Mye av søvnproblematikken min gikk på at jeg ikke fikk puste ordentlig nå jeg la meg i senga.
Lillie Vanillie Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Jeg sover stort sett bra, men enkelte netter er det bare helt umulig. Det inntreffer oftest hvis jeg ikke har luftet skikkelig ut på soverommet før leggetid, må gjerne ha vinduet på vid gap 3-4 timer før jeg skal legge meg. Og så har det reddet meg å sove med en pute mellom lårene/knærne fra ganske tidlig av. Får en mye mer behagelig vinkel på bekkenet, selv om jeg ikke er så plaget med det ellers. Jeg har også begynt å våkne av at leggene eksploderer i krampe, herregud, det gjør VONDT. Har fått tips om magnesium, B-vitaminer og tøying for å bli kvitt det, og tåhev! Ellers hjelper det å være ute og i bevegelse, sånn at jeg ikke har et fysisk overskudd når jeg legger meg. Jeg holdt på å si at jeg gleder meg til etter fødselen, når jeg kan sove igjen på natta, men det kan jeg jo neppe
LittleBee Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 De siste nettene har jeg sovet mer eller mindre ingenting. Har så ekstremt med maserier og har vondt overalt i kroppen. Har vært utslitt lenge nå og alt har blitt så mye værre etter at jeg begynte å plages med søvnmangel. Er 38+3. Skulle egentlig settes i gang idag, men de hadde ikke kapasitet på føden. Prøvde sovemedisin i går, men uten hell. Så jeg er nå innlagt for at jeg skal få hentet meg inn. Det føles utrolig godt. Er så glad for at det tar meg seriøst, man blir jo helt smårar av å ikke få sove. Til kvelden skal jeg få en dose med sovemedisin, riedempende (?) og smertestillende, gleder med så mye til å forhåpentligvis få sove en hel natt!
Lillie Vanillie Skrevet 28. mai 2013 #14 Skrevet 28. mai 2013 Litt av en kveldscocktail, håper du får sove, LittleBee. Men bra at du blir tatt alvorlig, og snart er forhåpentligvis babyen ute.
MaiBaby13 Skrevet 28. mai 2013 #15 Skrevet 28. mai 2013 Huff krampe er vondt - trøst deg med at det nok går over. Har gidd seg her. Sover med pute under bena. 39+4
Påvei-3 Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 29. mai 2013 De ville egentlig legge inn meg og, men det var fult på føden. Fikk skrevet ut resept på noe som skulle slå meg ut, og man kan godt si at d fungerte Kjennes ut som jeg er skikkelig hangover i dag, men jammen har jeg sovet hele natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå