Gå til innhold

Stavanger området? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det første barn eller har dere flere? Som navnet sier er dette vår første, så alt er veldig nytt, spennende og litt skummelt. Vi har prøvd en stund og håper at det går fint hele veien. Ikke så mye symptomer enda, bare veldig trøtt innimellom og litt ømme pupper, mest på kveld og natt. Har også endel strekkinger i nedre mageregion, det tar jeg bare som et tegn på at det vokser noen der :) Klarer dere å nyte, eller er det fortsatt litt nytt og skummelt enda? Og har dere fortalt det til noen? :)

Første fellesbarn, pappaen har en fra før :) Her vet også de nærmeste i familien og lederne på jobb som må vite pga tilrettelegging. Vil jo si at jeg nyter å vite at jeg er gravid, men nyter ikke å være det enda ;) Er sinnssykt kvalm hele tiden, spyr og klarer verken vått eller tørt. I tillegg hadde jeg en del blødninger, så jeg er jo litt nervøs. Men har en positiv følelse på at dette går bra. Er 7+3 i dag.

Jeg har fortalt det til et par venninne som vet vi har prøvd en stund, og til noen på jobben pga tilrettelegging.. Men familien har ikke fått vite enda, gleder meg veldig til å fortelle det da. Men tror jeg holder på hemmeligheten litt til, er 5+2 idag.

Hei jenter. Bor i Stavanger så da kvalifiserer vel også jeg ;)

Jeg er 9 uker i dag (BIM-kalk. gir menstermin 4.jan. mens legen satte menstermin til 7.jan),og ekstremt kvalm, men spyr ikke. Jeg har aldri hatt lett for å spy. Førstegangsgravid er jeg også, så alt er ukjent, og litt skummelt faktisk.

Skal dere ta tidlig ultralyd eller vil dere vente til rundt uke 19? Jeg har fått innkalling til ultralyd 8.august, men har en fastlege som har en ultralydmaskin og sjekker babyen med glede hver gang jeg er der. Sist gang fikk jeg se et bitte lite menneske. Det var helt utrolig, og alt ble plutselig mer virkelig. Selv om jeg gleder meg enormt mye til babyen kommer, er jeg også redd for at jeg ikke har de typiske morsinstinktene og frykter jeg kommer til å bli en skikkelig klønete mor. Uff.. alt man skal tenke på. Tankene går jo i hundre. Hehe...

Jeg har lurt på om jeg skal ta tidlig ultralyd, men har ikke helt bestemt meg enda. Så herlig at legen kan sjekke baby hver gang! Jeg har ikke bestilt legetime enda heller, drøyer en uke eller to til.. Er 5+5 idag ifølge kalkulator, spennende å se om det blir endret ved kontroll. (Håper da det blir flyttet fremover, for jeg synes dagene går seint nå i starten, så "hopper" gjerne noen ekstra dager frem) hehe :D

Morsinstinktet kommer nok skal du se, helt sikkert før babyen kommer også :)

Annonse

Takk for oppmuntringen Prøverpånr1 :) Ja, jeg er utrolig heldig som har en slik lege. Jeg er ikke så langt på vei selv, men de to første ukene etter positiv graviditetstest gikk enormt tregt husker jeg, og plutselig nå er jeg 9 uker på vei ;)

Ninja87: Hvor tidlig kan man få vite kjønnet? Jeg trodde ikke dette lot seg gjøre før så sent som i uke 18 (eller noe slikt). Har jeg misforstått totalt? :wacko:

Ja, man kan se kjønnet allerede i uke 13 :) Noen hevder å kunne se det i uke 12, men da blir det jo mer gjetting.. Men fra 13+0 så skal det i hvert fall gå an å se det :) Da ser de etter en liten tupp som peker opp (gutt) eller en som peker ned (jente)

De er jo ikke 100% sikre, heller 90-95 %.. Men så er nå ikke OUL heller 100% sikkert :P

Jeg har for øvrig bestilt time hos Fem jordmødre i Sandnes.. jordmoren jeg skal til der jobber også på føden, og har spesialisert seg innen ultralyd, så henne har jeg tro på! :)

Ellers har jeg hørt om mange som går på Sigrids ultra (mamastork) og er kjempefornøyde og har fått vite kjønn i uke 13 :)

Så gøy med så mye aktivitet fra området:) Jeg har ett barn fra før på 2,5. Skal til Sigrids Ultra den 13.juni, håper å se et friskt bankende hjerte før ferien:)

Er 5+2 i dag, grei form men tiltaksløs,veldig trøtt og ukonsentrert.. Bah.. Har lyst å ha masse energi og nyte det fine været..

Mange som får rundt med hemmelighet i magen i området her ;) jeg er 6 uker på søndag og skal på tidlig ul 14- gleder meg. Formen er ganske fin bortsett fra en sykt oppblåst mage som nesten ser mange måneder på vei ut ;( men blir kjekt å se den så kanskje det går litt mer opp for hvertfall meg som i grunn føler meg som før.. Har vært ute å malt i dag, litt dårlig samvittighet for det etter jeg leste at det kan være skadelig med løsemiddelet i malingen sukk, men så lenge det vare var 3 timer kan det vel ikke være sååå farlig vel?

Sofio, maling er jo ikke å anbefale men det spørs veldig på hvilken type maling og du sto ute, det hjelper veldig på:) sånn jeg har forstått det så er det mye værre når en står inne i et rom. Med frisk luft ute så tror jeg det skal litt til. Skal du på ul den 14 juni eller i uke 14? Jeg skal 13 juni og er ikke så langt unna deg, er 5+3 i dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...