Sorie Skrevet 26. mai 2013 #1 Del Skrevet 26. mai 2013 Hei Jeg fikk diagnosen pcos nå i vår da jeg var på sykehuset pga blindtarmbetennelse. Måtte jo sjekke alt før de konkluderte med blindtarmbetennelse, så de sendte meg på ultralyd og fant cyste på eggstokkene mine, eller rettere sagt, venstre eggstokk, ettersom de også fant ut at jeg ikke hadde en høyre eggstokk. Etter operasjonen, kom en doktor inn til meg og sa de hadde tatt hull på en cyste. Fjern som jeg var på smertestillende, så tror jeg ikke at jeg fikk med meg alt. Men etter operasjonen så ble jeg gravid, og så la jeg sammen en + en og fant ut at det legen mest sannsynlig sa(som jeg ikke fikk med meg), var at de tok hull på cysten på eggstokken min. Jeg har ikke vært så flink på å bruke prevensjon, særlig ikke i mitt første forhold, tenkte alltid det kom til å gå bra(jeg var ung og dum, tenkte ikke konsekvenser i det hele tatt), noe det også heldigvis gjorde. Så når det ble slutt og jeg etterhvert fikk meg ny kjæreste, så fortsatte jeg uten prevensjon da jeg var overbevist om at noe var ''gale'' med meg ettersom jeg ikke hadde blitt gravid på 2 år. Og nå er jeg gravid. Ikke helt planlagt, men ønsket. Jeg er snart 10 uker på vei, og så langt har jeg hatt sinnsyk kvalme med oppkast opptil 3 ganger om dagen, trøtthet og vonde bryster. ''Typiske graviditetstegn.'' Jeg har søkt på pcos og funnet ut at sjansen for spontanabort er veldig mye høyere hos de som har det. Kan vel også nevne det at jeg er 21 år, så er ganske ung. Men allikevel går jeg å bekymrer meg og overanalysere alt som skjer i kroppen min. Om det stikker litt på høyre siden av magen min, tenker jeg noe er galt. Er overlykkelig hver gang jeg ser på dopapiret og det ikke er blod der Uff. Virker som det er så mye som kan gå galt når man er gravid. Prøver å berolige meg litt ved å tenke det at kvalme er et godt tegn og det at jeg er ung minsker vel sjansen for at det skal gå galt litt. Vil at dette skal gå bra! Er det noen som har noen gode, kloke ord? Noen som går igjennom noe lignende kanskje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051090-bekymret-f%C3%B8rstegangsgravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krusemynte Skrevet 26. mai 2013 #2 Del Skrevet 26. mai 2013 Gratulerer med baby i magen Jeg har pcos og er gravid 9+3. Venter også en liten desemberbaby Ble henvist til ul siden jeg har lange og ustabile sykluser og benyttet da sjansen til å spørre gyn om dette med pcos og svangerskap. Hun var veldig klar på at dette skulle jeg ikke bekymre meg for i det hele tatt. De fleste som mister gjentatte ganger har gjerne flere problemer enn bare pcos, som kraftig overvekt og insulinresistens. Stikking i høyre side av magen har jeg også og fikk forklart at eggløsningen har kommet fra høyre eggstokk så stikkingen er det gule legemet som jobber. Det er jo en bra ting Kjenner meg forøvrig godt igjen i det å sjekke dopapiret Fant denne tabellen i går og den beroliget meg; 5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra 9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra 13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra 17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra 21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra 25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra Kilde: Dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok, via nettet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051090-bekymret-f%C3%B8rstegangsgravid/#findComment-145378606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorie Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2013 Tusen takk, og gratulerer med baby i magen til deg også Jeg har enda ikke vært hos legen, så det visste jeg ikke. Er heldigvis verken overvektig eller insulinresistent, så slapper litt mer av i kroppen nå Den tabellen var jo super! Tusen takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144051090-bekymret-f%C3%B8rstegangsgravid/#findComment-145382847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå