Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna er 10 mnd, og vi jobber med at hun skal legges 1900-1930. Hun sover 2 lurer iløpet av dagen med varierende lengde, alt fra 30 min til 2 timer. Hun trenger minst 4 timer våkentid for å kunne finne ro til å sove. Hun står opp ca 06.00, sovner ca kl 10.00 og sover en times tid. Da blir klokka fort 1500 før hun er klar for neste lur og da kan hun sove lenge hvis hun får lov. Problemet er jo da at at da forskyver hun jo kveldsleggingen veldig. Er det greit å vekke henne på dagen for å kunne regulere nattesøvnen eller burde hun få sove som hun vil?

Skrevet

Det er helt greit å vekke henne på dagen ja :)

Skrevet

Jeg har en regel at han maks kan sove til 1530 siste dupp slik at han legger seg greit til kvelden.

Våkner han hvis han sover lenger, men er ikke så ofte

Skrevet

Her vekkes gutten på 9,5 mnd senest 15:30, for å få han i seng på kvelden :-)

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å skyve første luren litt lenger ut på dagen, sånn at hun klarer seg med en lur. Kanskje hun begynner å sove mer enn en time da. Uansett så mener jeg at nattesøvnen er viktigst, og da må man noen ganger regulere sovingen på dagtid. Vår frøken på 7 mnd får ikke sove etter 15.30. Og broren hadde det på samme måte når han var liten.

Skrevet

Har det helt likt som deg, hi. Han kan finne på å sove leenge på den siste luren, så må ofte vekke han så han er i seng til riktig tid :) han har akkurat samme sovetider som din, bortsett fra at han legges kl 20. Skal begynne med å prøve at han skal kun ha en lur på dagen og legges kl 19, for er litt kjedelig å måtte vekke han.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...