Gå til innhold

Trenger tips om reise/ferievogn for 2 mnd gml baby

Anbefalte innlegg

Vi skal på ferie med tre unger, minste er da 2 mnd gammel. Vi skal reise med fly, tog og båt - med en del bagasje - og jeg ser for meg at det blir et slit med den svære, tunge vogna vi har hjemme (dypvogn med bag i). Den er suuuper til sitt bruk, men kanskje ikke til denne reisen som vil vare ei uke? Tips til vogn som kan egne seg mottas med takk! Må være lett, kunne legges helt ned, babyen må kunne skjermes for vind/regn/sol, kjempefint om man kan frakte litt utstyr under vogna. Mange krav, men det er kanskje mulig? Håper å finne noe billig og brukt før vi skal reise. På forhånd takk!

Fortsetter under...

Jeg har nylig kjøpt en bumbleride indie, og er VELDIG fornøyd! Hadde ikke tenkt å bruke den som ferievogn, men det skal vi så absolutt. Den er lett og blir liten sammenlagt, smal over hjulene, samtidig som den er så utrolig god å trille! Stor kurv under, godt dekkende kallesje, og så følger det med spedbarnspute (som i bilseter) som skjermer rundt hode og skuldre, og fotbrettet kan heves høyt slik at det blir som en slags "bag". Jeg har kjøpt med ekstra bag i tillegg fordi jeg fikk den til en god pris, og den er fantastisk. Veldig god i seg selv (ofte er sånne bager til trehjulinger litt simple) og så kan den flatpakkes! Genial å ha med seg, alt blir veldig lite sammenlagt. Den er dyrere enn enkle ferietriller da selvfølgelig, men du må vel uansett ha bag tenker jeg? Den er virkelig verdt å sjekke ut spør du meg, spesielt siden du muuuligens kan klare deg uten bag til denne, alt ettersom hvor du skal ;)

Kjøpt hos vognverden.no, les på bloggen vognverden.blogspot.com hvis du er interessert :)

Annonse

Seed pli !!!

Det er bagvogn (og sportsvogn i ett) som blir helt flat!

Er vel den mest kompakte vognen på markedet.

Dansk design så vet ikke helt om den er lett tilgjengelig i Norge. Sjekk på finn.no!

Det er i allefall en god bagvogn, med super kalesje!

Hadde valgten vogn som kan ha sittedelen mot den som triller, har god skjermende kalesje og mulighet for å bruke en softbag. Så små babyer trenger å skjermes mot sol og inntrykk, har ingenting til overs for å trille så små babyer i åpne paraplytriller slik de ofte gjør i andre land. Samt at barnet skal vel ha et sted å sove på natten også? Da er det jo kjekt med en bag som kan brukes som seng også.

Det finnes noen (få) vendbare reisetriller, du kan titte på: akta graco fusio, bugaboo bee, chicco 4me, peg perego switch.

Selv ville jeg valgt en mere robust vogn men som samtidig blir liten sammenlagt, hater sånne små knirkete paraplytriller *grøss*.

Vi har hatt med oss bugaboo cameleon på mange reiser, det er en genial ferievogn. Kan pakkes helt flat og har en super kjekk reisebag den kan puttes i, samtidig har den en stor og lun bag og man kan kjøpe solkalesje og uv-nett som ekstra utstyr.

Endret av EnBlå&ToRosa

Seed pli !!!

Det er bagvogn (og sportsvogn i ett) som blir helt flat!

Er vel den mest kompakte vognen på markedet.

Dansk design så vet ikke helt om den er lett tilgjengelig i Norge. Sjekk på finn.no!

Det er i allefall en god bagvogn, med super kalesje!

Ha du denne selv? Ser veldig spennende ut, men kanskje litt stiv? Lite fjæring? Lurer på hvilke butikker som fører den...? :)

Vi skal på ferie med tre unger, minste er da 2 mnd gammel. Vi skal reise med fly, tog og båt - med en del bagasje - og jeg ser for meg at det blir et slit med den svære, tunge vogna vi har hjemme (dypvogn med bag i). Den er suuuper til sitt bruk, men kanskje ikke til denne reisen som vil vare ei uke? Tips til vogn som kan egne seg mottas med takk! Må være lett, kunne legges helt ned, babyen må kunne skjermes for vind/regn/sol, kjempefint om man kan frakte litt utstyr under vogna. Mange krav, men det er kanskje mulig? Håper å finne noe billig og brukt før vi skal reise. På forhånd takk!

Hva med Brio smile? Kanskje ingen reisetrille, men liten og nett med svingbare forhjul som kan låses. Den har stor kalesje og gigantisk kurv under:-) Kan også snus begge veier, og ryggen legges flat. Kanskje du ikke trenger bag på denne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...